حفظ دستاورد خون های شهدا رسالت امروز همگان است

حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی، از مراجع تقلید، شنبه شب در پیامی تصویری به مراسم بزرگداشت حماسه اسلامی ششم بهمن سال ۶۰ آمل که در مصلای قدس شهرستان برگزار شد، با بیان این که شهید کاری کرد که ذات اقدس الهی او را به مقام والایی رساند، گفت: خداوند منان سندی درباره شهادت تنظیم کرده […]

javadi6حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی، از مراجع تقلید، شنبه شب در پیامی تصویری به مراسم بزرگداشت حماسه اسلامی ششم بهمن سال ۶۰ آمل که در مصلای قدس شهرستان برگزار شد، با بیان این که شهید کاری کرد که ذات اقدس الهی او را به مقام والایی رساند، گفت: خداوند منان سندی درباره شهادت تنظیم کرده است که در آن فروشنده، خریدار، کالا، شاهد و سند مشخص شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، استاد سطح عالی حوزه علمیه قم ادامه داد: خدا خریدار، شهدا فروشنده، بهای در برابر کالا بهشت و کالا عبارت از بذل جان و شاهد انبیا و رسولان الهی و سند آن در قرآن ، تورات و انجیل است.

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان این که تحلیل و تفسیر معنای شهادت یک ضرورت است، بیان داشت: هر وقت کشور در خطر شدید قرار گیرد ارزش آن خون ها و رهاورد شهادت بیش تر می ماند.

وی با اشاره به این که بیگانگان تهاجم کرده و از راه دور و نزدیک به جنگل آمدند، ادامه داد: آنها آمل را انتخاب کردند که هم شهدا فداکاری داشته و هم مردم بزرگواری که حرکت کردند بنیان مرصوصی تشکیل داده و آنان را مجبور به فرار کردند.

مفسر قرآن کریم با تاکید بر این که همان روحیه ارزنده در حماسه ششم بهمن باید حفظ شود، گفت: خداوند سبحان در معامله با شهدا فرمود من عوض و معوض را به فروشنده می دهم که خدا جان را کامل کرده و به انسان عطا می کند و بهشت را منزلت جان او قرار می دهد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم اضافه کرد: اگر کسی با شیطان داد و ستد کند او عوض و معوض را می برد که انسان برای خدا کار نکرده تا مزد بگیرد و در حقیقت به سود خود قدم می برد و اجرا و پاداش را از خدای سبحان می گیرد.

وی با بیان این که تمام تعبیراتی که راجع به اجر مطرح است جنبه تشویقی دارد، خاطرنشان کرد: انسان برای خود کار می کند و ثمنی می گیرد که خداوند منان غنی محض است.

حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به این که خدا نیازی به عمل ما نداشته و محتاج به آن نیست، ادامه داد: خدا جان انسان را کامل کرده و متنعم به بهشت می کند.

مفسر گرانقدر قرآن کریم با بیان این که وظیفه ما و مدیران در برابر خون های شهدا این است که این رهاورد را به هر وسیله حفظ کنیم، گفت: باید استقلال، مدیریت و تدبیر مملکت را به عنوان خون بهای شهدا حفظ کنیم.

ستاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: مدیریت صحیح که بتوانیم در قلمرو مأموریت خود وظیفه شناس باشیم از دعاهای امام سجاد(ع) است که از خدا می خواهد با بهترین راه بتواند نیازهای مردم را برطرف کند.