توسل به اهل بیت راه نجات از بن بست ها است

حضرت آیت الله حسین مظاهری، رییس حوزه های علمیه اصفهان، صبح امروز در مراسم احیای شب قدر در مسجد حکیم اصفهان، علت بسیاری از امراض روحی، افسردگی ها و ضعف اعصاب ها را دور شدن از راز و نیاز و توسل به ائمه معصومین(ع) دانست و گفت: انسان در زندگی بعضی اوقات به بن بست […]

mazaheriحضرت آیت الله حسین مظاهری، رییس حوزه های علمیه اصفهان، صبح امروز در مراسم احیای شب قدر در مسجد حکیم اصفهان، علت بسیاری از امراض روحی، افسردگی ها و ضعف اعصاب ها را دور شدن از راز و نیاز و توسل به ائمه معصومین(ع) دانست و گفت: انسان در زندگی بعضی اوقات به بن بست می رسد و هر چه تلاش می کند، گره از کارش گشوده نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، وی خاطر نشان کرد: علت تلخ شدن بیشتر زندگی ها، این است که توسل و توکل خود را از دست داده اند، لذا شیعه واقعی وقتی دنیا بر او سخت گرفت، و به بن بست رسید، ناخود آگاه امیدی در دلش روشن می شود.

این مرجع تقلید جهان تشیع ریشه این امید که از ذوق شیعه و اهل بیت(ع) نشأت گرفته را، قرآن کریم دانست و گفت: در قرآن کریم آمده است، که هر کجا به بن بست رسیدی و گره کوری در کار شما افتاد، به خدا توکل کنید و حل مشکل را به امام زمان(عج) واگذار کنید.

وی تأکید کرد: این توسل را هیچ دین و مذهبی ندارد، حتی نزدیک ترین فرق اهل تسنن به شیعه نیز این توسلات را ندارند، لذا توسل به اهل بیت(ع) و واسطه قرار دادن این بزرگواران در محضر الهی وجه تمایز شیعه از بقیه فرق و ادیان و عامل ایجاد آرامش است.

وی اظهار داشت: ایران اسلامی ما زیر پرچم امام رضا(ع) حرکت می کند، از این رو وقتی مشکلی پیدا کردید، به سراغ ایشان بروید، به آقا سلام کنید و مشکلتان را با حضرت مطرح کنید و یقین داشته باشید، حل می شود.

حضرت آیت الله مظاهری تأکید کرد: چه بسیار شیعیانی که کلید قفل بزرگترین مشکلات خود را در مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) پیدا کردند و برای باز شدن گره های کور زندگی خود یا حسین(ع) گفتند.

وی توسل به ائمه معصومین (ع) را عامل ایجاد آرامش در افراد دانست و گفت: وقتی حل مشکلات خود را به یک قدرت لا یتناهی واگذار می کنی، نه تنها مشکل تان حل می شود، بلکه به آرامشی باور نکردنی دست می یابید.

وی کم شدن توسل به ائمه (ع) را از آفات شیعه دانست و اظهار داشت: اینجور توسل ها در جامعه کم شده است و این توسل هاست که بالاترین دوا برای امراض روحی بشر است.

رییس حوزه علمیه اصفهان خاطر نشان کرد: در هنگام توسل، توبه نیز پیدا می شود، وقتی انسان مشکل خود را به امام حسین(ع) می گوید، در همان زمان، از اشتباهات خود پشیمان می شود و از روی امام (ع) خجالت می کشد.

وی برگزاری جلسات توسل و توجه به خدا و اهل بیت (ع) را دشمن شکن دانست و اظهار داشت: در طول ۸ سال دفاع مقدس، دشمن بیشترین تجهیزات و بهترین ادوات جنگی را در اختیار داشت، اما آنچه باعث شد، هیچ پیشرفتی نداشته باشند، همین توسلات و توجهات بود.

وی اظهار داشت: جوانان ما با کمترین تجهیزات و نیروها، تنها با یک ذکر یا زهرا(س) یک لشکر مجهز دشمن را پراکنده می کردند.

حضرت آیت الله مظاهری همه مشکلات اخلاقی و اجتماعی را به واسطه دور شدن از اهل بیت(ع) و کم شدن توسل دانست و افزود: بزرگترین رسالتی که بر دوش شما مردم است، این است که این حال توسل را به نسل آینده انتقال دهید و نگذارید که این مجالس کم رنگ شود