روح، اندیشه و خط امام راحل توسط جانشین شایسته او ادامه یافته است

تولیت مسجد مقدس جمکران گفت:امروز روح، اندیشه، خط و فکر امام راحل همچنان زنده است و امروز شاهد هستیم راه امام (ره) توسط جانشین شایسته او ادامه می‌یابد. به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان در جمع زائران و نمازگزاران مسجد مقدس جمکران اظهار […]

rahimianتولیت مسجد مقدس جمکران گفت:امروز روح، اندیشه، خط و فکر امام راحل همچنان زنده است و امروز شاهد هستیم راه امام (ره) توسط جانشین شایسته او ادامه می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان در جمع زائران و نمازگزاران مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: همه مواضع امام برگرفته از قرآن است؛ شاخص‌های اصلی خط امام همانند قرآن تغییرناپذیر و پایدار است، قرآن می‌فرماید همه انبیایی که برای همه امت‌ها مبعوث شده‌اند رسالت‌شان در ۲ کلمه پرستش و حاکمیت الله بر زندگی فردی و اجتماعی و دوری از طاغوت بوده است.

وی با اشاره به مقاومت حضرت امام در برابر طاغوت‌ها و نگاه قرآنی ایشان افزود: اسلام در تولی و تبری خلاصه می‌شود، لا اله الا الله نفی همه معبودها و اثبات خداست. امام با همه قدرت‌های شیطانی و جباران مبارزه و نهضتش را از نفی طاغوت آغاز کرد و بعد از ۱۵ سال مبارزه و ۱۶ سال حبس سرانجام با اتکال به خدا و پایداری خود توانست رژیم ستم‌شاهی و خاندان پهلوی را از ایران اسلامی ریشه‌کن کند و البته ملت ایران با کمال صمیمیت راه امام را برگزیدند.

تولیت مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: امام خمینی (ره) در بیانی به ارتباط انقلاب مردم ایران با ظهور حضرت ولیعصر (عج) اشاره می‌کنند و می‌فرمایند: «دست عنایت خداوند تبارک و تعالی بر سر این ملت کشیده شده است و ایمان آن‌ها را تقویت کرده است که یکی از علائم ظهور بقیه‌الله است. انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت (عج) است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهاد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد.»

وی به تناقض برخی افراد با مواضع حضرت امام در مواجهه با آمریکا و استکبار اشاره کرد و افزود: حضرت امام در مقام تبری و مبارزه با طاغوت جملات مستحکم برگرفته از متن قرآن دارند و می‌گویند «ما در صدد خشکاندن ریشه‌های فاسد صهیونیسم، سرمایه‌داری و کمونیسم در جهان هستیم ما تصمیم گرفته‌ایم به لطف خداوند بزرگ نظام‌هایی را که بر این سه پایه استوار ‌شده‌اند نابود کنیم و نظام اسلام رسول‌الله را در جهان استکبار ترویج کرده و دیر یا زود ملت‌های در بند شاهد آن خواهند بود.»

رحیمیان عنوان کرد: حضرت امام درباره جبهه ملی می‌فرمایند «من باید بسیار متاسف باشم، از اینکه غیب نمی‌دانم! نمی‌دانستم در چنته این‌ها چه هست. من بعضی از این‌ها را می‌پذیرفتم؛ به ایشان هم محبت می‌کردم لیکن نمی‌دانستم که این‌ها بر ضد قرآن هم قیام می‌کنند. این‌ها مرتدند. جبهه ملی از امروز محکوم به ارتداد است» اما متاسفانه جدیداً در روزنامه‌ای حکم قصاص را زیر سئوال بردند و آن روزنامه توقیف شد که پس از آن بعضی ابراز تاسف کردند. آیا این‌ها می‌توانند مدعی پیروی از خط امام باشند؟!

وی افزود: راه و روش خط امام برگرفته از قرآن بود و براساس تعالیم قرآن با مستکبران شدید برخورد می‌کرد و در برابر مستضعفان، دوستان و مومنان بسیار مهربان بود.

تولیت مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: امام با دست خالی اما دلی پر از ایمان نهضتش را شروع کرد و امروز روح، اندیشه، خط و فکر امام همچنان زنده است و امروز شاهد هستیم راه امام توسط جانشین شایسته او ادامه می‌یابد و در حال پیشروی در کل جهان است.

وی با اشاره به دستاوردهای نظام اسلامی در مواجهه با دنیای استکبار اظهار کرد: در همه عرصه‌هایی که دشمن با تمام توان به ستیز با نظام اسلامی پرداخت، بدون استثنا امام، راه امام و جانشین او پیروز شد.