دشمن نباید بتواند در روابط دیپلماتیک با نرمش ما ضعف‌های خود را بپوشاند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی میرباقری جمعه شب در سلسله نشست‌های انقلاب اسلامی که از سوی موسسه ولاء منتظر در قم برگزار شد، با اشاره به ضرورت بررسی تئوری انقلاب اسلامی و دیگر رخدادهای مهم تاریخی تصریح کرد: حق انقلاب اسلامی در عرصه بررسی تئوری آنگونه که باید و شاید […]

neshast32-mirبه گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی میرباقری جمعه شب در سلسله نشست‌های انقلاب اسلامی که از سوی موسسه ولاء منتظر در قم برگزار شد، با اشاره به ضرورت بررسی تئوری انقلاب اسلامی و دیگر رخدادهای مهم تاریخی تصریح کرد: حق انقلاب اسلامی در عرصه بررسی تئوری آنگونه که باید و شاید احقاق نشده و در شرایطی که شاهد هستیم در مورد دیگر انقلاب‌ها نظیر انقلاب اکتبر روسیه و انقلاب کبیر فرانسه کتاب‌های بسیاری نگاشته شده است، درباره انقلاب این نقصان وجود دارد.

وی ادامه داد: رهبری در سخنان خود بر گذر از پیچ تاریخی تاکید کرده‌اند و در این سخنان دو شاخص مهم معنویت و مبارزه با استکبار جهانی حکم‌فرماست.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به اینکه امام راحل اهداف انقلاب اسلامی را شامل ایجاد حکومت اسلامی، ایجاد بیداری اسلامی و ایجاد بیداری معنوی در دنیا عنوان کرده بودند، بیان کرد:‌ همه این اهداف در راستای آماده سازی زمینه‌های ظهور امام عصر(عج) است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در زمینه ولایت فقیه پذیرش حاکمیت آن در سه قوه به معنای پذیرش دین در ساختار قانون است، ادامه داد: بعد از دوران صدر اسلام سابقه نداشته که حکومتی اسلامی در این سطح تشکیل شود و در ساختار قدرت در کنار رای و نظر مردم، مبانی دینی را مورد تاکید و توجه قرار دهد.

میرباقری در خصوص نحوه مبارزه دیپلماتیک با غرب تصریح کرد: باید در مواجهه با غربی‌ها دانش چگونگی مبارزه کردن را بدانیم؛ امام راحل هرگز موافق این نبود که انگشت اتهام از روی آمریکا برداشته شود و به همین دلیل محور مبارزه را بر مبنای مبارزه با استکبار جهانی قرار داده بود.

وی با اشاره به اینکه بیداری اسلامی در کشورهای مختلف موازنه قدرت را در جهان به سمت اسلام تغییر داده است، اضافه کرد: ایران اسلامی را امروز باید یک ابرقدرت حقیقی دانست و کسانی که در صدر اداره امور هستند باید استراتژی مبارزه تا غلبه بر دشمن را دنبال کنند.

استاد حوزه علمیه قم یکی از روش‌های مبارزه به تعبیر مقام معظم رهبری را نرمش قهرمانانه عنوان کرد و بیان داشت: این رویکرد نباید به شکلی باشد که دشمن بتواند در روابط دیپلماتیک با نرمش ما ضعف‌های خود را بپوشاند.