تکیه به خدا سبب استقلال و عدم سلطه بیگانگان می‌شود

حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از پرسنل سپاه انصارالمهدی(عج) استان تهران، قرآن را کتابی جامع و برای همه انسان‌ها دانست و گفت: تعالیم قرآن کریم در دسترس است و همه می‌توانند از این کتاب آسمانی بهره مند شوند. به گزارش خبرنگار […]

gorganiحضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از پرسنل سپاه انصارالمهدی(عج) استان تهران، قرآن را کتابی جامع و برای همه انسان‌ها دانست و گفت: تعالیم قرآن کریم در دسترس است و همه می‌توانند از این کتاب آسمانی بهره مند شوند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی با اشاره به روایات اسلامی، ابراز کرد: عده‌ای از انسان‌ها دارای ایمان ثابت و مستقر هستند اما برخی تنها در این جهان با ایمان بوده و در آخرت فراموش می‌کنند که به چه چیزهایی ایمان داشته‌اند.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که انسان باید در دنیا مراقب اعمال خود باشد، اظهار کرد: روز قیامت روز رسیدگی به اعمال بندگان است و کسانی که دارای ایمان مستقر هستند دچار مشکل نمی‌شوند.
حضرت آیت‌الله علوی گرگانی بیان کرد: یکی از راه‌های رسیدن انسان‌ها به ایمان مستقر خواندن دعای رضیت بالله پس از نمازهای واجب است.
وی با بیان این‌که انسان در روز قیامت نتیجه اعمال خود را می‌بیند، افزود: خداوند با هیچ فردی خویشاوندی ندارد و تنها عمل صالح است که انسان را در آخرت نجات می‌دهد.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که افراد باید کارها و مسؤولیت‌های خود را با در نظر گرفتن رضایت الهی انجام دهند، گفت: کسانی که بدون چشم داشت دنیایی و برای رضای الهی کار می‌کنند از اجر و پاداش الهی بهره‌مند می‌شوند.
حضرت آیت‌الله علوی گرگانی بر ضرورت معاد باوری تأکید کرد و ابراز داشت: انسانی که معاد باور باشد همه کارهای خود را برای رضای الهی انجام می‌دهد و قطعا به موفقیت می‌رسد.

وی با بیان این‌که تکیه به خدا سبب استقلال و عدم سلطه بیگانگان می‌شود، اظهار کرد: ملتی به سعادت می‌رسد که تنها برای رضای خدا کار کند.