تغییر زمان برگزاری کنگره بزرگداشت حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی (ره )

دبیر اجرایی کنگره بزرگداشت حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی (ره ) با اعلام این خبر و با تاکید بر وسعت دامنه ارتباطی حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی (ره ) در ایران و دیگر کشور ها و جمع آوری بیشتر اسناد ، تالیفات و کتب ایشان از تغییر زمان برگزاری آن خبر دادند. حجت الاسلام محمد صلاح […]

kon-golدبیر اجرایی کنگره بزرگداشت حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی (ره ) با اعلام این خبر و با تاکید بر وسعت دامنه ارتباطی حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی (ره ) در ایران و دیگر کشور ها و جمع آوری بیشتر اسناد ، تالیفات و کتب ایشان از تغییر زمان برگزاری آن خبر دادند.

حجت الاسلام محمد صلاح زاده در مصاحبه ای با روابط عمومی دبیر خانه کنگره آیت الله العظمی گلپایگانی (ره) اعلام داشتند : بنا بر مصوبه انجمن مفاخر استان قم در سال ۱۳۸۹ به منظور پاسداشت از جایگاه فقه شیعه و تکریم از مقام مرجعیت شیعه و تبیین جایگاه  فقه سنتی در مرجعیت عصر حاضر ، کنگره بزرگداشت حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی (ره) در دستور کار قرار گرفت . لذا بر اساس موافقت های به عمل آمده با شورای سیاست گذاری ، زمان اولیه برگزاری کنگره  ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت اعلام شد و دبیرخانه آن در قم وگلپایگان در بهمن سال ۱۳۹۰ آغاز به فعالیت نمود .
وی افزود : در این راستا مراحل اولیه کار از قبیل جمع آوری و آماده سازی اسناد ، تجمیع اطلاعات ، مصاحبه ها ، راه اندازی و بارگزاری سایت ، تولید خبر نامه و… آغاز شد. اما  به علت حجم وسیع کار و همچنین بالا بودن وسعت دامنه ارتباطی حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی (ره ) در ایران و دیگر کشور ها و نیز انجام مصاحبه با برخی از شاگردان و جمع آوری کتب ، اسناد و تالیفات ایشان در محدوده زمانی ذکر شده ؛ اعضای شورای سیاست گذاری کنگره را برآن داشت تا در جلسه ای موارد فوق مورد برسی قرار گیرد ؛ لذا با توجه به موارد ذکر شده و جمع بندی نظرات اعضاء شوراء ، تاریخ برگزاری کنگره به ۱۸ و ۱۹ آبان ماه سال ۹۱  تغییر یافت .
بدین ترتیب کنگره بزرگداشت مرحوم حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی (ره ) ۱۸ آبان ماه در قم و همچنین ۱۹ آبان ماه در گلپایگان برگزار خواهد گردید.

ایشان همچنین با اشاره بر اهمیت بالای بحث  فراخوان مقالات اعلام داشتند : در این راستا تاکید ما بر مقالات با محتوای علمی فقاهتی خواهد بود تا بیانگر جایگاه  فقه سنتی با نگاه مرجعیت عصر حاضر باشد .
لازم به ذکر است  تاریخ فراخوان مقالات طی روز های آینده اعلام خواهد شد تا داوطلبان فرصت مناسبی جهت ارسال مقالات داشته باشند .