حفظ انقلاب و مقابله با دشمنان در سایه توجه به فرهنگ شهادت محقق می‌شود

حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید  در دیدار خانواده‌های معظم شهدا و برگزار کنندگان دعای سمات استان قم، با تبریک به مناسبت ولادت حضرت زینب(س)،‌ گفت: زمانی که حضرت زینب(س) به دنبا آمد پیامبر(ص) ایشان را زینب نامید و این بانوی بزرگوار دختر شهید، مادر شهید و عمه شهید است. به گزارش خبرنگار […]

hamedani-2حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید  در دیدار خانواده‌های معظم شهدا و برگزار کنندگان دعای سمات استان قم، با تبریک به مناسبت ولادت حضرت زینب(س)،‌ گفت: زمانی که حضرت زینب(س) به دنبا آمد پیامبر(ص) ایشان را زینب نامید و این بانوی بزرگوار دختر شهید، مادر شهید و عمه شهید است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ وی با اشاره به فضائل و مناقب حضرت زینب(س)، ابراز کرد: حضرت زینب(س) در راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کرد و خطبه قراء حضرت زهرا(س) پس از رحلت پیامبر اسلام از سوی حضرت زینب(س) نقل شده است.

این مرجع تقلید نقش آفرینی حضرت زینب(س)‌در حادثه کربلا را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: حضرت زینب(س) با رشادت‌های خود پیام عاشورا را به جهانیان رساند و با خطبه قراء خود کاخ یزیدیان را ویران کرد.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر این‌که جملات فراوانی از سوی ائمه اطهار(ع) راجع به حضرت زینب(س) بیان شده است، افزود: امام سجاد(ع) در وصف حضرت زینب(س)‌فرمودند؛ زینب(س) عالمه غیر معلمه است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه یکی از رسالت‌های حضرت زینب(س) را نیابت از امام زمان(ع) دانست و گفت: حضرت زینب(س) در زمانی که امام سجاد(ع) بیمار بودند وظیفه سنگین نیابت از امام معصوم(ع) را بر عهده داشتند.

وی در ادامه با بیان این‌که در اسلام مقامی بالاتر از شهادت در راه خدا نیست، ابراز کرد: انسانی به تکامل می‌رسد که به شهادت نائل شده باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) درباره عظمت مقام شهید در نزد پروردگار، گفت: هر کار نیکی بالاتر از آن نیز وجود دارد اما مقامی بالاتر از شهادت نیست.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با بیان این‌که یکی از دعاهای ائمه اطهار(ع) رسیدن به شهادت بوده است، اظهار کرد: حضرت علی(ع) در چند جای نهج البلاغه از شهدا یاد می‌کند و این اهتمام ائمه اطهار(ع) به مسأله شهادت برای ما درس بزرگی است که از این نعمت الهی غافل نشویم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه بر ضرورت پاسداشت مقام شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد و گفت: ما باید از شهدا درس ایثار و شهامت بگیریم و در راه دفاع از نظام و انقلاب تا سر حد شهادت تلاش کنیم.

وی با بیان این‌که امام خمینی(ره) به مطالعه وصیت نامه شهدا سفارش می‌کردند بر ضرورت جمع آوری وصیت نامه‌های شهدا به صورت کتاب در هر استانی تأکید کرد و ابراز داشت: خواندن وصیت نامه شهدا برای افراد جامعه بسیار سودمند است و جامعه را با فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر آشنا می‌کند.

این مرجع تقلید اهمیت به نماز جمعه، ادعیه، مساجد، اعتکاف و پیروی از ولایت را جزء اصلی ترین موارد در وصیت نامه شهدا خواند و گفت:‌ کسانی که با فرهنگ اهل بیت(ع) ساخته شده باشند این گونه از ارزش‌ها سخن می‌گویند.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر این‌که شهدا ره صد ساله را یک شبه طی کردند، افزود: یکی از وصیت‌‌های شهدا به خانواده‌های خود این بود که به خاطر شهادت ما ناراحت نشوید و هیچ گاه امام را تنها نگذارید.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با بیان این‌که چراغ شهادت، ایثار و جهاد باید همیشه روشن باشد، اظهار کرد: وظیفه ما در قبال شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیار سنگین است.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام در باب اهمیت شهادت، گفت: پیامبر(ص) فرمودند اگر کسی شهید نشود و آروزی شهادت را نیز نداشته باشد اگر بمیرد مؤمن نیست.

این مرجع تقلید در ادامه با بیان این‌که خانواده‌های شهدا حق بزرگی بر گردن انقلاب و ملت دارند، بر ضرورت قدردانی از خانواده‌های شهدا تأکید کرد.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر این‌که دشمنان با توطئه‌های خود به دنبال از بین بردن نظام اسلامی هستند، گفت: برای مقابله با توطئه‌ها و هجمه‌های دشمنان و حفظ انقلاب اسلامی راهی جز توجه به فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد.