حکومت اسلام، امنیت و سلامت مرهون وجود و ولایت این بزرگواری است که در عالم بی‌نظیر است

آیت الله مصباح یزدی در همایش کوثر ولایت که با حضور جمعی از فعالان فرهنگی از سراسر کشور در مجتمع یاوران مهدی(عج) جمکران برگزار شد با اشاره به روش مدیریتی و زندگی شخصی مقام معظم رهبری اظهار داشت: کجای عالم چنین زندگی را می‌توان یافت؛ بنده به عنوان شخص خودم اعتقاد دارم اگر تمام باقیمانده […]

kosar-mesbah6آیت الله مصباح یزدی در همایش کوثر ولایت که با حضور جمعی از فعالان فرهنگی از سراسر کشور در مجتمع یاوران مهدی(عج) جمکران برگزار شد با اشاره به روش مدیریتی و زندگی شخصی مقام معظم رهبری اظهار داشت: کجای عالم چنین زندگی را می‌توان یافت؛ بنده به عنوان شخص خودم اعتقاد دارم اگر تمام باقیمانده عمرم را به خاطر همین یک نعمت شکر نمایم؛ نمی توانم حق آن را ادا کنم.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)خاطرنشان کرد: هر وقت در زمان اواخر حیات امام خمینی(ره) به ذهنم می آمد که اگر امام خمینی(ره) از میان بروند چه کسی می تواند جای او را بگیرد؛ آنقدر ناراحت می شدم که بر خود می لرزیدم؛ در آن زمان اطمینان داشتم که کسی نمی تواند جای امام خمینی(ره) را جبران کند.

وی در ادامه با اشاره به مناظراتش با برخی از افراد در ابتدای انقلاب خاطرنشان کرد: یکی از شخصیت‌های سیاسی کشور در آن زمان در تحلیل آینده کشور بر این باور بود که تا چند سال دیگر که امام در قید حیات هستند؛ این کشور اداره می‌شود؛ ولی با رفتن امام خمینی(ره) ایران به لبنان دوم تبدیل خواهد شد و در آن اختلافات قومی و جنگ داخلی روی خواهد داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: تصور این که امام خمینی(ره) نباشند همچون پتکی بود که بر مغز من وارد می‌شد؛ سعی می کردم خود را از فکر در این مورد منصرف کنم؛ با عنایت و اراده خداوند متعال کسی به جای امام(ره) آمد که روح امام خمینی(ره) در او دمیده شده بود.

وی با اشاره به تحریم‌ها  و دست‌اندازی‌های استعمارگران در قبال ایران خاطرنشان کرد: اگر تک تک این حوادث برای هر کشور قدرتمندی پیاده شده بود، متلاشی  می‌گشت؛ بسیاری از این اشتباهات به عنوان کارهای رسمی و قانونی مسئولین صورت گرفت؛ متاسفانه برخی افراد، کشور را به لب پرتگاه بردند و چیزی نمانده بود که به زمان  طاغوت برگردیم؛ اگر بر می‌گشت دیگر زمینه‌ای برای تجدید حیات اسلام باقی نمی ماند.

آیت الله مصباح یزدی یادآور شد: در این شرایط استکبار جهانی ملت ایران را چنان می‌کوبید که دیگر خیال انقلاب و اسلام هم به مغزشان خطور نکند؛ هیچ یک از گروه ها، احزاب، سیاستمداران نمی توانستند جلوی سقوط این کشور را بگیرند و کاری بکنند ؛ فقط مقام معظم رهبری بودند که با بیانات حکیمانه و دلسوزانه آبروی خود را به خدا فروختند و دستشان را به پیشگاه امام زمان(عج) دراز کردند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری با ٱن الهامات الهی و تدبیری که خداوند متعال به ایشان تعلیم فرمود به غیر از ایشان کسی نمی‌توانست کاری انجام دهد.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)خاطرنشان کرد: در برخی موارد احزاب نمی‌توانند اختلافات داخلی خود را حل کنند؛ ابن اختلافات اصلاح طلبان بر سر تعیین کاندیداتوری ریاست جمهور، مدتهاست به جان یکدیگر افتاده و تلاش می کنند به نحوی این قضیه را سر و سامان دهند؛ آن وقت یک روحانی بخواهد همه این احزاب را با نقشه‌های شیطانی که آمریکا و انگلیس بیست سال کشیده و مهره‌ها را برای بهره‌برداری در چنین روزی تربیت کردند، به اتکا خداوند و با توسل به وجود مقدس ولی عصر(عج) مسئله را جمع کرد.

وی ابراز داشت: این امر نه تنها ضربه‌ای به عظمت نظام وارد نکرد؛ بلکه به عظمت نظام نیز افزوده شد؛ این همان ولی فقیه و تجربه خارجی و عینی آن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به نمونه های خارجی ارزش ولی فقیه اظهار داشت: مقام معظم رهبری در جمعی فرمودند؛ فلان رییس جمهور وقتی می‌خواست، برای ریاست جمهوری کاندیدا شود، به من گفت؛ خواسته‌ام این است که شما در حد اختیارات قانون اساسی از مقامتان استفاده کنید؛ یعنی فراتر از اختیاراتی در قانون اساسی امده استفاده نکنید.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند؛ گفتم، این امر را خیلی خوب قبول می‌کنم، به شرطی که شما از من تقاضا نکنید از اختیارات فراقانونی استفاده کنم؛ در ادامه مقام معظم رهبری فرمودند؛ بیشترین کسی که از من تقاضای استفاده از اختیارات فراقانونی نمود؛ همین رییس جمهور بود.

