دیدار اعضای شورای سیاستگذاری کنگره بین المللی بزرگداشت آیت الله مرعشی (ره) با رهبر معظم انقلاب

مقام معظم رهبری با اشاره به برگزاری کنگره بزرگداشت آیت الله مرعشی نجفی (ره)، اعضای شورای سیاستگذاری این کنگره را به توجه بیشتر جهت افزایش عمق علمی و معرفتی این کنگره توصیه فرمودند. به گزارش روابط عمومی مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر (عج) روز دوشنبه مورخ ۰۴/۱۱/۸۹، اعضای شورای سیاستگذاری کنگره بین المللی بزرگداشت حضرت آیت […]

k-maaraashiمقام معظم رهبری با اشاره به برگزاری کنگره بزرگداشت آیت الله مرعشی نجفی (ره)، اعضای شورای سیاستگذاری این کنگره را به توجه بیشتر جهت افزایش عمق علمی و معرفتی این کنگره توصیه فرمودند.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر (عج) روز دوشنبه مورخ ۰۴/۱۱/۸۹، اعضای شورای سیاستگذاری کنگره بین المللی بزرگداشت حضرت آیت الله مرعشی نجفی (ره) با مقام معظم رهبری دیدار کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این همایش ، فرمودند: شناساندن شخصیت عالم فرزانه و ذوابعادی همچون مرحوم آیت الله مرعشی نجفی (ره) کار بسیار بجا و شایسته ای است.
رهبر معظم انقلاب مرحوم آیت الله مرعشی نجفی (ره) را دارای امتیازات ویژه ای دانستند و فرمودند: انس با کتاب و نسخه شناسی، تنوع در معلومات، تبادل انواع اجازات روایی با علمای شیعه و دیگر مذاهب اسلامی، انس ویژه با عامه مردم و همراهی با امام (ره) و انقلاب اسلامی از خصوصیات ویژه ایشان بود.
ایشان افزودند: برگزاری اینگونه همایش ها سبب افزایش آگاهی و اطلاعات مردم نسبت به ابعاد شخصیتی و زندگی فردی و اجتماعی علما و بزرگان دینی و در نتیجه افزایش محبت و علاقه نسبت به آنان خواهد شد.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر این که کتابخانه آیت الله مرعشی (ره) گنجینه ای عظیم از میراث مکتوب شیعه است، فرمودند: تمام کتابخانه های بزرگ و بخصوص این کتابخانه، باید مورد حمایت ویژه قرار بگیرند.
ایشان در پایان با اشاره به برگزاری کنگره بزرگداشت آیت الله مرعشی نجفی (ره)، اعضای شورای سیاستگذاری این کنگره را به توجه بیشتر جهت افزایش عمق علمی و معرفتی این کنگره توصیه فرمودند.
در ابتدای این دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تقویت انجمن مفاخر وزارت ارشاد، به ارائه گزارشی از مجموعه فعالیت های وزارت ارشاد در بزرگداشت مفاخر علمای اسلام و ایران پرداخت.
استاندار قم، تولیت کتابخانه آیت الله مرعشی (ره) و دبیر علمی این کنگره نیز گزارشی از مجموعه فعالیت های اجرایی و علمی انجام شده در زمینه برگزاری این کنگره را خدمت مقام معظم رهبری ارائه نمودند.
گفتنی است حجج اسلام والمسلمین محمدحسین موسی پور (استاندار قم)، سید محمد سعیدی (امام جمعه قم)، سید محمود مرعشی (رئیس کنگره آیت الله مرعشی)، رضا مختاری (دبیر علمی کنگره)، رضا عزت زمانی (مسئول ستاد اجرایی کنگره)، آقایان سید محمد حسینی (وزیر ارشاد) و محمد حسین استادآقا (مدیرکل ارشاد اسلامی قم) در این دیدار حضور داشتند.