کسانى سر کار بیایند که مصداق: «انّ الّذین قالوا ربّنا اللّه ثمّ استقاموا» باشند

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم، با توصیه به آحاد ملت بخصوص جوانان برای بهره گیری از ظرفیت عمیق و انسان ساز ماه معطر رجب، انتخابات ۲۴ خرداد را آزمون افتخارآمیز دیگری برای ملت ایران دانستند و با تبیین «اهداف متضاد […]

agha23حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم، با توصیه به آحاد ملت بخصوص جوانان برای بهره گیری از ظرفیت عمیق و انسان ساز ماه معطر رجب، انتخابات ۲۴ خرداد را آزمون افتخارآمیز دیگری برای ملت ایران دانستند و با تبیین «اهداف متضاد ملت و دشمنان ملت در این انتخابات» تأکید کردند: مردم برای تحقق اهداف خود و ناکام ماندن دشمن، با حضور پرشور و گرم در انتخابات، از میان نامزدهایی که شورای نگهبان براساس معیارهای قانون معرفی می کند، انسانی شایسته، وارسته، مؤمن، انقلابی، «اهل استقامت و عزم و ایستادگی» و برخوردار از همت جهادی را انتخاب کنند که بتواند بهتر از دیگر نامزدها، بار سنگین عزت و پیشرفت کشور را به دوش بکشد و به جلو ببرد.
رهبر انقلاب، انتخابات ماه آینده را مهمترین مسئله کنونی کشور خواندند و با اشاره به تأثیرات کوتاه مدت، و بلندمدت این رویداد خاطرنشان کردند: در این انتخابات یک نفر با رأی ملت، مدت ۴ سال بر سرنوشت و مسائل عمده کشور حاکم می شود اما برخی تصمیمات و کارهای خوب یا غیرخوب این فرد، می تواند حتی در ۴۰ سال آینده بر کشور تأثیرگذار باشد و این واقعیت، نشان می دهد که انتخابات ریاست جمهوری، چقدر مهم است.
ایشان در تبیین اهمیت مضاعف انتخابات ۲۴ خرداد افزودند: با وجودی که حدود یک ماه تا انتخابات فاصله داریم این موضوع به یک مسئله مهم بین المللی تبدیل شده، و اتاقهای فکر جهانی و دشمنان ایران، حتی مقدمات آن را با دقت رصد می کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه دشمنان در قبال این انتخابات اهدافی کاملاً مغایر با اهداف ملت ایران را دنبال می کنند افزودند: مردم ایران به دنبال فرد اصلحی هستند که کشور را با سرعت بیشتری در عرصه های مادی و معنوی به پیش ببرد و ضمن حل مشکلات موجود و ایجاد زندگی بهتر و مرفه تر، عزت و استقلال ایران را در پرتو «شور و شوق و امید مردم» ارتقا بخشد.
ایشان افزودند: اما دشمن به موازات تلاش برای سرد کردن انتخابات، دنبال فردی است که این مختصات را نداشته باشد و ایران را به وابستگی، ضعف، عقب ماندگی در عرصه های مختلف و قرار گرفتن در مسیر سیاستهای بیگانگان بکشاند.
رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: البته بیگانگان در درجه اول به دنبال انجام نشدن انتخابات بودند اما حالا که دستشان از این هدف کوتاه است دنبال دلسرد کردن مردم، از رونق انداختن انتخابات و تأثیرگذاری در انتخاب مردم هستند.
ایشان ناامید کردن مردم از شرکت در انتخابات را از تاکتیکهای اصلی دشمن دانستند و افزودند: آنها می خواهند به افکار عمومی القا کنند که رأی دادن و شرکت در انتخابات فایده ای ندارد پس چرا شرکت کنیم؟
حضرت آیت الله خامنه ای با استناد به عملکرد هفته های اخیر «شبکه بزرگ رسانه ها و خبرگزاریهای صهیونیستی» افزودند: بحرانی جلوه دادن اوضاع کشور، بزرگنمایی مشکلات، القای یأس و ناامیدی درباره حل مشکلات و تاریک جلوه دادن آینده ملت از جمله روشهایی است که شبکه بزرگ دروغ پردازی و تحریف، برای بی رونق کردن انتخابات ایران در دستور کار خود قرار داده است.
رهبر انقلاب در همین زمینه افزودند: البته مشکلاتی مانند گرانی و اشتغال در کشور وجود دارد اما کدام کشور است که بدون مشکلات باشد؟ و آیا فریاد کشیدن هر روزه مردم اروپا در خیابانها، نشانه این نیست که کشورهای اروپایی تا خرخره در مشکلات فرو رفته اند؟
حضرت آیت الله خامنه ای در مقایسه ی اوضاع ایران و کشورهای دیگر افزودند: کدام کشور از استقلال ملی و انسجام و وحدت ملت ایران برخوردار است؟ کدام کشور این همه جوان با نشاط دارد که میدانهای عظیم علمی را فتح می کنند؟ کدام ملت توانسته است از «اهمیت و عظمت و تأثیرگذاری ملت ایران» در حوادث منطقه ای و جهانی برخوردار شود؟ و کدام ملت توانسته است همچون مردم ایران عزیز، همه خباثتهای دشمنان را ناکام بگذارد و سرافراز و امیدوار به راه خود ادامه دهد؟
ایشان پس از تشریح صحنه «رویارویی سیاسی ملت و جبهه ضد ملت در انتخابات» تأکید کردند: مردم بدانند که حضور پرشور و پررونق در انتخابات، موجب مصونیت کشور و کاهش طمع بیگانگان برای دست اندازی و خباثت می شود.
