تقویت پایبندی‌های معنوی و اخلاقی در جامعه ضروری است

آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی پیش از ظهر امروز در دیدار ناظران شورای نگهبان قانون اساسی اظهار کرد: از جمله نهادهایی که با پیروزی انقلاب اسلامی در جامعه شکل گرفت شورای نگهبان قانون اساسی است. به گزارش خبرگزاری فارس از قم، وی با اشاره به وظایف این شورا در عرصه‌های مختلف بیان کرد: این شورا برای […]

mesbah-8آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی پیش از ظهر امروز در دیدار ناظران شورای نگهبان قانون اساسی اظهار کرد: از جمله نهادهایی که با پیروزی انقلاب اسلامی در جامعه شکل گرفت شورای نگهبان قانون اساسی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، وی با اشاره به وظایف این شورا در عرصه‌های مختلف بیان کرد: این شورا برای انجام وظیفه در برگزاری انتخابات‌ها به شبکه‌ای از ناظران نیاز دارد و در این خصوص اقدامات لازم انجام شده است.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با اشاره به اینکه نظارت موجب می‌شود که جلوی پایمال شدن حق افراد گرفته شود، خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب رأی مردم را حق‌الناس می‌دانند و شورای نگهبان در انتخابات‌ها به صیانت از آرا و حق مردم می‌پردازد.

وی با اشاره به اینکه عملکرد صحیح سیستم‌های نظارتی موجب می‌شود که دستیابی به اهداف صورت گیرد، مطرح کرد: ناظران باید به نظارت درونی توجه کنند و اگر نظارت درونی داشته باشند دیگر هیچگاه از ایشان تخلفی سر نمی‌زند.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه باید همه مردم سیستم نظارت درونی خود را تقویت کنند، تاکید کرد: اگر در جامعه شاهد تقویت سیستم‌های نظارت درونی باشیم آن وقت از نظر اقتصاد، امنیت و رفاه در وضعیت خوبی خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه نظام اسلامی ایران مبتنی بر ایمان، معرفت و ولایت است، عنوان کرد: چنین نظامی در ایران بی‌نظیر است و مردم از نعمت‌های اخلاقی و ایمانی بهره‌مند هستند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: در جامعه به هر میزان که ایمان افراد قوی‌تر باشد نیاز به حضور و فعالیت دستگاه‌های نظارتی کمتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در کشور برای حفظ نظام و ارزش‌ها تلاش‌ها و فداکاری‌های بسیاری شده است، ادامه داد: با وجود این تلاش‌ها هنوز شاهد وجود فساد و ناهنجاری‌ها هستند.

آیت‌الله مصباح یزدی گفت: نباید فقط به سیستم‌های نظارتی اکتفا کرد و تدابیر نظارتی زمانی اثرگذار خواهد بود که پایبندی‌های اخلاقی و معنوی در افراد تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه خداوند نعمت‌های بسیاری را به بشر ارزانی داشته است، گفت: در عصر غیبت یکی از مهم‌ترین نعمات الهی وجود شخصی است که ما مفتخریم در حکومت او خدمت می‌کنیم.