جمهوری اسلامی تاکید بر شادی مشروع دارد/دین مخالف آزادی مشروع نیست

تحلیل گر مسائل سیاسی گفت: جمهوری اسلامی هیچ محدودیتی برای آزادی مشروع ندارد و جمهوری اسلامی تاکید بر آزادی و شادی مشروع دارد. صفارهرندی در اختتامیه دوره جریان شناسی فرهنگی سیاسی تاریخ معاصر با اشاره به انقلاب و جنگ تحمیلی گفت: پرداختن به موضوع چپ و راست در خصوص سیاستمداران بوده است که یا موافق […]

IMG_9603تحلیل گر مسائل سیاسی گفت: جمهوری اسلامی هیچ محدودیتی برای آزادی مشروع ندارد و جمهوری اسلامی تاکید بر آزادی و شادی مشروع دارد.
صفارهرندی در اختتامیه دوره جریان شناسی فرهنگی سیاسی تاریخ معاصر با اشاره به انقلاب و جنگ تحمیلی گفت: پرداختن به موضوع چپ و راست در خصوص سیاستمداران بوده است که یا موافق بوده و یا مخالف بوده‌اند.
وی گفت: در جنبش دانشجویی پیش از انقلاب چپ گرایی اهمیت داشت و شیفتگی خاصی داشت و بسیاری از بچه مسلمان‌ها وارد شده و این افراد همان مجاهدین خلق بودند.
صفارهرندی گفت: این گروه در نهایت به روی مردم اسلحه کشیدند و با فضاحت در برابر ملت ایستادند و به دشمن ملت ایران کمک کردند.
تحلیل گر مسائل سیاسی تصریح کرد: از اول انقلاب نقطه‌ای که جریان چپ گرا و راست گرا را از هم متمایز کرده سر مباحث اقتصادی بوده است، ما نه چپ خالص داشتیم و نه راست خالص.
وی گفت: یک زمان امام راحل فرمودند که چپ و راست در اسلام معنا ندارد، چپ گراها نگاه اقتصادی آنها فرق داشت و فرد گرا و جمع گرا بود، اما کسی در این وسط چپ گرا و راست گرای خالص نبود اما برخی یک مدتی نان این موضوع را خوردند.
تحلیل گر مسائل سیاسی عنوان داشت: اکثر کسانی که از چپ اقتصادی موضع می‌گرفتند در دهه هفتاد راست اقتصادی داشتند که ثباتی نیز در این عرصه نبود.
صفارهرندی گفت: وقتی چپ جهانی فروریخت چپ‌های داخلی و اسلامی ما هم احساس یتیمی کردند و حالا که این قطب فروریخته بود آنها در حالت سرگردانی به سمت غرب رفته و بسیاری از چپ‌های دهه ۶۰ راست گرای دهه هفتاد شدند.
وی تصریح کرد: چپ و راست و صف‌آرایی مقابل هم داشتند و آن در حوزه فرهنگ بود، جریان چپی که عمدتا خواستگاه روشنفکرانه داشته، عمدتا در برابر آن راست گراها ایستادند.
صفارهرندی عنوان داشت: در نگاه اجتماعی هم این موضوع ظهور و بروز داشته و کسانی که قائل به آزادی های فوق العاده در رفتار اجتماعی هستند. یک جریانی در جهان راه افتاده به نام شادی جهانی و هر کسی هر جا هست شاد باشد و این را تبدیل به مشربی برای مجامع و کشورهای مختلف کردند و به مدد رسانه‌ای که حرف اول و آخر را می‌زند، به خورد این عالم هم دادند.
تحلیل گر مسائل سیاسی گفت: اینها می‌گویند که هر دینی که داری شادی خود را با دیگران قسمت کن و جلوه‌ای از آن که در ایران دزدانه با کشف حجاب و رقاصی انجام دادند و تصویری گرفته شد و اعلام شد که ما در ایران هم به شادی جهانی پیوستیم که با آن مخالفت شد و نه به دلیل اینکه چرا شاد هستید به این دلیل که چرا شادی غیر مشروع دارید و کسی با شادی مردم مخالف نیست.
وی افزود: کسی با هنجار شکنی دست به اقدامی می‌زند باید مذمت شود و وقتی این افراد که دستگیر شده و به آن تذکر چند ساعته داده شد که بعد از آن بر روی صفحه توئیتر رئیس جمهور اعتراض‌ها شروع شد.
صفارهرندی عنوان داشت: ما آزادی مطلق در دنیا نداریم، زمانی که ما می‌خواستیم نمایشگاه کتاب در یکی از کشورهای خارجی بزنیم و کتابی که کمی بر علیه صهیونیست‌ها بود را مخالفت کردند و گفتند اگر این کتاب‌ها باشد ما اجازه نمایشگاه نمی دهیم و این چه آزادی مطلق در جهان است.
تحلیل گر مسائل سیاسی عنوان داشت: افرادی الان می‌گویند که دیگر ما جمهوری اسلامی دهه ۶۰ را نمی‌توانیم داشته باشیم و باید در همه مسائل نگاه جدید داشته باشیم و یک جمهوری اسلامی جدید داشته باشیم و جمهوری اسلامی جدید به این معنا که تاکتیک‌ها و فروع و روش‌های خود را تغییر دهد ما هم قبول داریم.
وی گفت: کسانی می‌گویند که مبانی را باید تغییر دهیم و نسبت دین در جامعه را باید کم کنیم اما این افکار غلطی است که هیچ گاه اجرایی نمی‌شود.