تلاش برای وحدت امت اسلامی از وظایف مهم طلاب است

حضرت آیت‌الله مسلم ملکوتی امروز در دیدار جمعی از طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شبستر،‌ وظیفه طلاب در شرایط امروز را سنگین ارزیابی کرد و گفت: طلاب حوزه علمیه سربازان امام زمان(عج) هستند و باید به وظایف خود به درستی عمل کنند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی با بیان این‌که پیامبر اسلام در جهت […]

malakootiحضرت آیت‌الله مسلم ملکوتی امروز در دیدار جمعی از طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شبستر،‌ وظیفه طلاب در شرایط امروز را سنگین ارزیابی کرد و گفت: طلاب حوزه علمیه سربازان امام زمان(عج) هستند و باید به وظایف خود به درستی عمل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی با بیان این‌که پیامبر اسلام در جهت زدودن اختلافات نژادی تلاش‌های بسیاری می‌کردند، ابراز کرد: امروز نیز وظیفه همه ما است که با تأسی از پیامبر(ص) در راستای ایجاد وحدت میان مسلمین تلاش کنیم.

حضرت آیت‌الله ملکوتی بر ضرورت وحدت در میان مذاهب اسلامی تأکید کرد و اظهار داشت: یکی از اهداف رهبر معظم انقلاب وحدت و یکارچگی امت اسلامی در برابر دشمنان اسلام است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به مشکلات امروز مسلمانان، عدم اتحاد را از بزرگ‌ترین معضلات جهان اسلام خواند و افزود: پیامبر اسلام در جهت وحدت از همه نیروها برای پیشبرد اهداف اسلام استفاده می‌کردند.

وی با استناد به روایات اسلامی بر ضرورت حرمت مسلمان تأکید کرد و گفت: در روایات آمده که خون، مال و آبروی مسلمانان حرمت دارد اما امروز مشاهده می‌کنیم که وهابیت به هیچ اصلی پایبند نیست و مسلمانان بیگناه را می‌کشد.

حضرت آیت‌الله ملکوتی تلاش برای ایجاد وحدت را یکی از وظایف مهم طلاب دانست و اظهار کرد: اگر مسلمانان با هم متحد شوند دشمنان نمی‌توانند دست به مسلمان کشی بزنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این‌که وحدت به معنای دست برداشتن از اعتقادات نیست، گفت: مسلمانان باید با تکیه بر مشترکات و پرهیز از اختلاف و تفرقه انگیزی به اهداف خود برسند.

 وی تأکید کرد: هدف دشمن از ایجاد اختلاف و تفرقه ضربه زدن به اسلام است و مسلمانان باید هوشیار باشند و فریب توطئه‌های استکبار جهانی را نخورند.