دوری از مسیر اهل بیت انسان را به هر کاری می کشاند

حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی ‌گرگانی امروز در دیدار جمعی از افسران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سراسر کشور، بر ضرورت بهره مندی از ماه مبارک رمضان تأکید کرد و گفت: همه باید خود را بری این ماه بزرگ و با برکت مهیا کنند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی با اشاره به روایات وارده شده […]

gorganiحضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی ‌گرگانی امروز در دیدار جمعی از افسران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سراسر کشور، بر ضرورت بهره مندی از ماه مبارک رمضان تأکید کرد و گفت: همه باید خود را بری این ماه بزرگ و با برکت مهیا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی با اشاره به روایات وارده شده درباره ماه رمضان خداوند را میزبان این ماه دانست و ابراز کرد:‌ پیامبر اسلام و قرآن نیز دعوت کننده این ماه بزرگ و با برکت هستند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با بیان این‌که انسان باید برای هر کاری آمادگی آنرا داشته باشد، اظهار داشت: انسان باید خود را برای ورود به این ماه تطهیر کند تا آماده دریافت برکات این ماه باشد.

وی دوری از گناهان را از ویژگی‌های ماه مبارک رمضان خواند و افزود: انسان باید در این ماه بزرگ مراقب اعمال و رفتار خود باشد و از دروغ، تهمت و گناه فاصله بگیرد و با انجام کارهای خیر از برکات این ماه به خوبی بهره مند شود.

حضرت‌ آیت‌الله علوی گرگانی ادامه داد: گناهان انسان در ماه مبارک رمضان همچون نمک در آب حل می‌شود و گناهان او می‌ریزد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه بر ضرورت توجه به آخرت تأکید کرد و گفت: انسان باید دنیا را وسیله و راهی برای سعادت آخرت در نظر بگیرد و به بهترین وجه از آن استفاده کند.

وی با بیان این‌که انسان باید همه کارها را برای رضای الهی انجام دهد، ابراز کرد: خلوص نیت و انجام کارها برای رضای الهی سبب اجر و پاداش فراوان از سوی خداوند می‌شود.

حضرت‌ آیت‌الله علوی گرگانی در ادامه سخنان خود با محکوم کردن جنایات گروه تروریستی داعش، گفت: نطفه نا پاک، افراد نا پاک را به وجود می‌آورد و این گروه تروریستی حاصل نطفه‌های نا پاک هستند.

وی انسان‌های دور از پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) را نزدیک‌تر به گناه و معصیت دانست و افزود: کسانی که از خدا و ائمه معصومان(ع) فاصله می‌گیرند به هر کار زشت و حیوانی دست می‌زنند.