رهبر انقلاب می‌گویند “من انقلابی‌ام، دیپلمات نیستم” اما کسانی به دیپلماسی قوی خود که می‌توانند با آمریکا رابطه برقرار کنند، افتخار می‌کنند

حضرت آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی، رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در همایش سراسری زنان ولایتمدار که عصر امروز در مؤسسه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: تقارن ایام ولادت اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) با روز سرنوشت ساز انتخابات را به فایل نیک گرفته و امیدواریم این وظیفه شرعی و حرکت خداپسند مردم ایران […]

mesbah-6حضرت آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی، رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در همایش سراسری زنان ولایتمدار که عصر امروز در مؤسسه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: تقارن ایام ولادت اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) با روز سرنوشت ساز انتخابات را به فایل نیک گرفته و امیدواریم این وظیفه شرعی و حرکت خداپسند مردم ایران در روز انتخابات ۲۴ خرداد، مورد قبول الهی قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: گاهی لحظاتی در عمر انسان اتفاق می‌افتد که ارزش یک لحظه آن با ارزش یک سال برابری دارد، نمونه بارز این لحظات، عبادت در شب قدر است که در روایات از عبادت از هزار ماه، برتر شمرده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، استاد اخلاق حوزه علمیه تأکید کرد: گاهی حرکات کوچکی که انرژی زیادی مصرف نکرده و نیاز به سرمایه چندانی ندارد، در پیشگاه الهی چنان ارزشی پیدا می‌کند که قابل قیمت گذاری با اعداد و ارقام نیست، ضربه زدن امیر مؤمنان حضرت علی(ع) در روز خندق از جمله این حرکات است که در برابر عبادت ثقلین «انسان و جن» از اول خلقت تا پایان خلقت، قرار گرفته است.

ارتکاب گناه در شب قدر،‌ حسرت ۸۰ سال گناه در پی دارد

وی ادامه داد: گاهی نسیم‌هایی به زندگی می‌وزد که اگر کسی خود را در معرض این نسیم‌ها قرار داده و قدر آنان را بداند، می‌تواند همچون عبادت شب قدر، پاداش فراوانی را در قبال عملی کوچک دریافت کند.

آیت‌الله مصباح یزدی ابراز داشت: همان‌طور که اسائه ادب مهمان به صاحب خانه در حضور مهمانان دیگر بسیار پلیدتر از اسائه ادب وی در منزل خود می‌باشد، اسائه ادب و ارتکاب گناه در شب قدر نیز بسیار زشت‌تر بوده و حسرت آن در روز قیامت بیش از حسرت ۸۰ سال گناه کردن است.

وی با بیان این‌که موقعیت انتخابات را باید غنیمت شمرد، خاطرنشان کرد: دور از ذهن نیست که یک لحظه عبادت شما در رأی دادن، از صدها سال عبادت بالاتر باشد چراکه اگر با انتخاب و رأی ما، شخصی خدماتی را برای مسلمانان انجام دهد، تا زمانی که به سبب آن خدمت پاداشی برای وی می‌نویسند، برای رأی دهندگان به آن شخص هم پاداش می‌نویسند.

روی کار آمدن فرهنگ ضد ارزش، ارزش‌های اسلامی را به فراوشی می‌سپارد

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: اگر کسی بر سر کار آید که ارزش‌های اسلامی و آموزه‌های ناب امام خمینی از سوی پیامبر اکرم(ص) و اهل‌بیت(ع) را به فراموشی سپرده و شکم را غنیمت شمارد، نقطه مقابل انقلاب را انتخاب می‌کند و سبب می‌شود که ارزش‌های اسلامی و انقلابی برای نسل آینده کمرنگ شده و رو به فراموشی برود.

وی تأکید کرد: امام خمینی(ره) اوایل انقلاب می‌فرمودند که تمام فریاد خود را بر سر آمریکا بزنید و برای ما سؤال می‌شد که چرا ایشان ابرقدرت‌ها و شوروی را هدف قرار نمی‌دهند اما امروزه پس از ۳۴ سال متوجه شدیم که تمام فسادهای دنیا زیر سر آمریکا است؛ بنابراین اگر کسی که می‌گوید ما با آمریکا مشکلی نداریم،  بر سر کار آید، تمام خون جگرهای امام خمینی(ره) و آموخته‌های ۴۰ ساله ما رو به فراموشی خواهد رفت.

علاقه به دنیا سبب سازش با آمریکا است

آیت‌الله مصباح یزدی ابراز داشت: یکی از رییس جمهورهای قبلی می‌گفت که من از شعار «مرگ» خوشم نمی‌آید و این از همین قبیل سازش با آمریکا است و علت بیان شدن این حرف‌ها علاقه به دنیا، راحتی و خوش‌گذرانی است.

وی با بیان این‌که امام خمینی(ره) حاضر بودند که از آب و نان بیفتند اما اسم اسلام را از زبان برندارند خاطرنشان کرد: هر زمان که حرفی از شکست آمریکا بر زبان می‌آمد، امام خمینی(ره) به جای این‌که بگویند این‌ها از ملت مسلمان سیلی خوردند، می‌گفتند که این‌ها از اسلام سیلی خوردند تا تعمد خود را بر زنده نگه داشتن اسم اسلام نشان دهند و همین است که انسان را حیوانیت دور کرده و به فرشتگان نزدیک می‌کند، بنابراین ما نباید از مسیر خود برگشته و همه چیز را فراموش کنیم و تنها صحبت از گرانی، مشکلات اقتصادی و اصل بودن زندگی بر زبان آوریم.

