حمایت از فلسطین رمز مبارزه استضعاف با استکبار است

  در همایش رسالت روحانیت در وحدت و بیداری اسلامی که شامگاه جمعه به همت جامعه روحانیت ایالت سرحد پاکستان در تالار قدس مدرسه عالی امام خمینی (ره) برگزار شد به تبیین مقوله بیداری اسلامی پرداخت و اظهار داشت: بیداری از مقوله فکر، اندیشه، اعتقاد و احساسات است. از طرف دیگر روحانیت با درک، اعتقاد […]

 m-hoseyni در همایش رسالت روحانیت در وحدت و بیداری اسلامی که شامگاه جمعه به همت جامعه روحانیت ایالت سرحد پاکستان در تالار قدس مدرسه عالی امام خمینی (ره) برگزار شد به تبیین مقوله بیداری اسلامی پرداخت و اظهار داشت: بیداری از مقوله فکر، اندیشه، اعتقاد و احساسات است. از طرف دیگر روحانیت با درک، اعتقاد و احساس مردم سر و کار دارد و از این رو بیداری اسلامی بیشترین ارتباط را با روحانیون داراست.

وی ادامه داد: بیداری دارای دو بخش انگیزش به معنای ایجاد حرکت و خیزش جامعه است که به عوامل مختلفی همچون مشکلات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، احساس حقارت در مقابل استکبار و استعمار و نیازها و حاجاتی که انسان‌های متدین دارند، بستگی دارد.

نماینده مقام معظم رهبری در سوریه با بیان اینکه در برابر این برانگیخته شدن دو عنصر وحدت و اسلامیت باید وجود داشته باشد تا این قیام‌ها به سرمنزل مقصود برسد، بیان داشت: این بیداری‌ها باید به سوی اسلام کشیده شود، بنابراین روحانیون وظیفه دارند توده‌های مردم را نسبت به اسلام ناب و حقیقی آگاه کنند تا از مسیر اصلی منحرف نشوند.

حسینی ادامه داد: در بیداری اسلامی ملت‌ها باید واحد شده و دست به دست هم دهند و اگر این وحدت و رهبریت نباشد، این حرکت، حرکتی نامفهوم خواهد بود و نتیجه‌ای نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، وی ادامه داد: رسالت ما این است که در نشر اسلام احساس مسئولیت کرده و ابتدا خودمان را به معارف اسلام تجهیز کنیم و لسان و منطقی که با آن بتوانیم اسلام را به دنیا معرفی کنیم، بیابیم.

نماینده مقام معظم رهبری در سوریه با تاکید بر اینکه حوزه‌های علمیه باید کاربردی شده و در مشکلات جامعه ورود پیدا کنند، ابراز داشت: باعث خوشحالی است که حوزه علمیه قم مراکز فکری و اندیشه‌ای مرتبط با جهان را ایجاد کرده و رشد خوبی در این زمینه داشته است.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح آسیب‌ها و مشکلات بیداری اسلامی پرداخت و گفت: بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه به شدت استکبار را به وحشت انداخته است، در نتیجه یکی از کارهای استکبار برای به دست گرفتن این بیداری و بهره برداری از آن، خریدن سران و کسانی است که در انقلاب‌ها نقش دارند. در دو سال اخیر افرادی بودند که به عنوان شخصیت‌های انقلابی مطرح شدند ولی در نهایت مد نظر آمریکا و اسرائیل حرکت کردند.

وی با اشاره به طرح موضوع پذیرش اسرائیل در برخی محافل دولت‌های عربی تصریح کرد: مسئله فلسطین با اسرائیل رمز مبارزه استضعاف با استکبار است و امروز تنها دولتی که رسماً بر این موضوع ایستادگی کرده، ایران است که می‌گوید اسرائیل به عنوان غده سرطانی باید ریشه کن شده و از بین برود.

نماینده مقام معظم رهبری در سوریه ادامه داد: مسئله دیگری که دشمن بر روی آن سرمایه گذاری کرده، ارائه اسلام تندرو، بی منطق، ستیزه جو و تکفیری است. آمریکا با ایجاد گروه‌هایی مانند القاعده و جبهه النصره جوانانی را پرورش داده که تندرو و بدون هیچ منطقی با مسائل برخورد خشن و فیزیکی می‌کنند، این اسلام خواسته‌ اسرائیل و آمریکا است. این دو گروه ساخته آمریکا هستند و کمک‌هایشان از آنجا فراهم می‌شود و همکاری قطر، ترکیه و عربستان با آن‌ها خواست اربابان آمریکایی است.

حسینیاختلاف افکنی بین شیعه و سنی را از دیگر توطئه‌های دشمنان دانست و گفت: سال‌های سال شیعه و سنی در عراق، پاکستان، افغانستان و سایر کشورها با هم زندگی می‌کردند و به ندرت دچار مشکل می‌شدند، ولی حدود ۱۰ سال است که جنگ شدیدی بین شیعه و سنی ایجاد شده و شبکه‌های زیادی در این رابطه تاسیس شده‌اند. نکته قابل توجه اینجاست که انگلستان هم شبکه تندرو سنی را کمک می‌کنند و هم شبکه تندرو شیعی و در این طرح نیز تا حد زیادی موفق بوده‌اند.

وی دور کردن انقلاب‌های منطقه از انقلاب اسلامی ایران را هدف دیگر دشمنان دانست و اظهار داشت: آن‌ها با ترس از نزدیک شدن انقلاب‌های منطقه به ایران، موج شدیدی از ایران هراسی را در منطقه ایجاد کرده و سعی در دست گرفتن رهبری این انقلاب‌ها داشتند و دلیل آن سیلی شدیدی بود که طی ۳۴ سال از نظام و انقلاب اسلامی ایران خورده بودند.