حمایت قاطع اهل‎تسنن از مقاومت اسلامی

شیخ حسام العیلانی از علمای سنی و امام جماعت مسجد الغفران صیدای لبنان با اشاره به ناامنی های رخ داده اخیر در این شهر، گفت: صیدا همچنان به شهر زندگی مسالمت آمیز باقی خواهد ماند و روابط خود را با سایر شهرها به دلیل گفتمان خشونت طلب برخی جریان ها بهم نمی زند. به گزارش […]

IMAGE635176170651718750.pngشیخ حسام العیلانی از علمای سنی و امام جماعت مسجد الغفران صیدای لبنان با اشاره به ناامنی های رخ داده اخیر در این شهر، گفت: صیدا همچنان به شهر زندگی مسالمت آمیز باقی خواهد ماند و روابط خود را با سایر شهرها به دلیل گفتمان خشونت طلب برخی جریان ها بهم نمی زند.

به گزارش خبرگزاری رسا،  وی افزود: صیدا بارها ثابت کرده است به روابط حسنه با مناطق مختلف بدون توجه به مذهب و طایفه پایبند بوده و هرگونه گفتمان تبعیض مذهبی و نژادی را محکوم می سازد.

العیلانی با محکومیت برخی اقدامات گروه های سنی، تصریح کرد: مواضع غیرعقلائی که این روزها از سوی برخی گروه ها به نام اهل تسنن رخ می دهد، هیچ ارتباطی با شهروندان سنی ندارد و اهل تسنن از این اقدامات بیزار هستند.

این عامل سنی ادامه داد: مواضع اهل تسنن کاملا روشن است و آنان حامی مقاومت، وحدت و همزیستی مسالمت آمیز میان همه لبنانی ها هستند.