داعش و آمریکا هر دو نوکر صهیونیست ها هستند

حضرت آیت‌الله حسین مظاهری، رییس حوزه علمیه اصفهان، سه‌شنبه پس از نماز ظهر و عصر در جلسات اخلاقی خود که در ماه مبارک رمضان در مسجد حکیم اصفهان برگزار می‌شود، به ویژگی‌های شخصیتی حضرت خدیجه(س) اشاره کرد و گفت با بیان ماجرای داستان تحریم در شعب ابی‌طالب(ع) اظهار کرد: اکنون دنیای استکبار راجع به ما […]

slidermazaheriحضرت آیت‌الله حسین مظاهری، رییس حوزه علمیه اصفهان، سه‌شنبه پس از نماز ظهر و عصر در جلسات اخلاقی خود که در ماه مبارک رمضان در مسجد حکیم اصفهان برگزار می‌شود، به ویژگی‌های شخصیتی حضرت خدیجه(س) اشاره کرد و گفت با بیان ماجرای داستان تحریم در شعب ابی‌طالب(ع) اظهار کرد: اکنون دنیای استکبار راجع به ما و راجع به عراق و سوریه به تحریم پرداختند، داعش و آمریکا نوکر صهیونیسم هستند، آمریکا و صهیونیسم همه با هم جمع شدند که برای این‌که اسلام عزیز نباشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، وی گفت: از کسانی که کمک پیامبر(ص) بودند که اگر نبودند خلل مهمی به پیشرفت اسلام وارد می‌آمد، ابتدا حضرت خدیجه(س) بودند و سپس حضرت ابوطالب(س) و حضرت أمیرالمؤمنین(ع) که در راه اسلام مردانگی کردند و زنان باید حضرت خدیجه(س) و حضرت فاطمه(س) را الگوی خود قرار دهند.

استاد درس اخلاق حوزه علمیه با اشاره به برخی ویژگی‌های شخصیت حضرت خدیجه(س) ابراز کرد: حضرت خدیجه(س) یک درّ گرانبهایی را یافتند، ایشان ۲۵ سال شان بود و چون محیط خیلی آلوده بود، پیامبر اکرم(ص) ازدواج نمی‌کردند و پیشنهاد ازدواج با ایشان را دادند و پیامبر(ص) نیز پذیرفتند،‌ کفو پیامبر اکرم(ص) حضرت خدیجه بودند.

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به این‌که هنگامی که عقد حضرت خدیجه(س) و پیامبر(ص) خوانده شد، کفو یکدیگر را یافتند، ابراز کرد: حضرت خدیجه(س) تا سر حد عشق پیامبر(ص) را دوست داشت و بعد از عقد هم این محبت برای پیامبر(ص) پیدا شد.

وی بیان کرد: حضرت خدیجه(س) عاقل، وفادار بودند، شب عروسی تمام تمکن‌شان در یک صندوق‌چه‌ای بود،‌حضرت خدیجه(س) این صندوق را کسی هم نمی‌دانست در آن چه چیزی است در کنارش بود که به عنوان شب عروسی وارد شدند و با افتخار خاصی این صندوقچه را به پیامبر(ص) تقدیم کردند.

حضرت آیت‌الله مظاهری با بیان این جمله از حضرت خدیجه(س) در شب عروسی که «مالی مالک و أنا أمتک»، به این معنا که اموال من از آن شما است و من نیز کنیز تو هستم،‌ بیان کرد: حضرت خدیجه(س) به این جمله در طول دوران زندگی خود با پیامبر(ص) عمل کردند، زیرا در گرانبهای وجود پیامبر(ص) را یافته بودند.

وی افزود: هنگامی که پیامبر(ص) در غار حرا به رسالت مبعوث شدند، اولین کسی که به ایشان ایمان آوردند به اقرار شیعه و سنی حضرت امیرالمؤمنین(ع) بودند، هنگامی که به خانه رسیدند به حضرت خدیجه گفتند مبعوث به رسالت شدم،‌ حضرت خدیجه(س) برای این صحنه آماده بودند و ایشان نیز ایمان آوردند.

استاد درس خارج حوزه علمیه ادامه داد: پیامبر(ص) در خانه حضرت خدیجه(س) اندکی دراز کشیدند که آیات ابتدایی سوره مبارکه مزمل نازل شد، «یَـٰٓأَیُّهَا ٱلْمُزَّمِّلُ قُمِ ٱلَّیْلَ إِلَّا قَلِیلًۭا»، که ای پیامبر از امروز به بعد وظیفه سنگینی بر روی دوش تو است.

وی با اشاره به جریان مهمانی گرفتن پیامبر(ص) و دعوت خانواده و خویشاوندانشان به سوی اسلام و معرفی امیرالمؤمنین(ع) به عنوان جانشین گفت: پیامبر اکرم(ص) در سه دفعه اعلام کردند هر که ایمان بیاورد، بعد از من وصی و جانشین و خلیفه من خواهد بود، که در هر سه بار به پیامبر(ص) ایمان آوردند.

حضرت آیت‌الله مظاهری خاطرنشان کرد: سران قبایل مختلف مکه یک باره از خواب بیدار شدند و دیدند که پیامبر(ص) نفوذ کرده است و مستضعفان و بادیه‌نشینان دارند مسلمان می‌شوند، ابتدا با یک تلطف و مهربانی حضرت ابی‌طالب را خواندند و وعده ریاست به ایشان دادند.

وی گفت: به حضرت ابوطالب پیام رساندند و گفتند به برادرزاده‌ات بگو دست از کارهایشان بردارد، پیامبر(ص) در جواب فرمود اگر خورشید را در دست راست من و ماه را در دست چپ من قرار دهید،‌ دست از دعوت برنمی‌دارم.