دیدار مسئولین موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) با حضرت آیت الله مصباح یزدی

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج)، جلسه دیدار مسئولین موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) با حضرت آیت الله مصباح یزدی در تاریخ ۱۶/۵/۹۰ برگزار شد. در آغاز این جلسه، حجت‌الاسلام سعید بهمنی به نمایندگی از طرف هیئت امنا سخن گفت. سخنان وی دربردارنده دو مطلب اساسی بود: نخست تقاضا از معظم له برای ارائه […]

mesbah-7به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج)، جلسه دیدار مسئولین موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) با حضرت آیت الله مصباح یزدی در تاریخ ۱۶/۵/۹۰ برگزار شد.

در آغاز این جلسه، حجت‌الاسلام سعید بهمنی به نمایندگی از طرف هیئت امنا سخن گفت. سخنان وی دربردارنده دو مطلب اساسی بود: نخست تقاضا از معظم له برای ارائه رهنمود به حاضران پس از ارائه گزارش مدیرعامل مؤسسه که جهت و رویکرد مؤسسه‌ی ولاء منتظر را بیان می‌کند. سپس پیشنهاد همکاری آموزشی و پژوهشی با مؤسسه ولاء با مؤسسه امام خمینی ره در قالب ۱٫ پذیرش بورسیه اعضای مؤسسه برای تحصیل در مقاطع ارشد و دکتری؛ ۲٫ موافقت با پذیرش آن دسته از طلاب مؤسسه ولاء که مقطع لیسانس را در مؤسسه امام خمینی ره نگذرانده‌اند؛ ۳ . برگزاری دوره‌های آموزشی با همکاری مؤسسه امام خمینی ره؛ و ۴٫ مشارکت در انجام طرح‌های تحقیقاتی.

معظم له در پاسخ به درخواست همکاری، فرمودند: مشارکت و همکاری فی‌نفسه مطلوب است و منعی برای آن نیست. لازم است در این باره با مدیران مؤسسه گفتگو شود تا در قالب برنامه‌ها تعریف‌شده و مشخصی انجام شود. ایشان تأکید فرمودند که: بنا بر این نیست که مؤسسه امام خمینی ره محدود بماند و با مجموعه‌های هماهنگ پیوندی نداشته باشد.

پس از این، حجت‌الاسلام عزت‌زمانی به اختصار عناوین و سرفصل فعالیت‌های مؤسسه را گزارش کرد. آنگاه حضرت آیت الله مصباح طی بیاناتی مبسوط به مسائل و مقتضیات امروز کشور و جهان اشاره، و رهنمودهای دقیق و مهمی ارائه فرمودند.

از جمله مهم‌ترین مطالب طرح شده به وسیله ایشان تأکید بر بی‌نظیر یا کم‌نظیر بودن نعمت برخورداری از رهبری حضرت امام خمینی ره و رهبری معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای بود. ایشان در تناسب بزرگی نعمت‌ها و بزرگی امتحان‌ها و ابتلائات مؤمنان فرمودند: هرقدر نعمت‌ها گسترش پیدا می‌کند، زمینه‌ی بلاها نیز بیشتر فراهم می‌شود. این یکی از سنت‌های الهی است. «و کذلک جعلنا لکل نبی عدواً شیاطین الجن و الإنس». آیت ‌الله مصباح این سنّت را نسبت به اوصیاء و وارثان و شاگردان انبیا نیز جاری دانستند. ایشان یادآور شدند که فاجعه‌ی کربلا پس از نزول نعمت اسلام شکل گرفت.بنابراین، همواره در کنار نعمت‌ها باید منتظر پیدایش فتنه‌ها باشیم. ایشان همچنین یادآور شدند که قبولی در هر مرحله از امتحان سبب سخت‌تر شدن امتحان و بیشتر و پیچیده‌تر شدن آن در مراتب بعدی دانستند. در پایان توصیه‌های خاصّ به حاضران داشتند که به این شرح بود:

۱ ـ کار جمعی و سازمان‌یافته برای تقویت و پیشبرد شئون انقلاب و اسلام ضروری است.

۲ ـ لازم است افزون بر گسترش کمی، کارها کیفیت‌بخشی شوند.

۳ ـ باید گروه‌ها و سلایق را به رسمیت شناخت و هویت جمعی آنان را پذیرفت؛ با این حال لازم است در ارتباط با یکدیگر حداکثر تألیف و هماهنگی در اهداف بزرگ را داشت. چنان‌که سلول‌های گوناگون بدن انسان اندام و پیکری را تشکیل می‌دهند و همه با هم همکاری دارند. باید در میان مؤمنان و پیروان انقلاب که با یکدیگر هم‌سو هستند، تألیفی اندام‌واره‌ای شکل گیرد. البته باید هدف واحد، مشخص شود تا روح واحدی در این پیکر ایجاد شود.

۴ ـ هر کس در این مسیر گام برمی‌دارد، باید منافع شخصی خود را فدای منافع انقلاب کند.

۵ ـ سعی کنیم از حیث نیّت و انگیزه همه چیز را برای خدا بخواهیم.

۶ ـ توانایی دوستان را بشناسیم و به آن جهت بدهیم و با کسانی که برای اسلام و انقلاب فدایی‌ترند بیشتر مرتبط باشیم.  هدف از همه‌ی ارتباط‌ها خدمت به اسلام باشد.

۷ ـ همه‌ی آنچه گفته شد بعد از توکل و توسل به ائمه اطهار علیهم السلام.

اعضای مؤسسه ولا در پایان این دیدار که مقارن با اذان مغرب و عشا بود، نماز مغرب و عشا را همراه با برخی شاگردان ایشان به امامت معظم‌له اقامه کردند.