رهبر انقلاب در توصیه ای مؤکد به مسئولان، فعالان سیاسی و کسانی که تریبون در اختیار دارند افزودند: به مردم امید بدهید چرا که واقعیات کشور و عزم و اراده ملت، هر انسان منصفی را به آینده امیدوار می کند.
ایشان در نوعی جمع‌بندی درباره نتیجه رویارویی ملت و دشمنان در عرصه انتخابات افزودند: آنطور که ما مردم ایران را شناخته ایم و لطف و فضل الهی را تجربه کرده ایم، ملت در این نوبت نیز، افتخار دیگری بر افتخارات خود می افزاید و مشت محکمی به دهان دشمن خواهد زد.
رهبر انقلاب در ادامه سخنان خود در نگاهی اجمالی به معیارهای انتخاب نامزد اصلح گفتند تا قبل از انتخابات در این زمینه نکات لازم را بیان خواهم کرد اما نکته مهم این است که برای انتخاب خوب و درست، باید معیارها را شناخت و با مشورت و تفکر، و دست یافتن به حجت شرعی، نامزد اصلح را انتخاب کرد.
رهبر انقلاب با اشاره به ضرورت انتخاب کسانی که همتشان بر حفظ عزت و پیشرفت کشور متمرکز است افزودند: هرچه در این سه دهه بدست آورده ایم به برکت حرکت در جهت اهداف انقلاب بوده است بنابراین کسانی را انتخاب کنیم که در همه شرایط، تحقق این اهداف را سرلوحه خود قرار می دهند.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به لزوم دقت در شعارهای نامزدها خاطرنشان کردند: گاه برخی برای جلب آرا، شعارهایی خارج از حدود اختیارات رئیس جمهور و امکانات کشور مطرح می کنند اما مردم با هوشمندی دنبال کسانی هستند که شعارهای مبتنی بر واقعیات می دهند و برای حل مشکلات و فوریتها، روشهایی متناسب با ساز و کار کشور را پی می گیرند.
رهبر انقلاب با اشاره به آمدن افراد متعدد به صحنه نامزدی انتخابات افزودند: شورای محترم نگهبان که از انسانهای پرهیزکار، متقی و آگاه تشکیل شده براساس وظایف قانونی خود، کسانی را که برای ریاست جمهوری صالح هستند به مردم معرفی می کنند و مردم از میان نامزدهای معرفی شده، کسی را که صالح تر است و بیشتر به درد ملت می خورد انتخاب خواهند کرد.
حضرت آیت الله خامنه ای بار دیگر بر پایبندی و تبعیت کامل از قانون تأکید کردند و افزودند: عمل به قانون معیاری بسیار خوب و وسیله ای برای آرامش و آسایش ملت و حفظ وحدت ملی است و به هیچ دلیلی نباید کسی از آن تخطی کند.
ایشان حوادث خسارت بار سال ۸۸ را نتیجه تخطی و تخلف عده ای از قانون برشمردند و افزودند: آنها برای اغراض نفسانی یا اهداف سیاسی یا هر هدف دیگر راهی خلاف قانون رفتند و ضمن «صدمه زدن به خودشان و به ملت و کشور»، نگذاشتند مردم طمع شیرین آرای ۴۰ میلیونی را بخوبی بچشند و احساس کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای تسلیم در مقابل قانون را تنها راه صحیح خواندند و افزودند: گاه قانون صددرصد صحیح نیست اما از بی قانونی بهتر است.
ایشان افزودند: ممکن است از مجری قانون در یک بخش، خطایی هم سر بزند اما اگر نتوانیم از راه قانونی آن خطا را اصلاح کنیم تحمل آن، از بی قانونی و عمل خلاف قانون بهتر است.
ایشان داشتن حجت شرعی برای انتخاب یک فرد را مایه آرامش دنیوی و اخروی خواندند و افزودند: اگر تصمیمی که با حجت شرعی گرفته شده غلط هم از آب درآمد چون انسان به تکلیف عمل کرده سرافراز است.
رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانشان ماه رجب را آمادگاهی برای افزایش ظرفیت معنوی خواندند و خاطرنشان کردند: اگر در رجب و شعبان، توفیق حضور قلب حاصل شد و انسان خود را در همه احوال در محضر علم بیکران الهی یافت، حضور پاکیزه در ضیافت بی دریغ الهی در ماه مبارک رمضان، امکان پذیر خواهد شد.
ایشان شرکت قشرهای مختلف مردم بویژه جوانان در سنت حسنه اعتکاف در ماه رجب را، منظره ای زیبا دانستند و افزودند: همه برکات و دستاوردهای انقلاب، به پشتوانه همین ذخایر معنوی و روحی حاصل شده است.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: ایستادگی، شورانگیزی، حرکت آفرینی و قدرت تحسین برانگیز امام راحل عظیم الشأن در مقابل ستمگران جهانی، متکی به اشکها، عبادات و مناجات خالصانه ای بود که آن عزیز، در نیمه های شب با پروردگار خویش زمزمه می کرد.
رهبر انقلاب رهبانیت در اسلام را به معنای حضور در همه عرصه های زندگی خواندند و با تجلیل از ایمان، احساسات انقلابی و نقش آفرینی جوانان کشور در عرصه های ملی افزودند: حفظ و تعمیق این روحیه، ادامه تفضلات و کمکهای پروردگار را تضمین خواهد کرد.