در مکتب حضرت فاطمه دفاع از ولایت مرز نمی‌شناسد

اجتماع بزرگ فاطمی با حضور خیل عظیم سوگواران حضرت زهرای مرضیه(س) صبح امروز در محل میدان شهدای مشهد برگزار شد. اجتماع عظیم عزاداران فاطمی اعم از اقشار مختلف مردم انقلابی و عزادار مشهد و نیز زائران علی بن موسی الرضا(ع)، پس از شعرخوانی و مرثیه سرایی در حالی که پیکر پاک دو شهید گمنام دفاع […]

alamolhodaاجتماع بزرگ فاطمی با حضور خیل عظیم سوگواران حضرت زهرای مرضیه(س) صبح امروز در محل میدان شهدای مشهد برگزار شد.

اجتماع عظیم عزاداران فاطمی اعم از اقشار مختلف مردم انقلابی و عزادار مشهد و نیز زائران علی بن موسی الرضا(ع)، پس از شعرخوانی و مرثیه سرایی در حالی که پیکر پاک دو شهید گمنام دفاع مقدس را تشییع می کردند، به سر زنان جهت عرض تسلیت به سمت حرم مطهر رضوی حرکت کردند.

در پایان این تجمع با شکوه در حرم مطهر امام رضا(ع)، آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) که می فرمایند «فاطمه(س)، فاطمه نامیده شد چون مردم از شناخت او بریده شده اند»، گفت: اگر مقصود حضرت از شناخت، شناخت واقعیت و کنه عظمت حضرت زهرا باشد، مردم از شناخت سایر معصومین(ع) نیز عاجز و بریده شده اند؛ بنابراین منظور، اصل زهراشناسی است.

وی افزود: یک دیدگاه مردم نسبت به حضرت زهرا(س)، این است که همچون مردم زمان پیامبر(ص)، ایشان را اسطوره و دختر پیامبر(ص) می دانند که تا وقتی وارد عرصه ولایت و سیاست نشده، احترامش محفوظ است و به عقیده شیعه هم بعد از پیامبر(ص) ظلم های بسیاری در حق ایشان روا شده است اما در دیدگاه دوم، می توان حضرت زهرا(س) را در حوزه امامت و رهبری فکری و سیاسی جامعه تا قیام قیامت، دید که در حرکت انقلابی خود دو اصل مقاومت و مرزنشناسی در دفاع از ولایت را به ما آموخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله علم الهدی ادامه داد: این دیدگاه نسبت به حضرت زهرا(س) است که مورد تأیید ائمه اطهار(ع) و شایسته وجود ایشان است. به عنوان نمونه، امام باقر(ع) می فرمایند آن روز که امت اسلام منحرف شده و همه چیز تباه و انقلاب پیامبر(ص) به ارتجاع گراییده بود و مردم به جای این که یک امت آمیخته با مبانی وحی و جلودار نسل بشر در کاروان عبودیت خدا باشند، تنها مسؤولیت مدیریت زندگی خود را داشتند، تنها کسی که پرچم حق و دفاع از ولایت برافراشت و ایستادگی کرد، حضرت زهرا(س) بودند.

نماینده خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: البته این به این دلیل بود که پیامبر اسلام(ص) در واپسین لحظات عمر خود، امیرمؤمنان علی(ع) را نسبت به فتنه بعد از خود اگاه کرده و از ایشان خواسته بود تا برای بازگرفتن خلافت، دست به شمشیر نبرند و از قدرت استفاده نکنند چرا که در این صورت اسلام، از یک مکتب به یک تز قدرت تبدیل خواهد شد و از این رو بود که حضرت خانه نشین شدند و همسرشان فاطمه زهرا(س) قهرمانانه وارد میدان شدند.

وی با اشاره به مصائبی که پس از رحلت پیامبر(ص) بر اهل بیت(ع) گذشته است، ابراز داشت: امروز بیش از آن که روز داغ و شهادت حضرت زهرا(س) باشد، روز مظلومیت امیرمؤمنان(ع) است که مقابل چشمان خود شاهد شکنجه روحی و جسمی همسرشان بودند.