رساله حقوق امام سجاد(ع) گنجینه مطالب در زمینه حقوق اسلامی است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت سالروز شهادت امام سجاد(ع) بنا بر روایتی اظهار کرد: نخستین اقدام امام زین‌العابدین(ع) پس از جریان عاشورا با توجه به فضای سیاسی و اجتماعی شفاف‌سازی و روشن‌سازی جنایات یزید بود. وی خاطرنشان کرد: این امام بزرگوار با سخنرانی‌های متعدد عمق فجایع […]

rajabiحجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت سالروز شهادت امام سجاد(ع) بنا بر روایتی اظهار کرد: نخستین اقدام امام زین‌العابدین(ع) پس از جریان عاشورا با توجه به فضای سیاسی و اجتماعی شفاف‌سازی و روشن‌سازی جنایات یزید بود.

وی خاطرنشان کرد: این امام بزرگوار با سخنرانی‌های متعدد عمق فجایع عاشورا، نهضت امام حسین(ع) و جنایات یزید را روشن کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان داشت:‌ امام زین‌العابدین(ع) با سخنرانی‌های خود تبلیغات سوئی که سالیان دراز از زمان شهادت امیر مومنان(ع) از سوی معاویه و یزید برای تخریب چهره حضرت علی(ع) و سایر ائمه اطهار(ع)  شده بود را افشا کرد.

وی یادآور شد:‌ پیشوای چهارم شیعیان با گریه و یادآوری خاطرات عاشورا احساسات و عواطف مسلمانان را برای انتقام‌گیری از قاتلان امام حسین(ع) تقویت کرد، در نتیجه گروه‌های مختلف برای خونخواهی قیام کردند.

رجبی خاطرنشان کرد: پس از شهادت امام حسین(ع) تلاش فراوانی صورت گرفت تا مردم از فرهنگ اسلام ناب محمدی فاصله بگیرند ولی امام سجاد(ع) حقایق اسلام را به جامعه آن روز رساند.

وی عنوان داشت:‌ در دوران امام زین‌العابدین(ع) از تفسیر قرآن جلوگیری می‌شد و مردم از دین منحرف شده و تعالیم دینی وارونه جلوه داده شده بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به استفاده امام سجاد(ع) از دعا برای معرفی معارف اسلام گفت: صحیفه سجادیه دارای معارفی الهی است که روش راز و نیاز با خدا در آن بیان شده است.

وی به رساله حقوق امام زین‌العابدین(ع) اشاره کرد و افزود: در رساله حقوق این امام بزرگوار انواع حقوق افراد جامعه مانند رهبران و عموم مردم در ابعاد مختلف بیان شده است.

رجبی یادآور شد: رساله حقوق امام سجاد(ع) دارای مطالب بی‌نظیری در زمینه حقوق اسلامی است که نگاه وسیعی را به طور معمول در مباحث حقوقی مطرح کرده و بینش جدیدی نسبت به این حوزه دارد.