رهبری انقلاب را پیامبرگونه مدیریت کرده اند/ انرژی هسته ای برای آمریکایی ها بهانه ای بیش نیست

آیت الله محمد تقی مصباح یزدی شامگاه سه شنبه در دیدار خانواده شهید علی خلیلی و جمعی از روحانیان جانباز عرصه امر به معروف و نهی از منکر، با گرامی داشت یاد و خاطره این شهید والا مقام، تصریح کرد: سنت الهی در این عالم بر این است که زمینه امتحان برای افراد فراهم شود والا این […]

mesbah-5آیت الله محمد تقی مصباح یزدی شامگاه سه شنبه در دیدار خانواده شهید علی خلیلی و جمعی از روحانیان جانباز عرصه امر به معروف و نهی از منکر، با گرامی داشت یاد و خاطره این شهید والا مقام، تصریح کرد: سنت الهی در این عالم بر این است که زمینه امتحان برای افراد فراهم شود والا این عالم، عالم حساب و پاداش نیست.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی تاکید کرد: توقع این که یک دولت اسلامی وقتی تشکیل شود همه مشکلات حل و احکام اسلامی اجرایی شود به جا نیست و در هیچ زمانی از هیچ پیامبر و امامی چنین چیزی تحقق نیافته است.

 آیت الله مصباح یزدی بیان داشت: در طول تاریخ اسلام، خدای متعال عنایت کرد و با پیروزی انقلاب اسلامی حرکت اساسی به رهبری امام راحل ایجاد شد و بسیاری از امور تغییر کرد.

 وی افزود: در طول دوران انقلاب حضرت امام به خوبی کشور را مدیریت کردند و الان نیز حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب با یک تدبیر پیامبرگونه جامعه را مدیریت می کنند والا شرایط اجتماعی در داخل هم برای برقراری همین نظام فراهم نیست.

 آیت الله مصباح یزدی با بیان این که هیچ یک از شما چیزی برای خود نمی خواهید و به دنبال منفعت خودتان نیستید، ابراز داشت: من مطمئن هستم در روز قیامت شما پاداش و اجر سختی ها و دشواری هایی که متحمل شده اید را خواهید گرفت.

 وی افزود: اینها از افتخاراتی است که ارزش آن از همه عالم بیشتر است و خدای متعال به دوست داران حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) عنایت کرده است.

آیت الله مصباح یزدی با تاکید بر این که در این راستا مسؤولان و قوای مختلف وظایفی دارند، اظهار داشت: در همه زمینه ها ما با کمبودهای فراوانی مواجه هستیم، در مسائل اقتصادی ما با یک سری مشکلات مواجهیم که اگر درست بررسی شود به هیات حاکمه، یاران و اصحاب برمی گردد.

 وی افزود: از جمله حوزه و روحانیت هم کمبودهایی داریم که نمی توانیم از آن دفاع کنیم، اگر تقصیر نباشد قصورهایی وجود دارد که نمی توانیم دفاع کنیم، وظیفه مسؤولان این است که در حد توان در دفاع از احکام اسلامی کوتاهی نکنند.

 آیت الله مصباح یزدی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب حتی یک لحظه را فروگذار نمی کنند از این که به خدمت مردم و اسلام بپردازند.

 استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تاکید مشکلات اجتماعی ما یا ناشی از جهل است و یا هواپرستی، تصریح کرد: متاسفانه بعد از سی و پنج سال برخی از مبانی حکومت دینی برای شخصیت های سطح بالای مملکت ثابت و روشن نیست که از جمله می توان به مساله ولایت فقیه اشاره کرد و شاید ما هم در این عرصه تقصیر داشته ایم که به خوبی تلاش و کوشش نکرده ایم.

آیت الله مصباح یزدی یادآورشد: ما در دنیا دو راه بیشتر نداریم، اطاعت خدا و اطاعت شیطان، از گذشته نیز این گونه بوده است. امروز اوج این مساله در فرهنگ آمریکایی که مظهر بی بندوباری است دیده می شود.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تاکید کرد: روح فرهنگ آمریکایی این است که هر کس هرچه هوس دارد انجام دهد، هر کاری که دلت می خواهد انجام بده و ما این مساله را در کشور آمریکا به عینه مشاهده کرده ایم و هیچ کشور غربی این گونه خراب نیست و به آن افتخار هم می کنند و متاسفانه در بخشی از جامعه ما فرهنگ غربی نفوذ کرده است.

 وی دشمنی آمریکا با ایران را به خاطر اسلام و دین دانست و بیان داشت: دشمنی آمریکا و اقمارشان با ایران و ملت ایران سر همین است و تا ما دست از دین برنداریم آنها ما را رها نمی کنند و به دشمنی خود ادامه می دهند؛ انرژی هسته ای و بمب اتم و امثال آن نیز بهانه ای بیش نیست.

 آیت الله مصباح یزدی با تاکید بر این که امر به معروف و نهی از منکر مطابق فرهنگ آمریکایی جرم محسوب و ضد حقوق بشر تلقی می شود، گفت: امر به معروف و نهی از منکر در این فرهنگ هیچ گونه ارزشی ندارد و متاسفانه از پانزده سال قبل تاکنون این فرهنگ در بخشی از اقشار جامعه ما این فرهنگ نفوذ کرده است.

 وی اضافه کرد: جوان متدین بسیجی یک عمل شنیعی را در یک شهر مشاهده کرده و محترمانه تذکر می دهد، اما طرف مقابل شاکی می شود.

 آیت الله مصباح یزدی تاکید کرد: ما باید در مقام احقاق حق مردم و احیای ارزش های دینی تمام تلاش خود را بکار گیریم اما تصور نکنیم با این ها همه مشکلات و مسائل حل می شود. همین مسلمانان با حضرت رسول(ص)، حضرت امیر و حضرت زهرا علیهما السلام چه کردند؟ اما اینها مانع نمی شود که به تکلیف و رسالت خود عمل نکنیم.

 وی پشتوانه اصلی انقلاب اسلامی را خون های پاک شهدا دانست و گفت: این که با وجود تمام دشمنی ها و سنگ اندازی ها نظام اسلامی در دنیا عزیز و مقتدر است به برکت همین ایثارها و فداکاری ها است و امیدواریم خدای متعال به شما جزای خیر بدهد.