حفظ و تقویت نظام زمینه ساز ظهور است

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی، مرجع تقلید جهان اسلام، شامگاه یکشنبه(۲۴ دی ماه) در دیدار خانواده‌های شهدا و مردم این استان، با بیان این که یکی از مسائل مهم در زندگی انسان، مسأله حکومت است، اظهار داشت: حکومت به عنوان مهم ترین، نقش‌ آفرین‌ترین و مؤثرترین مسأله زندگی انسان مطرح است. حضرت آیت الله […]

hamedani-1حضرت آیت الله حسین نوری همدانی، مرجع تقلید جهان اسلام، شامگاه یکشنبه(۲۴ دی ماه) در دیدار خانواده‌های شهدا و مردم این استان، با بیان این که یکی از مسائل مهم در زندگی انسان، مسأله حکومت است، اظهار داشت: حکومت به عنوان مهم ترین، نقش‌ آفرین‌ترین و مؤثرترین مسأله زندگی انسان مطرح است.

حضرت آیت الله نوری همدانی حکومت را سرچشمه همه ابعاد زندگی انسان دانست و ابراز داشت: همواره در طول تاریخ، تکلیف پیامبران مبارزه با حکومت های فاسد بوده است.

وی با بیان این که تا حکومت های فاسد از سر راه برداشته نشوند، حکومت صالح به وجود نخواهد آمد، تصریح کرد: وظیفه مردم در برابر حکومت های فاسد، قیام در جهت براندازی آنها است.

این مرجع جهان تشیع با ارائه تحلیل تاریخی از وضعیت نامطلوب زندگی مردم در دوران حکومت‌های فاسد، با بیان این که دین اسلام رژیم‌های طاغوتی را مشروع نمی‌داند، گفت: مردم در گذشته همواره گرفتار حکومت‌های فاسد و زورگو بوده‌اند و سبب اصلی سقوط، انحطاط و سرشکستگی مسلمانان در طول تاریخ، انحراف از مسیر پیغمبر خدا بوده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی تاریخ گذشته ایران را تاریخی بسیار غم انگیز خواند و بیان داشت: مردم در آن دوران زیر سلطه سلاطین با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کردند.

وی با اشاره به انحرافات موجود در دوران حکومت های قاجاریه و پهلوی، اظهار داشت: در گذشته، مملکت ما و کشورهای اسلامی همواره زیر سیطره‌ استکبار قرار داشته است.

این مرجع جهان اسلام با تطبیق برخی از احادیث و روایات با قیام امام خمینی(ره)، تصریح کرد: با قیام امام راحل حکومت طاغوتی نابود و شجره طیبه نظام ولایی به وجود آمد.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه مردم استان بوشهر را مردمی ولایتمدار، آگاه و متعهد نسبت به انقلاب دانست و از بوشهر به عنوان سرزمینی انقلابی یاد کرد.

وی ترویج فرهنگ جهاد و شهادت را از مهم ترین خدمات امام خمینی(ره) دانست و افزود: امنیت امروز خود را مدیون از خودگذشتگی‌ها و جان فشانی‌های اوایل انقلاب می‌دانیم.

این مرجع جهان تشیع در ادامه سخنان خود با بیان این که پس از پیروزی انقلاب در عرصه‌های نظامی، دفاعی، علمی، فرهنگی و اجتماعی پیشرفت‌های فراوانی به دست آمده است، خاطر نشان کرد: این پیشرفت ها مرهون خون شهدا است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که بر ما لازم است یاد و خاطره شهدا را گرامی داریم، افزود: باید همواره به یاد شهدا باشیم و راه آنها را با جدیت ادامه دهیم.

وی در ادامه با بیان این که اگر فداکاری شهدا نبود، اکنون وضع ما نیز این گونه نبود، گفت: همسران و بازماندگان شهدا و اقشار مختلف مردم باید با دیده‌ تکریم به شهدا بنگرند.

این مرجع تقلید جهان اسلام با اشاره به قیام های مردمی قبل از انقلاب بر علیه حکومت طاغوت در قم و سایر نقاط ایران اسلامی، بیان داشت: این انقلاب با نثار خون، از خود گذشتگی و ایستادگی مردم به ثمر نشسته است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که هزینه‌ها و سرمایه‌های مقدسی در راه انقلاب انجام شده است، خاطرنشان کرد: بر ما تکلیف است که ارزش دستاوردهای این انقلاب را دانسته و برای زنده نگه داشتن آن کوشا باشیم.

وی در ادامه با اشاره به حضور مقتدرانه ایران اسلامی در اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران و تغییر نگرش ۱۲۰ کشور حاضر در این اجلاس نسبت به جایگاه ایران در عرصه‌های بین المللی، گفت: سخنان قاطعانه و مستدل مقام معظم رهبری در این اجلاس، تثبیت اقتدار و بزرگی ملت ایران در جهان بین الملل را در پی داشت.

این مرجع جهان تشیع در پایان سخنان خود تقویت و حفظ نظام را از وظایف عموم مردم خواند و ابراز داشت: انجام این کار مهم، نوعی مقدمه چینی و زمینه‌سازی برای ظهور حضرت ولی عصر (عج) است.