روحانیت اجازه ندهد مردم مأیوس شوند/ انقلاب اسلامی به سوی هدف اصلی در حرکت است

حضرت آیت‌الله مظاهری، رییس حوزه علمیه اصفهان، جلسه اخلاق روز چهارشنبه خود در مدرسه علمیه صدر بازار اصفهان را به اهمیت یوم الله ۲۲ بهمن اختصاص داد و تصریح کرد: ۲۲ بهمن ماه به نظام جمهوری و انقلاب اسلام است و به شخص و گروه خاصی تعلق ندارد و باید در نظر همگان مهم تلقی […]

slidermazaheriحضرت آیت‌الله مظاهری، رییس حوزه علمیه اصفهان، جلسه اخلاق روز چهارشنبه خود در مدرسه علمیه صدر بازار اصفهان را به اهمیت یوم الله ۲۲ بهمن اختصاص داد و تصریح کرد: ۲۲ بهمن ماه به نظام جمهوری و انقلاب اسلام است و به شخص و گروه خاصی تعلق ندارد و باید در نظر همگان مهم تلقی شود و چنانچه مانند ابتدای انقلاب اسلامی، رفراندومی راجع به اصل نظام و جمهوری اسلامی برگزار شود، همگی مردم به آن آری می گویند؛ چرا که ماهیت نظام جمهوری ما، چیزی جز اسلام عزیز نیست.

وی در خصوص اهمیت یوم الله ۲۲ بهمن ماه از منظر مردم خاطرنشان کرد: به لطف خدا، همیشه این روز عالی و خوب برگزار شده است و مردم نیز به یک بینش عمیق درباره این روز دست یافته اند که اگر حتی رسانه ها اقدام به تبلیغ درباره این روز بزرگ نکنند، به خواست خدا مثل همیشه مراسم معجزه‌وار، پرشور برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان،  مرجع تقلید شیعیان در خصوص شرایط نابسمان اخیر اقتصادی و هجمه سنگین دشمنان اظهار داشت:  کمبودها، تحریم‌ها، حرف های بی معنا و اختلافات بین مسؤولان همواره از ابتدای انقلاب وجود داشته و دارد و مردم ایران  به لطف خدای متعال، کمبود ها و مشکلات به مراتب سخت تری را در جنگ تحمیلی مدیریت کرده اند.  روز ۲۲ بهمن ربطی به مشکلات، اختلافات و نزاع‌های سیاسی ندارد، بلکه یک عید بزرگ است و باید به خوبی برگزار شود.

استاد اخلاق حوزه علمیه در خصوص وظایف روحانیت در برابر این روز افزود: روحانیون باید برگزاری پر شکوه این روز را ترویج و تبلیغ کنند و هیچ کس نباید نسبت به عظمت این روز بی تفاوت باشد و همه باید نسبت به آن متذکر شوند. روحانیون باید این نکته را به مردم متذکر شوند که اصل پیروزی انقلاب یک معجزه و خرق عادت بوده، همان گونه که استمرار، دوام و ریشه دوانیدن انقلاب نیز یک معجزه بزرگ است. روحانیت باید با یادآوری مسیر پر پیچ و خم انقلاب، اجازه ندهد مردم نسبت به انقلاب دلسرد و مأیوس شوند؛ هر چند که مردم از نظام، دلسرد و نا امید نمی شوند و این را ثابت کرده اند.

زعیم حوزه علمیه اصفهان در خصوص، معجزه  و ویژگی خرق عادت بودن نظام جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: از ابتدای واقعه ۱۵خرداد، طاغوت می خواست امام خمینی(ره)  را شهید کند؛ اما خواست خدا بر این نبود. در ماجرای تبعید امام به نجف اشرف هدف طاغوت این بود که با دور کردن امام از کشور، امام را در میان بزرگان نجف کوچک و محو کند؛ اما باز خواست خدا بر این بود که امام در نجف سرآمد شود و خود را به دنیا نشان دهد. ماجرای آمدن امام به ایران از فرانسه نیز یک معجزه بزرگ بود و اگر به تاریخ مراجعه کنیم می توانیم معجزات انقلاب را در آن ببینیم.

حضرت آیت‌الله مظاهری در پایان با اشاره به گذشته انقلاب تا کنون اظهار داشت: در زمان امام خمینی اختلاف های عجیب و غریبی پیش آمد که حضرت امام با آن شجاعت و صلابت از ناراحتی دق کردند ولی با همه این مشکلات امام و انقلاب از حرکت بازنایستاد. اراده الهی همواره بر این بوده که هیچ وقت در مشکلات و تحریم ها شکست نخوریم، هرچند به خاطر این تحریم ها و فشارها خسارت‌های فراوانی دیده‌ایم و خواست خدا بر این بوده است که نظام با همه تلاطم ها، برقرار و استوار باشد و به لطف خدای متعال شجره طیبه انقلاب، روز به روز تنومند تر می شود و خداوند اصل نظام که همان اسلام و دستورات آن است را به دست پرخیر امام زمان(عج) جهانی می کند. همگان نیز باید سعی کنند از این قافله عقب نیفتند؛ چرا که انقلاب اسلامی به سوی هدف اصلی در حال حرکت است.