خدمت در نظام اسلامی از مقدس ترین عبادات است

حضرت آیت‌الله سید محمد علوی‌گرگانی، استاد برجسته حوزه علمیه قم ظهر امروز در دیدار جمعی از اعضای شوراهای آموزش و پرورش استان قم با اشاره به این‌که انسان باید در انجام هر کاری به خداوند توکل داشته باشد، گفت: ‌ این‌که انسان عهده‌دار مسؤولیت دیگران نیز باشد کار بسیار سخت و مشکلی است و باید گفت […]

gorganiحضرت آیت‌الله سید محمد علوی‌گرگانی، استاد برجسته حوزه علمیه قم ظهر امروز در دیدار جمعی از اعضای شوراهای آموزش و پرورش استان قم با اشاره به این‌که انسان باید در انجام هر کاری به خداوند توکل داشته باشد، گفت: ‌ این‌که انسان عهده‌دار مسؤولیت دیگران نیز باشد کار بسیار سخت و مشکلی است و باید گفت این امر  تنها با یاری خداوند میسر خواهد بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی با اشاره به کمبود امکانات در برخی مواقع، افزود: برخی اوقات تعادل در کار وجود ندارد و همین امر ایجاد تعادل بین عرضه کم و تقاضای زیاد را با عرضه زیاد و تقاضای کم بسیار سخت می‌کند.
استاد برجسته حوزه علمیه قم اظهار داشت: همان‌گونه که خداوند از ما بندگان خواسته باید در مشکلات از او کمک بگیریم و تلاش کنیم که رضایت همه بندگان را به دست آوریم.
حضرت آیت‌الله علوی‌گرگانی با بیان این‌که انسان باید اعتقاد به این مطلب داشته باشد که روزی در پیشگاه خداوند جوابگو خواهد بود، خاطرنشان کرد: بنابراین انسان باید همواره از رفتار و سکنات خود مراقبت کند.
وی تصریح کرد: افرادی هستند که معتقد به قیامت و پاسخ‌گویی در محضر خداوند هستند و از رفتار خود مراقبت می‌کنند که خدا یاری‌گر آنها است و در مقابل افرادی نیز وجود دارند که اعتقاد به قیامت ندارند و نباید انتظار داشته باشند که خداوند به آنها کمک کند.
استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان نظیر ندارد، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران تنها نظامی است که با نام اسلام، فعالیت اجتماعی انجام می‌دهد، اگر چه مشکلاتی نیز در این نظام وجود دارد ولی باید دانست که این نظام به دنبال فرمایشات ائمه اطهار(ع) حرکت می‌کند و شکی نیست که خدمت به مردم در این نظام اسلامی، از مقدس‌ترین کارها به شمار می‌آید.

وی در پایان با بیان این‌که باید مسؤولان تمام تلاش خود را در راستای خدمت به مردم انجام دهند، افزود: باید هر حرکتی در چارچوب راه‌های قانونی باشد تا هم دنیا و آخرت افراد تضمین شود و هم نوعی خدمت باشد.