جنبه دینی حرمت اسراف برای مردم جامعه تبیین شود

آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار وزیر نیرو با اشاره به انفاق به عنوان یک سنت تکوینی، اظهار کرد: اگرچه به انفاق به عنوان یک سنت حسنه تاکید شده است، اما در انفاق به عنوان کاری حسنه نیز، اسراف حرام و ناپسند شمرده شده است و باید در این بخش نیز اعتدال رعایت شود. به گزارش […]

sobhaniآیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار وزیر نیرو با اشاره به انفاق به عنوان یک سنت تکوینی، اظهار کرد: اگرچه به انفاق به عنوان یک سنت حسنه تاکید شده است، اما در انفاق به عنوان کاری حسنه نیز، اسراف حرام و ناپسند شمرده شده است و باید در این بخش نیز اعتدال رعایت شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم،‌ مرجع تقلید جهان تشیع با تاکید به تبیین جنبه دینی حرمت اسراف برای مردم جامعه، افزود: باید با تلاش گسترده صرفه‌جویی را به فرهنگی عمومی تبدیل کرد.

وی با بیان حرام بودن اسراف در مصرف آب، تصریح کرد: علما و مسئولان باید از طریق رسانه‌ها در این زمینه به مردم اطلاع رسانی های لازم را انجام دهند، زیرا اسراف در مصرف آب همچون دیگر گناهان مانند دروغ گفتن حرام است و حتی گناه آن نیز بیشتر است چرا که با دروغ گفتن یک نفر متضرر می شود با اسراف آب، حیات جامعه به خطر می‌افتد.

آیت الله سبحانی با تاکید به قدردانی نعمت ها، عنوان کرد: مردم تا زمانی که گرفتار نشوند قدر نعمت‌ها را نمی‌دانند، بنابراین باید الگوی مصرف را تغییر دهیم زیرا اسراف حرام است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اهمیت به کار گیری آب یاری قطره ای، گفت:در حال حاضرباید آبیاری قطره‌ای را مورد توجه قرار داد، زیرا‌ استفاده از روش آبیاری قطره‌ای از اسراف در آب جلوگیری می‌کند.

وی با بیان برخی از مشکلات موجود در بخش کشاورزی و کمبودها در بخش آب، تاکید کرد: در حال حاضر باید محصولاتی کشت شود که نیاز کمتری به آب دارند و این مسئله نیز باید برای مردم بیان شود.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به دعا برای بارش باران،اظهار کرد: برای بارش باران باید نماز باران بخوانیم و دست به دعا شویم، البته امروز در کشور با کاهش جمعیت نیز روبه‌رو هستیم در حالیکه نیروی جوان عامل آفرینش فکر، صنعت و ثروت است.

مرجع تقلید شیعه با تاکیدبه خطر پیری جامعه و کاهش جمعیت، خاطرنشان کرد: شعار مطرح شده فرزند کمتر زندگی بهتر خلاف اسلام است و سخنان رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت افزایش جمعیت نیز برای همگان حجت است.