خداوند به رهبر انقلاب عنایاتی داشته که صدها متخصص از آن محروم‌ هستند

آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بعد از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد یادواره شهدای استان قم با اشاره به جایگاه ارزشمند شهدا در انقلاب اسلامی گفت: از این‌که توفیق شهادت نصیب ما نشد اظهار غم می‌کنیم. رسالت شهدا به نسل‌های آینده معرفی شود به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، […]

mesbah-7آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بعد از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد یادواره شهدای استان قم با اشاره به جایگاه ارزشمند شهدا در انقلاب اسلامی گفت: از این‌که توفیق شهادت نصیب ما نشد اظهار غم می‌کنیم.
رسالت شهدا به نسل‌های آینده معرفی شود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی با بیان این‌که وظیفه سنگینی در راه پاسداری از خون شهدا بر عهده ما است، ابراز کرد: ما باید از دستاوردهای خون شهدا پاسداری کنیم و با بهره‌گیری از آثار و خاطره‌های آنها این رسالت را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم انقلاب اسلامی ایران را سبب تعجب دنیا خواند و با بیان این‌که امروز آثار این انقلاب در جهان مشاهده می‌شود، اظهار کرد: رهبری چنین انقلابی را فردی بر عهده داشت که از سابقه نظامی، سیاسی و اقتصادی برخوردار نبود و تنها در مکتب اهل بیت(ع) درس خوانده بود.
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنان برخی از سیاستمداران که اعتقاد داشتند امام خمینی(ره) پس از انقلاب باید به مرجعیت خود ادامه می‌داد و اداره کشور را به دیگران واگذار می‌کرد، گفت: امام خمینی(ره) اعتقاد داشتند که سیاست ما عین دیانت ما است.
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: متخصصان و سیاستمداران زمانی که در عرصه‌های مختلف و جنگ با شکست مواجه می‌شدند و هیچ راهی نداشتند برای حل مشکلاتشان به امام خمینی(ره)  مراجعه می‌کردند.
آیت‌الله مصباح یزدی با بیان این‌که بنی صدر خود را صاحب سبک در جنگ می‌دانست اما به موفقیتی دست پیدا نکرد، افزود: امام خمینی(ره) که در ظاهر بیگانه با مسائل نظامی بود مورد مراجعه فرماندهان و سیاستمداران در مراحل سخت جنگ قرار می‌گرفت.
امام خمینی و رهبر معظم انقلاب مصداق بارز اطاعت از خدا هستند
وی خاطرنشان کرد: برخی از متدینان و مقدسین در زمان جنگ به امام خمینی(ره) اعتراض می‌کردند و می‌گفتند که ایشان باید جوابگوی خون‌های ریخته شده جوانان باشد.
استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به روایتی مبنی بر این‌که کسانی که با خدا ارتباط بر قرار می‌کنند نورانیت خدا را دریافت می‌کنند، اظهار کرد: امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب مصداق کامل این روایت هستند و برای ما روشن شده که ایشان چیزهایی متوجه می‌شوند که متخصصان از درک آن عاجزند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: کسانی که خود را وقف خدا کنند و جز خواست و اراده پروردگار اراده دیگری نداشته باشند، خداوند چیزهایی به آنها می‌فهماند که دیگران بهره‌ای از آن نبرده‌اند.
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تأکید کرد: خداوند در حدیثی قدسی می‌فرماید؛ بنده‌ای که همّ او اطاعت و بندگی باشد من چشم و گوش او می‌شوم.
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه بر ضرورت اطاعت از رهبری تأکید کرد و گفت:‌ خداوند به ایشان چیزهایی داده که به هزار متخصص نداده است و بارها مشاهده کرده‌ایم در مواردی که رهبری تنها مانده درست گفته و حق با ایشان بوده است.
تخصص به تنهایی نمی‌تواند کارساز باشد
آیت‌الله مصباح یزدی با بیان این‌که نباید فریب تخصص افراد را خورد، اظهار کرد: تخصص خوب است اما چیزی که فراتر از تخصص باید مورد توجه قرار گیرد برقراری ارتباط با خداست.
وی تصریح کرد: انگشت رهبری به هر سمت و سویی که می‌رود باید ما نیز به همان طرف برویم و از ایشان اطاعت کنیم؛ اطاعت از رهبری اطاعت از امام زمان(عج) و اطاعت از حضرت اطاعت از خدا است.
قدردانی از شهدا نباید تنها به برگزاری یادواره‌ها ختم شود
استاد اخلاق حوزه علمیه در ادامه بر ضرورت قدردانی از همه کسانی که در راه دفاع از انقلاب اسلامی خدمت کرده‌اند، تأکید کرد و گفت: قدردانی ‌ها نباید تنها به برگزاری یادواره‌ها ختم شود؛ مسؤولیت انسانی و اسلامی ما بیش از این‌ها است.
آیت‌الله مصباح یزدی با بیان این‌که برگزاری مراسم گرامیداشت برای شهدا یک عامل عاطفی دینی است، ابراز کرد: افزون بر این عامل عاطفی باید عقلمان را نیز از این آبشخور سیراب کنیم و چراغ عقل را فراروی خود قرار دهیم.
ضرورت زنده نگاه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت
وی بر ضرورت زنده ماندن فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد و افزود: باید فرهنگ شهادت طلبی زنده بماند تا اگر حادثه‌ای اتفاق افتاد در میان جوانان انگیزه دفاع از کشور باشد و همچون شهید زین‌الدین‌ها عمل کنند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که زنده نگاه داشتن یاد شهدا به این است که آنها را الگوی خود قرار دهیم، گفت: شهدا از ما می‌خواهند که آدم شویم و از این‌که ما اسم و عکس آنها را جایی بزنیم خوشحال نمی‌شوند؛ شهدا زمانی از ما خوشحال می‌شوند که روح حسینی و شهادت طلبی در میان ما زنده باشد.
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با تأکید بر این‌که میراث شهدا را باید به نسل آینده منتقل کرد، ابراز داشت: جوانان تحت تأثیر عوامل فرهنگی بیشماری هستند که همه این عوامل در جهت شیطان قرار دارند و ما باید در مقابل این عوامل شیطانی جبهه حق را تقویت کنیم.
استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که نسبت به فضای فرهنگی جامعه باید اهمیت داد، خاطرنشان کرد: نفس امام خمینی(ره) بسیاری از جوانان را به جبهه‌ها فرستاد که وصیت نامه‌های آنها درسی برای بزرگان است اما امروز مسائلی برای آنها در جامعه مطرح می‌شود که هیچ فایده‌ای برای آنها ندارد.

وی با بیان این‌که باید فکری برای مسائل فرهنگی نسل آینده بکنیم و نباید از فضاهای فرهنگی غافل شویم، گفت: برخی از خیابان‌های قم از لحاظ فرهنگی روز به روز نا مرغوب تر می‌شود و اگر به همین روال پیش برویم معضلات جامعه بیشتر می‌شود؛ ‌متأسفانه برخی از شهرهای ما نسبت به گذشته تغییرات نامطلوبی داشته است.