جریان مقاومت ادامه حرکت امام موسی صدر است

حضرت آیت‌الله حسین نوری همدنی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار اعضای مرکز تحقیقات مؤسسه امام موسی صدر، با اشاره به عظمت خاندان صدر، گفت: خاندان صدر علما و بزرگان فراوانی را به جامعه اسلامی تقدیم کرده‌اند. به گزارش خبنرگار خبرگزاری رسا، وی ادامه داد: خاندان صدر همچنین دارای سابقه درخشان، سیاسی، فرهنگی و […]

hamedani-9حضرت آیت‌الله حسین نوری همدنی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار اعضای مرکز تحقیقات مؤسسه امام موسی صدر، با اشاره به عظمت خاندان صدر، گفت: خاندان صدر علما و بزرگان فراوانی را به جامعه اسلامی تقدیم کرده‌اند.
به گزارش خبنرگار خبرگزاری رسا، وی ادامه داد: خاندان صدر همچنین دارای سابقه درخشان، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی هستند.
این مرجع تقلید با بیان این‌که امام موسی صدر خلأ وجودی شرف‌الدین در لبنان را به خوبی پر کرد، ابراز داشت: جریان امروز مقاومت و حزب‌الله لبنان دنباله حرکت گذشته امام موسی صدر است.
اقدامات امام موسی صدر تنها به مسائل سیاسی خلاصه نمی‌شد
حضرت آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر این‌که اقدامات امام موسی صدر تنها به مسائل سیاسی خلاصه نمی‌شد، اظهار کرد: امام موسی صدر در ایجاد کار، تأسیس دارالایتام و اقدامات مختلف فرهنگی نیز خدمات شایسته‌ای داشت.
وی با اشاره به شخصیت بزرگ امام موسی صدر، گفت: وجود امام موسی صدر در کشور می‌توانست منشأ آثار و برکات فراوانی در شرایط فعلی باشد، چون وی شخصیتی جامع‌ بود.
این مرجع تقلید با اشاره به این‌که در گذشته بنده و چند نفر دیگر با امام موسی صدر در مؤسسه مکتب اسلام همکاری می‌کردیم، خاطرنشان کرد: مؤسسه مکتب اسلام در زمان حضرت آیت‌الله بروجردی تأسیس شد و ایشان نیز توجه ویژه‌ای به این مؤسسه داشتند.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی در ادامه با بیان این‌که بیدارگری جمهوری اسلامی ایران در منطقه سبب شد دشمنان احساس خطر کنند، گفت: دشمنان در راه مقابله با بیدارگری ایران در صدد انحراف بیداری اسلامی و ایران و شیعه هراسی بر آمدند و اقدامات فراوانی برای رسیدن به این هدف خود تا کنون انجام داده‌اند.
دولت لیبی و همکاران قذافی به دنبال بسته شدن پرونده امام موسی صدر هستند
همچنین در این دیدار دختر امام موسی صدر در سخنانی با اشاره به وضعیت امام موسی صدر، گفت: متأسفانه امروز بعد از جریان لیبی جو بدی به وجود آمده و دولت لیبی و همکاران قذافی مایل هستند که پرونده امام موسی صدر بسته شود، از این‌رو هر روز اخبار دروغی از امام موسی صدر منتشر می‌کنند و رسانه‌های ما نیز مطالبی را به این اخباره منتشره اضافه می‌کنند که هیچ‌کدام از این اخبار صحیح نیست و سند ندارد.
وی ادامه داد: آنچه که ما از آن مطمئن هستیم این است که امام موسی صدر تا سال‌ها پس از اسارت زنده بوده و در زندان‌های متعدد به سر می‌برده است.
رایزنی صالحی با رییس مجلس لیبی برای پیگیری پرونده
دختر امام موسی صدر با بیان این‌که کمیته‌ای لبنانی با همکاری دولت لیبی اقداماتی را برای مشخص شدن وضعیت امام موسی صدر صورت داده‌ است، ابراز کرد: زندان‌بانان امام موسی صدر گفته‌اند که وی در زندان بوده اما ما ارتباطی با وی نداشته‌ایم و فقط حضور امام موسی صدر برای ما مشخص بوده و پس از مدتی از زندانی به زندان دیگر منتقل می‌شده است.

وی در پاسخ به سؤال حضرت آیت‌الله نوری همدانی مبنی بر این‌که آیا پیگیری‌های صالحی وزیر امور خارجه ایران برای مشخص شدن وضعیت امام موسی صدر به نتیجه رسیده یا نه؟ گفت: صالحی با رییس مجلس لیبی برای حل این قضیه در ارتباط بودند اما هنوز خبری مبنی بر شهادت و یا زنده بوده امام موسی صدر نرسیده است.