در انتخابات مامور به وظیفه هستیم/ مقبولیت ملاک اصلح نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا فیاضی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم، یکشنبه شب در مسجد مدرسه علمیه معصومیه، با اشاره به این‌که نباید در انتخاب اصلح دچار تردید شد،‌ گفت: ‌برخی می‌گویند درست است که رهبر معظم گفته‌اند اصلح ولی یکی از معیارهای اصلح این است که مقبولیت به نحوی باشد که رأی بیاورد و این نوع […]

fayyaziحجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا فیاضی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم، یکشنبه شب در مسجد مدرسه علمیه معصومیه، با اشاره به این‌که نباید در انتخاب اصلح دچار تردید شد،‌ گفت: ‌برخی می‌گویند درست است که رهبر معظم گفته‌اند اصلح ولی یکی از معیارهای اصلح این است که مقبولیت به نحوی باشد که رأی بیاورد و این نوع تفکر سقیفه است، سقیفه علی(ع) را به همین دلیل کنار گذاشت.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ابراز کرد: مقبولیت جزو شرایط اصلح بودن نیست و رهبر معظم انقلاب در بیانات خود هیچ‌گاه به مقبول بودن اشاره نکرده‌اند، باید حواس خود را جمع کرد تا به دلیل مقبول بودن کسی از اصلح چشم نپوشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی اظهار کرد: قلوب دست خداوند است و باید بر او توکل کرد، خداوند مقلب القلوب است و نباید به بهانه مقبولیت فردی وظیفه خود را انجام نداد، ما باید وظیفه خود را انجام دهیم و درست عمل کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین فیاضی با اشاره به این‌که خداوند در قرآن فرموده است کید شیطان ضعیف است، اظهار کرد: دیگران هر چه سیاستمدار باشند و سناریو بنویسند، کیدشان ضعیف است و خدای متعال همه آن‌ها را می‌تواند علیه خودشان به کار ببرد.

وی با اشاره به این‌که باید در انتخابات شرکت کرد، بیان کرد: این امر را تمام فقها تأیید کرده‌اند، هدف دشمنان ابتدا تحریم انتخابات بود اما چون دیدند در این موضوع به نتیجه نمی‌رسند، به سراغ افراد نادان و نفهم‌ها یا کسانی که می‌دانند و عمدا روی خوش به استکبار نشان داده‌اند، رفته‌اند.

استاد درس خارج حوزه علمیه با اشاره به این‌که برای شناخت اصلح دو راه است، ابراز کرد: راه اول این است که با فرد معاشرت داشته باشیم و در طی سالیانی او را بشناسیم، اما راه دیگر این است که از فردی که او را قبول داریم اصلح را بفهمیم، که اکنون آیت‌الله مصباح این امر را بر عهده گرفته‌اند.

وی بیان کرد: من چهل سال با آیت‌الله مصباح حشر و نشر داشته‌ام و می‌گویم که هیچ چیز دیگر به غیر از وظیفه ایشان را به خود مشغول نمی‌کند، ایشان دارای اخلاص، ایمان و عدالت هستند و پس از ماه‌ها تحقیق آقای لنکرانی را به عنوان اصلح شناخته‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فیاضی گفت: همواره از ابتدا در عالم دو خط حق و باطل وجود داشته است و ما در برابر این دو خط  مأمور به وظیفه‌ هستیم و نیازی نیست که به تکلیف خود بیندیشیم.

وی با تأکید بر این نکته که شاگردان حضرت امام(ره) باور نداشتند که به پیروزی می‌رسند، خاطرنشان کرد: خداوند به کسی که به وظیفه خود انجام دهد دو وعده حزن نداشتن و یاری کردن داده است.