تنها با مدیریت صحیح مشکلات اقتصادی حل می شود/ مراقب باشیم ارزش ها در جامعه کمرنگ نشود

اعضای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر آمل و نیز شهردار این شهر با حضور در محل بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضرت آیت الله جوادی آملی دیدار و گزارشی از برنامه های چهار ساله پیش روی شورا خدمت معظم له ارائه کردند. به گزارش خبرگزاری رسا، در این دیدار حضرت آیت الله جوادی […]

javadi2اعضای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر آمل و نیز شهردار این شهر با حضور در محل بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضرت آیت الله جوادی آملی دیدار و گزارشی از برنامه های چهار ساله پیش روی شورا خدمت معظم له ارائه کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، در این دیدار حضرت آیت الله جوادی آملی در سخنانی با اشاره به کلامی از امیرالمومنین(ع) اظهار داشت: دین روی دو عنصر بسیار تکیه می‌کند و تجربه هم نشان می دهد که این دو عنصر بسیار مهم و اساسی هستند. دین از این دو عنصر به عنوان ستون یاد می‌کند: یکی عبادت خدا و دیگری مردم هستند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: مردم یک رُکن اساسی برای دین هستند و ما باید این مطلب را باور کنیم. حضرت امیر(سلام الله علیه) در نامه خود به مالک اشتر نفرمود مردم ستون سیاست و یا ستون اجتماع هستند بلکه می فرماید مردم مسلمان ستون دین هستند.

وی با اشاره به جانفشانی مردم کشور در استقرار نظام جمهوری اسلامی و دوران دفاع مقدس اظهار داشت: این عزیزان که واقعاً عزیزان ما هستند حشرشان با شهدای کربلا باشد، این مردم سرمایه های واقعی این کشور هستند. ما احتیاجی به بمب اتم نداریم به تعبیر بزرگان ما، همین مردم ، بمب اتم ما هستند و بدانیم که این ایرانی مُرده را دین زنده کرده است.

حضرت آیت الله جوادی آملی در فراز دیگری از سخنان خود با بیان این مطلب که “شرف ، عزّت و استقلال مملکت ما همان دین ماست” تصریح کرد: مادامی که نام شهدا و کربلا و عزّت و دین محفوظ باشد کشور محفوظ خواهد بود و باید مراقب بود تا این مفاهیم در جامعه کمرنگ نشود.

وی در ادامه مسئولین را به تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی مردم توصیه کرد و در تشریح مفهوم اقتصاد مقاومتی بیان داشت: اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد ریاضتی نیست، اقتصاد مقاومتی این است که آدم روی پای خودش بایستد. اقتصاد در حقیقت ستون فقرات یک ملت است، اقتصاد اگر ضعیف باشد کشور قدرت ایستادگی و مقاومت ندارد، ملت گرسنه چطور مقاومت کند؟! همه نعمت‌ها را خدا به ما داد و ما باید تنها با یک مدیریت صحیح مشکلات اقتصادی را حل کنیم.