تمسک به قرآن ضامن سعادت بشریت است

آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی صبح امروز در دیدار با فرماندهان و مدیران نیروی‌های انتظامی شرکت کننده در کلاس‌های بصیرت مجمتمع عمار با اشاره به آیه ۱۳۴ سوره آل عمران، اظهار کرد: خداوند دعوت به سوی خیر را در دستان فرستادگان خود برای هدایت بشر قرار داده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم از […]

gorgani-2آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی صبح امروز در دیدار با فرماندهان و مدیران نیروی‌های انتظامی شرکت کننده در کلاس‌های بصیرت مجمتمع عمار با اشاره به آیه ۱۳۴ سوره آل عمران، اظهار کرد: خداوند دعوت به سوی خیر را در دستان فرستادگان خود برای هدایت بشر قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، این مرجع تقلید شیعه با اشاره به دیدگاه مفسران علوم قرآنی، افزود: مفسران و علمای اصول تاکید می‌کنند که در زندگی کاری کنید که وسیله آمرزش گناهانتان با شد و گناهان خود را نا دیده و کوچک نگیرید.

وی با بیان عصمت ائمه(ع)، تصریح کرد: مقام عصمت مخصوص انبیا و ائمه(ع) است تا جایی که این بزرگواران حتی ذره ای درباره گناه فکر هم نمی‌کنند چه برسد به این که مرتکب گناه شوند.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به کلام امام صادق(ع) درباره گناه و معصیت، عنوان کرد: این امام بزرگوار تاکید کرده‌اند که ائمه(ع) به سبب مقام عصمتی که دارند و آگاهی که نسبت به مذمت گناه دارند حتی به اندازه ذره ای به گناه فکر نمی‌کنند.

مرجع تقلید شیعه با اشاره به علت گرایش عموم مردم به گناه، تاکید کرد: نداشتن عصمت و کمبود آگاهی درباره عواقب گناه سبب می شود که افراد به راحتی آلوده گناه شوند.

وی با اشاره به اینکه ما نباید در برابر خداوند سرکشی کنیم، گفت: وظیفه ما اقرار و اعتراف در پیشگاه خداوند به ضعف و گناهانمان است، البته برخی از افراد نیز دربرابر خداوند سرکشی می‌کنند و از خداوند طلبکار هستند.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی، بیان کرد: در این دعا می‌خوانیم که خدایا کمک کن تا از مسیر حق تو خارج نشویم و در این دعا اقرار به تقصیر و گناه می‌کنیم.

مرجع تقلید شیعه با اشاره به اعتقاد به عالم پس از مرگ، اظهار کرد: با تمسک به قرآن می توانیم در عالم پس از مرگ, بهشتی شویم، زیرا افراد مقید به عالم پس از مرگ, با توجه به فرامین قرآن کمتر گناه می‌کنند.

وی با اشاره به صفات افراد بهشتی، خاطر نشان کرد: افرادی که انفاق می‌کنند و افرادی که کنترل خشم خود را دارند و افرادی که به خلق خدا کمک می‌کنند نیز در زمره افراد بهشتی هستند.