تکفیری‌ها بدون حمایت غرب فرصت جولان پیدا نمی کنند

rحضرت ‌آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم امروز در دیدار جمعی از طلاب آذربایجان غربی، با بیان این‌که انسان باید شکرگذار نعمت‌های الهی باشد، گفت: تذکر و یادآوری نعمت‌ها جزء دستورات الهی است و سبب می‌شود که انسان دچار غفلت نشود. به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی با اشاره […]

gorgani-2rحضرت ‌آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم امروز در دیدار جمعی از طلاب آذربایجان غربی، با بیان این‌که انسان باید شکرگذار نعمت‌های الهی باشد، گفت: تذکر و یادآوری نعمت‌ها جزء دستورات الهی است و سبب می‌شود که انسان دچار غفلت نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی با اشاره به آیات قرآن بر ضرورت دوری از غفلت تأکید کرد و ابراز داشت: در قرآن دو مسأله مال دنیا و اولاد سبب غفلت انسان‌ها شمرده شده است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه وظیفه اصلی طلاب علوم دینی را تحصیل علم و تهذیب دانست و اظهار داشت: طلاب باید به مسأله تبلیغ دین اهمیت ویژه‌ای بدهند.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که رویه علمای گذشته در حال کمرنگ شدن است، افزود:‌ در گذشته علمای دین تا اذان صبح مشغول مطالعه و می‌شدند و گذر زمان را فراموش می‌کردند.

وی طلاب را به پرهیز از سرگرمی‌های دنیایی توصیه کرد و گفت: طلاب باید زی طلگی را رعایت کنند و خارج از شؤونات حوزی کاری انجام ندهند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با بیان این‌که روحانیت وظیفه سنگینی را در راه هدایت و راهنمایی مردم در پیش دارند، ابراز کرد: از این رو طلاب باید مراقب اعمال و رفتار خود باشند.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: یکی از سنت‌های پسندیده حوزه علمیه که در گذشته مد نظر علما و طلاب قرار می‌گرفت مسأله مباحثه بود و طلاب امروزی نیر باید به این امر توجه جدی داشته باشند.

وی با اشاره به روایات اسلامی به فضیلت علم و دانش اشاره کرد و اظهار داشت: در روایات تأکید شده که علما و دانشمندان به سبب آثاری که از خود به یادگار می‌گذارند همواره باقی هستند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه در ادامه سخنان خود با اشاره به جنایات تکفیری‌ها، گفت:‌ وهابیت با حمایت غربی‌ها دست به اقدامات جنایتکارانه می‌زنند از این رو وظایف علمای اسلام در دفاع از مرزهای اعتقادی بسیار سنگین است.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی ادامه داد:‌ شبهات وهابیت نسبت به مکتب اهل بیت(ع) بسیار پوچ و توخالی است.