توصیه آیت‌الله نوری همدانی به اصولگرایان/ فقر و بیکاری با بهره گیری درست از منابع برطرف می شود

حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در همایش بیداری اسلامی دستاورد قیام ۱۵ خرداد که در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه برگزار شد، با اشاره به تأثیرگذاری بالای امام خمینی(ره) در سطح جهانی، گفت: امام خمینی(ره) نعمتی بزرگ برای مستضعفان جهان بود. به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی ادامه داد: امام خمینی(ره) همچون […]

hamedani-10حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در همایش بیداری اسلامی دستاورد قیام ۱۵ خرداد که در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه برگزار شد، با اشاره به تأثیرگذاری بالای امام خمینی(ره) در سطح جهانی، گفت: امام خمینی(ره) نعمتی بزرگ برای مستضعفان جهان بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی ادامه داد: امام خمینی(ره) همچون انبیای الهی مباره با استکبار و طاغوت‌ها را سرلوحه کار خود قرار داد و در این مسیر با کمک مردم به موفقیت رسید.
این مرجع تقلید با بیان این‌که ظرفیت و محتوای انقلاب اسلامی متفاوت با دیگر انقلاب‌ها است، اظهار کرد: شاخصه مهم انقلاب اسلامی الهی و دینی بودن آن است و مردم از حلقوم امام و رهبر خود ندای پیامبر را می‌شنوند.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با اشاره به زحمات شهیدان و بزرگان انقلاب برای به ثمر نشستن انقلاب اسلامی، گفت: این انقلاب ارزان به دست ما نرسیده و باید قدر این نعمت الهی را بدانیم.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر این‌که نظام اسلامی با اتکا به ولایت فقیه پیش می‌رود، ابراز کرد: ولایت فقیه رکن مهم نظام اسلامی است و نگرش مردم نسبت به حاکمیت ولایت محبت است و نگرش ولی فقیه نیز خدمت گذاری به مردم است.
وی یکی از مشکلات اساسی جهان اسلام را وهابیت دانست و اظهار کرد: وهابیت با پول نفت عربستان و برخی از کشورهای دیگر منطقه رشد کرده و به مقدسات اسلامی توهین می‌کند و بر همه مسلمانان است که علیه آنها قیام کنند.
این مرجع تقلید با بیان این‌که عظمت اسلام در گرو فرهنگ جهاد و شهادت است، ابراز کرد: امروز به برکت این فرهنگ غنی و صنایع نظامی و دفاعی قوی امنیت کشور بسیار پایدار است.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با اشاره به این که مردم در گذشته سرسپرده غرب بودند، گفت: به برکت قیام حضرت امام خمینی(ره) و همیاری مردم فرهنگ خود باوری و استکبار ستیزی در این مملکت احیا شد.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر این‌که امام خمینی(ره) به همه درس استقامت و پایداری دادند، خاطرنشان کرد: شهید صیاد شیرازی می‌گفت؛ هر وقت در جنگ تحمیلی نا امید و خسته می شدیم به حضور امام خمینی(ره) رفته و با صحبت‌های ایشان قدرتمند تر از گذشته به میادین جنگ بر می‌گشتیم.
وی با بیان این‌که فقر زدایی مورد توجه امام خمینی(ره) قرار داشت، بر ضرورت فقر زدایی تأکید کرد و گفت: کشور دارای منابع فراوانی است و باید با برنامه ریزی صحیح آنها را در جهت فقر زدایی بکار برد.
این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری و لزوم انتخاب فرد اصلح، ابراز کرد: کسی باید رییس جمهور شود که مشکلات داخلی را درک کند و برای حل آنها راه‌حل داشته باشد.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه استکبار ستیزی را از ویژگی‌های مهم رییس جمهور آینده دانست و اظهار داشت: رییس جمهور باید در سایه ولایت مداری و درک صحیح فرهنگ انقلاب در برابر دشمنان بایستد و آنها را مأیوس کند.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی بر ضرورت وحدت اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد و گفت: ائتلاف سه گانه هم باید رأی خود را متمرکز بر یک نفر کند تا تکثر آراء به وجود نیاید.