آیت الله مصباح یزدی یادآور شد: مقام معظم رهبری با برخی از این شخصیت‌ها ۴۰ تا ۵۰ سال سابقه کار دارند، و ایشان را خوب می‌شناسند؛ اما مقام معظم رهبری انچنان عاقلانه، حکیمانه و مدبرانه برخورد می‌کنند که استباهات و زیان‌هایشان در یک چهارچوب محدود و قابل کنترل باشد.

وی ادامه داد: بگردید  و تحقیق کنید از زبان دشمنان که دارای‌های ایشان و بچه‌های ایشان به چه اندازه‌ای است؛ خانه‌های که ایشان در ان اقامت دارند ملک شخصی ایشان نیست، بلکه خانه هایی ایت که برای شخصیت رییس جمهور و یا ولی فقیه اماده شده است.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)با اشاره به دیدارشان در زمان ریاست جمهوری مقام معظم رهبری، با ایشان، اذعان داشت: در نهاری که ما خدمت ایشان بودیم؛ غذا لوبیا پلو و بدون خورشت بود؛ در آن زمان گوشت به صورت کوپتی عرضه می‌شد. مقام معظم رهبری فرمودند؛ گوشت خانه ما همان سهمیه‌ای است که همه مردم دارند، ما گوشت گرم نمی خریم.

وی افزود: در همین ساختمان ایشان، یک فرش دستبافت نخ نما بود؛ که متعلق به جهیزیه همسرشان بود، علی رغم اصرار برادر خانمشان که در مشهد فرش فروش است، ایشان اجازه تعویش فرش را نداده‌اند. بقیه منزل موکت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که مقام معظم رهبری به هیچ یک از فرزندان خود اجزاه فعالیت در عرصه اقتصادی را نمی دهند، اظهار داشت: به هیج کدام از فرزندانشان مسئولیت رسمی که پست و مقامی داشته باشد ندادند، هیچ کسی نمی تواند مصداقی از حضور فرزندان و یا وابستگان ایشان در کارها و پروژه‌های تجاری، پیدا کند، کدام سیاستمداری را در کل دنیا می‌توان یافت که اینگونه باشد.

وی ادامه داد: رفتار ایشان با احزاب و گروه‌ها، حتی کسانی که از سران فتنه محسوب می‌شوند به صورت برادرگونه بود و درباره ایشان خیرخواهانه و دلسوزانه فکر کرده و پیشنهاد می‌کردند.

آیت الله مصباح یزدی با بیان این که جز در میان انبیا و زندگی ائمه معصومین(علیهم السلام) چنین  زندگی را نمی‌توان یافت، تصریح کرد: زمانی می‌گوییم زندگی به صورت فردی بوده و زاهدی در گوشه‌ای زندگی ساده‌ای داشته باشد؛ کسی که این همه مسئولیت‌های داخلی، خارجی و بین المللی داشته و رفت و آمدهای مختلف از روسای کشورهای مختلف دارد؛ خود، فرزندان و بستگانشان به نحوی زندگی سالمی دارند که نمی‌توان نقطه ضعف کوجکی را یافت.

وی یادآور شد: البته دشمن در رابطه با انبیان و اولیای الهی تهمت‌های فراوانی می‌زدند، اما هیچ‌گاه نمی‌توانستند مستندی نشان دهند؛ ایشان در رفتار با آحاد مردم، حتی کسانی که می‌داند نیت های خوبی ندارند، از راه دلسوزی و خیر خواهی هیچ مذایقه‌ای نمی کنند؛ همه را با دست محبت نوازش می‌کند تا جلوی مفاسدشان کاسته شده و یا لااقل جلوی آن گرفت شود.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)تاکید کرد: کجای عالم چنین زندگی را می‌توان یافت؛ بنده به عنوان شخص خودم اعتقاد دارم؛ اگر تمام باقیمانده عمرم را به خاطر همین یک نعمت شکر نمایم؛ نمی توانم حق آن را ادا کنم.

وی با اشاره به این که برای شکر گذاری باید امنیت و سلامتی وجود داشته، اسلامی حاکم شده و دین مورد احترام باشد، خاطرنشان کرد: همه این موارد مرهون وجود ایشان و ولایت این بزرگواری است که در عالم بی‌نظیر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: حسد، احساس حقارت، خود کم بینی و … از جمله مواردی است که باعث می‌شود انسان نسبت به دیگران قضاوت‌های عادلانه نداشته باشد؛ اگر کسانی از موقعیت خود سوء استفاده کرده و موقعیت ولایت فقیه را کمرنگ کنند؛ خیانتی بزرگ به اسلام، انقلاب و خون‌های شهدا می‌کنند.

وی با بیان این که  بزرگترین وظیفه ما به عنوان بزرگترین واجب عقلی، وجوب شکر منعم است، اظهار داشت: ما باید نعمت ولایت را خوب شناخته و از ان حمایت و حفاظت نماییم؛ اگر این کار را انجام دهیم، هم نعمت باقی می‌ماند و هم افزایش پیدا می‌کند.

آیت الله مصباح یزدی با تاکید بر آیه‌ای از قران کریم، یادآور شد: بسیاری از سنت‌های الهی در تزاحم واقع شده و مغلوب سنت دیگری می‌شود؛ اما این سنت، شکر نعمت نعمت را افزایش می‌دهد؛ هیچ استثنایی ندارد.

وی در پایان وجود امیر المومنین(ع) و ائمه معصومین(علیهم السلام) را بزرگترین نعمت الهی بر مردم دانست و یادآور شد: ما باید بیم این داشته باشیم که اگر از این نعمت‌های الهی درست قدردانی نکنیم؛ خدای نکرده کمرنگ شود.