تکفیری‎ها از خوارج زمان حضرت علی بدترند

شیخ عبدالقادر قاها، استاد علوم اسلامی دانشگاه الزیتون، خطیب مسجد الحفص تونس و از علمای اهل تسنن در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، با محکوم کردن اقدام‎ گروهای تکفیری در کشورهای منطقه خاطرنشان ساخت: تکفیری‎ها از خوارجی که با حضرت علی(ع) جنگیدند بدتر هستند. وی افزود: خداوند بعضی از انسان‎ها را به راه حق […]

ghahaشیخ عبدالقادر قاها، استاد علوم اسلامی دانشگاه الزیتون، خطیب مسجد الحفص تونس و از علمای اهل تسنن در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، با محکوم کردن اقدام‎ گروهای تکفیری در کشورهای منطقه خاطرنشان ساخت: تکفیری‎ها از خوارجی که با حضرت علی(ع) جنگیدند بدتر هستند.

وی افزود: خداوند بعضی از انسان‎ها را به راه حق هدایت و آنان نیز حق را شناخته‎اند، اما در شناخت مسیر صحیح دچار اشتباه شده‎اند و می‎پندارند که قلع و قمع مسلمانان مسیر صحیح اسلام است.

شیخ قاها تصریح کرد: کشتار مسلمانان با مسیر صحیح و اصلی اسلام تفاوت بسیاری دارد. کسانی که شهادتین را بر زبان جاری می‎سازند اگر چه مقداری اختلاف آرا با هم داشته باشند ولی همگی مسلمان هستند.

وی همبستگی مسلمانان را بسیار ضروری دانست و بیان داشت: اگر مسلمانان بر خلاف عقیده مستکبران جهان متحد و یکپارچه شوند، هیچ قدرتی نمی‎تواند در مقابل آنان ایستادگی و عرض اندام کند.

استاد علوم اسلامی دانشگاه الزیتون تونس تاکید کرد که تفرقه و نفاق در بین امت‎های اسلامی سبب ایجاد شکاف عمیق در بین آنان و همچنین مداخله مستکبران برای انتشار بذر دشمنی و کشتار می‎شود.

وی ادامه داد: اختلاف آرای مذهبی و عقیدتی بسیاری در بین سایر ادیان همانند کاتولیک با پروتستان وجود دارد ولی این اختلافات سبب آن نشده است که خون یکدیگر را مباح بدانند. کشتار بی گناهان در دین مبین اسلام حرام است.

خطیب مسجد الحفص تونس دشمن را در دشمنی خود مصمم و متحد دانست و تصریح کرد: همان طور که دشمنان برای وارد کردن ضربه به ریشه اسلام و مخدوش کردن چهره آن تلاش بسیاری انجام می‎دهند، ما مسلمانان نیز باید حفظ اتحاد را سر لوحه امور کاری خود قرار دهیم.

وی برگزاری اجلاس‎ و همایش‎هایی همانند اجلاس تقریب مذاهب در تهران را بسیار مفید دانست و اظهار داشت: برگزاری چنین اجلاسی سبب گسترش فرهنگ، تمدن، اخلاق اسلامی و همچنین افزایش اتحاد بین مسلمانان در سطح جهان می‎شود.