استاد اخلاق حوزه علمیه تصریح کرد: کاندیداهایی که تنها حرف از گرانی و مادیات بر زبان می‌آورند و از صحبت‌های آنان بوی سازش با آمریکا استشمام می‌شود، از میان سیاستمداران و جزو خوبان ما هستند که از فیلتر شورای نگهبان رد شده‌اند اما با تیشه به ریشه اسلام افتاده‌اند؛ این نشان‌دهنده لحظه باخت ما است.

اساس انقلاب ارزش‌های اسلامی است

وی خاطرنشان کرد: ‌اساس انقلاب و این همه شهید برای سیر شدن شکممان نبود اما بعد از ۳۴ سال افرادی با نام پیرو مکتب امام، صحبت‌هایی می‌کنند که ارزش‌های اسلامی را زیر سؤال می‌برند؛ اگر این تفکر در کشور حاکم شود، افتخارات اسلام، روحانیت و جانبازی از بین خواهد رفت.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان این‌که قتل‌های عراق زیر سر آمریکا است اما او با زیرکی خود، نوکران عرب خود را وادار به قتل شیعیان می‌کند، ابراز داشت: این کشتارها تنها به دلیل این است که آمریکا بتواند در آمریکا پایگاهی داشته باشد تا اسرائیل به سلامت باشد.

رییس جمهور آینده فردی انقلابی باشد

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی براین‌که «من دیپلمات نیستم، من یک انقلابی‌ام» بیان داشت: کسانی که افتخار می‌کنند که دیپلماسی قوی داشته و می‌توانند با مذاکره و تفاهم با آمریکا،‌ تحریم‌ها را برمی‌دارند، اسلام و انقلاب را زیر پا می‌گذارند.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این‌که مدت‌هاست که تظاهرات علیه سرمایه‌داران در غرب خاموش نمی‌شود، تصریح کرد: دلیلی ندارد که ایران دیوزگی کسانی را بکند، که کشور خود را نمی‌توانند اداره کنند؛ این غفلت از خدا و فراموشی یاد او است.

وی با بیان این‌که در هشت سال دفاع مقدس، دست خالی در مقابل کل دنیا ایستادیم، گفت: مددهای غیبی زمان جنگ و فرمایش امام خمینی مبنی بر این‌که «خرمشهر را خدا آزاد کرد» فراموش شد است؛ شهدا به ما فهماندند و آموختند که دست خدا برتر از دست‌های دیگر است.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان این‌که باید باور پیدا کنیم که یک خدا بیشتر نداریم و خدای کشاورزی، کارخانه، بازار و سیاست یکی است، تصریح کرد: امروز خدا فراموش شده و به نظر می‌رسد که خدای جبهه غیر از خدای سیاست، ‌اقتصاد و دانشگاه است، در صورتی که اگر باور به واحد بودن خدا پیدا کنیم، خودش همه مشکلات را می‌تواند حل کند.

با تکیه به خدا، مشکلات نیز حل می‌شود

وی با بیان این‌که باران‌های امسال و امنیت حاکم به خدا ربط دارد و همان خدا هم می‌تواند مشکلات اقتصادی را نیز حل کند، ابراز داشت: اساس فرهنگ اسلامی و انقلابی ما اتکا به خدا بود و تنها در صدد این باشیم که وظیفه خود را شناخته و آن را انجام دهیم و به فکر نتیجه آن نباشیم.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این‌که خداوند در طول ۸ سال نشان داد که هرجا به خدا تکیه داده شود، پیروز می‌شویم و هر جا که به زور بازو تکیه داده شود، شکست می‌خوریم، ادامه داد: ۱۴۰۰ سال پیش در قرآن آمده است که در جنگ بدر که جمعیت مسلمانان کم بود و در مقابل دشمن کوچک بودند، مسلمانان پیروز شدند اما در جنگ حنین کثرت مسلمانان در مقابل کفار سبب عجب آنان و در نتیجه شکستشان شد.

شخصی روی کار آید که دغدغه اصلی وی ارزش‌های اسلامی باشد

وی با بیان این‌که ملت ما در بدترین شرایط زندگی در زمان جنگ از اسلام پاسداری کردند و اخم به ابرو نیاوردند، تأکید کرد: امروز هم مردم با این سختی‌ها می‌سازند و از اسلام پاسداری می‌کنند اما اگر خواص و نخبگان ارزش‌ها را فراموش کنند، در سیر نزولی قرار خواهیم گرفت.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان این‌که امام خمینی(ره) با وجود این‌که در زمان شاه، سخنرانی مذهبی و مجلس عزاداری در کاخ وجود داشت و امام جمعه از سوی شخص شاه تعیین می‌شد، اسلام را در خطر می‌دانست، تأکید کرد: اسلام تنها نماز خواندن نیست، بلکه ترویج ربا با نرخ ۳۰ درصد خطری برای اسلام و سبب فقر، گرانی، تحریم و گرفتاری‌ها است.

وی در پایان گفت: شخصی را باید انتخاب کرد که دغدغه اصلی وی ارزش‌های اسلامی باشد و این سیر رو به نزول را سعودی کند نه این‌که  تنها مشکل وی تحریم‌های اقتصادی باشد.