دانش غرب وامدار تمدن غنی اسلام است

حضرت آیت‌الله نوری همدانی ظهر امروز در جمع اساتید دانشگاه‌های چهارمحال و بختیاری و فرهنگیان این استان در دانشگاه شهرکرد اظهار داشت: حوادثی که در جهان رخ می‌دهد اتفاقی نیست و انسان متعهد و دیندار ملزم به شناخت زمان و رخدادهای آن است. به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، وی افزود: در تمامی زمینه‌ها […]

hamedaniحضرت آیت‌الله نوری همدانی ظهر امروز در جمع اساتید دانشگاه‌های چهارمحال و بختیاری و فرهنگیان این استان در دانشگاه شهرکرد اظهار داشت: حوادثی که در جهان رخ می‌دهد اتفاقی نیست و انسان متعهد و دیندار ملزم به شناخت زمان و رخدادهای آن است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، وی افزود: در تمامی زمینه‌ها به ویژه رخدادهای علمی سه زمان و دوره طی می‌شود این دوره‌ها از صدر اسلام آغاز شده، سلطه غرب برجهان را سپری کرده و به زمان وقوع انقلاب ایران می‌رسد.
حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که هر نظامی که بر ظلم و استبداد بنا شود محکوم به فنا است گفت: پیامبر اسلام براساس فرامین قرآن جهاد کرد و تمدنی در دنیا به وجود آورد که اثرات و برکات آن هنوز در دنیا درخشندگی دارد.
این مرجع تقلید با یادآوری این که غرب تمدنش را به اسلام مدیون است اظهار داشت: اروپا و آمریکا نمک خوردند و نمکدان را شکستند، علم را از اسلام اقتباس کردند و اکنون در مقابلش جبهه گرفته‌اند.
وی ادامه داد: امروز هر علم و پیشرفتی در غرب شکل می‌گیرد وامدار تمدن غنی اسلام است و فراوان بودن اصطلاحات عربی در اکثریت علوم پرکاربرد دنیا گواه این مدعاست.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر این که حتی منابع دانشگاهی نیز تمام مفاخر را به حساب غرب می‌گذارند تصریح کرد: غرب بعد از غم حاصل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی سعی کرده جوانان ایران را شست‌وشوی مغزی بدهد و به آنان تلقین ‌کند که عقب ماندگی ما از اسلام است.
وی ابراز داشت: باید به فرموده رهبر معظم انقلاب علوم و کتب دانشگاهی را در راستای احیای تمدن اسلامی عوض کرده و منابعی همگام با علوم پر مغز و ارزشمند اسلامی و ایرانی تدوین کنیم، همچنین فضای دانشگاه باید مجد و عظمت اسلام را فریاد بزند.

گفتنی است، در این مراسم که در مسجد دانشگاه شهرکرد برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، استاندار، روسای دانشگاه‌های این استان ، مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از فرهنگیان و اساتید استان حضور داشتند.