رفع تمام مشکلات در سایه اصل آرمانی انتظار محقق می شود

 حجت الاسلام مسعود پورسید آقایی دبیر نهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت که با عنوان تربیت زمینه ساز روز یکشنبه دوم تیرماه کار خود را به مدت دو روز در سالن همایش های صدا و سیما آغاز کرد طی سخنانی گفت: اندیشه مهدویت رویکردهای مختلفی دارد و یک منظری که امروز به شدت جوامع اسلامی […]

poorseyed حجت الاسلام مسعود پورسید آقایی دبیر نهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت که با عنوان تربیت زمینه ساز روز یکشنبه دوم تیرماه کار خود را به مدت دو روز در سالن همایش های صدا و سیما آغاز کرد طی سخنانی گفت: اندیشه مهدویت رویکردهای مختلفی دارد و یک منظری که امروز به شدت جوامع اسلامی و جامعه شیعی بدان نیازمند است نگاه راهبردی و نظریه پردازی است. اگر مهدویت را اندیشه رهبری فراتاریخی بشریت بدانیم و آن را مدیریت آینده جهان بدانیم این اندیشه نیاز به تبیین و تعمیق و نیاز به مبانی، اهداف و اصول خاص خود دارد. اگر چنین تبیینی صورت گرفت راه برای نگاه راهبردی به مهدویت باز است.

به گزارش خبرنگار مهر، وی تاکید کرد: معتقدیم این نگاه راهبردی خواستگاهش برای تبیین مبانی در حوزه های علمیه است از این رو پژوهشکده مهدویت توسط چند از فضلا حوزه شکل گرفت و این افتخار را داریم که در مسیر رهبری و مرجعیت زنده حوزه های علمیه است چرا که چندین هزار حدیث در باب مهدویت داریم. علاوه بر آن مهمترین رویکرد کلامی ما بحث امامت است. مباحث تاریخی به ویژه در عصر غیبت مبحث کاربردی ولایت فقیه است.

حجت الاسلام پورسید آقایی یادآور شد: ولایت فقیه برخواسته از آموزه مهدویت است و ولایت فقیه نائب امام زمان است که خاستگاه آن حوزه هاست که دیگران باید از این خوان استفاده کنند چون احادیث موجود نیاز به سند دارد که فضلای حوزه در این وادی وارد شده تا از آن درّ و لولو صید کنند.

دبیر همایش دکترین مهدویت تاکید کرد: در این دریای مواج جهانی که شاهد سونامی های خطرناکی هم هستیم می بینیم که یک کشتی و یک لنگرگاه مطمئنی به نام ایران اسلامی وجود دارد. نگاه مختصر به کشور های منطقه و حتی کشورهای اروپایی و آمریکایی گویای مشکلات و درگیری های شدید است و ما معتقدیم که این امنیت را به برکت ولایت داریم همانطور که امام خمینی فرمود “پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به این کشور آسیبی نرسد” اگر امروز این امنیت را داریم مرهون آموزه حیاتی شیعه یعنی ولایت هستیم.

حجت الاسلام پورسید آقایی در پایان با قرائت بخشی از سخنان امام در جلد ۲۱ صحیفه امام که به بحث انتظار و مهدویت اشاره دارد، رفع تمام مشکلات را در سایه اصل آرمانی انتظار توصیف کرد و گفت: در حوزه های علمیه در سال های اخیر اهتمام ویژه ای به بحث مهدویت شده است و امیدواریم هر چه زودتر با همت آیت الله حسینی بوشهری سطح ۴ یا دکترای آن تاسیس شود و انتظار داریم که در دانشگاه ها نیز چنین اتفاقی بیفتد و از همین جا از آیت الله مهدوی کنی می خواهیم که در دانشگاه امام صادق مقطع ارشد و دکترای آموزه مهدویت را راه اندازی کنند.