رونمایی ۵۰۰ نوع نوشت‌افزار ایرانی-اسلامی/ تصاویر مفاخر ملی و شهدای انقلاب روی جلد دفتر تحریر رفت

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات باشگاه خبری فارس «توانا»، مراسم رونمایی از ۵۰۰ نوع نوشت‌افزار ایرانی _ اسلامی مؤسسه «روشنای زندگی» عصر روز گذشته با حضور وحید جلیلی، مدیر دفتر جبهه انقلاب اسلامی، محمد سرشار رئیس حوزه هنری استان تهران، علیرضا قزوه، علی اسماعیلی، لاله افتخاری و مجتبی رحماندوست، خانواده شهدای هسته‌ای و جمعی از […]

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات باشگاه خبری فارس «توانا»، مراسم رونمایی از ۵۰۰ نوع نوشت‌افزار ایرانی _ اسلامی مؤسسه «روشنای زندگی» عصر روز گذشته با حضور وحید جلیلی، مدیر دفتر جبهه انقلاب اسلامی، محمد سرشار رئیس حوزه هنری استان تهران، علیرضا قزوه، علی اسماعیلی، لاله افتخاری و مجتبی رحماندوست، خانواده شهدای هسته‌ای و جمعی از اهالی فرهنگ و ادب در تالار سوره حوزه هنری رونمایی شد.

از جمله تصاویر و طرح‌های ایرانی و اسلامی به کار گرفته شده در این نوشت‌افزارها می‌توان به چهره‌های شاخصی همانند شهید مصطفی احمدی روشن، شهید مجید شهریاری، شهیدعباس بابایی، شهید باقری، جهان پهلوان تختی، امیرکبیر، میرزا کوچک‌خان جنگلی، پوریای ولی، ابوعلی سینا، فردوسی و تصاویر کارتون‌های ایرانی نظیر خانه مادربزرگه، قصه‌های مجید و بچه‌های آسمان اشاره کرد.

همسر شهید علی محمدی و همسر شهید شهریاری و همسر شهید تهرانی مقدم

در این مراسم خانواده شهید احمدی روشن از دفتر تحریر «پارسا»، مادر شهید مصطفی موسوی از دفتر تحریر «پروانه‌ها»، محمد سرشار رئیس حوزه هنری استان تهران از دفتر تحریر «دلاوران» و لاله افتخاری فرزند و همسر شهید و دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و خادم امام رضا (ع) از دفتر تحریر «خانواده رضوی» رونمایی به عمل آوردند.

دفاتری که با تمثیل شهید علی محمدی، شهید شهریاری و شهید تهرانی‌مقدم توسط خانواده‌های شهید رونمایی شد و دفتر تحریر سریال «وضعیت سفید» توسط عزت‌الله مطهری نویسنده کتاب «خاطرات عزت ‌شاهی» و دفاتر تحریر «بچه‌های ایرانی» توسط رضا مؤمنین، معاون پژوهشی و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران رونمایی شد.

در این مراسم رضا اسماعیلی، شاعر پیشکسوت ادبیات مقاومت و انقلاب اسلامی، بیان داشت: خوشحالیم که مؤسسه روشنای زندگی به سمت چاپ و انتشار لوازم‌التحریرهای ایرانی _ اسلامی حرکت ارزشمند را انجام داده است که این حرکت، قابل ستایش است.

فرزند شهید احمدی روشن در مراسم رونمایی نوشت افزارهای ایرانی

وی با بیان اینکه تولید نوشت‌افزارهای ایرانی _ اسلامی سال‌ها در کشور مورد غفلت واقع شده بود، اضافه کرد: یکی از راه‌های مبارزه با تهاجم فرهنگی این است که شهدا و آرمان‌های خود را مردمی کنیم و با همین ابزارهای فعلی همچون «روشنا» آنها را به مردم کوه و بازار معرفی کنیم.

اسماعیلی در پایان شعری را به ساحت مقدس شهدا تقدیم کرد که در ذیل آن را می‌خوانید:

کاش می‌شد آسمانی می‌شدیم

چون شهیدان جاودانی می‌شدیم

کاش می‌شد مثل دریا بی‌کران

مثل عطر گل جهانی می‌شدیم

کاش ما هم مثل باران

وارث یک دل رنگین‌کمانی می‌شدیم

کاشکی در مکتب چشمان عشق

عاشقان نکته دانی می‌شدیم

کاشکی چون داغ سرخ کربلا

ریشه‌دار و باستانی می‌شدیم

سهم ما می‌شد تمام زندگی

گر شهید بی‌نشانی می‌شدیم

تا به کی پابند وسواس زمین

کاش می‌شد آسمانی می‌شدیم

وی در ادامه بیان کرد: علاقه‌ دارم چندین بیت شعر از شهید زنده یاد انقلاب «خلیل عمرانی» در جریان کنگره شعر علمی که درخواست کرده بودیم که کار کنند، و او هم یک مثنوی بسیار فاخر و ارزشمندی را سرود، که هنوز این مثنوی چاپ نشده است.

اسماعیلی شعری از مرحوم خلیل عمرانی درباره شهیدان هسته‌ای به ویژه «مصطفی احمدی روشن» خواند که تاکنون در هیچ رسانه‌ای چاپ نشده است که در ذیل آن را می‌خوانید:

چرخ زد کربلا زمین وا شد

عاشقی سهم ابن‌سینا شد

باز هم یک حماسه نزدیک

باز هم رزم روشن و تاریک

باز از خانمان جدا شده است

ابن‌سینا که مصطفی شده است

لحظه‌ها در مدار زیبایی است

کوچه آیینه شکوفایی است

همه گل‌ها محمدی شده‌اند

مست بیدار احمدی شده‌اند

احمدی رفت و مست احمد شد

گل گلخانه محمد شد

رفت اما چراغ روشن شد

رودی از دا، داغ روشن شد

راز، مست شنیدن‌اش آمد

سنگ حتی به دیدن‌اش آمد

کوچه لب باز کرد، گویا شد

نینوا نینوا شکوفا شد

یک نفر خوانده شد، رها پر زد

یک نفر گفت، مصطفی پر زد

مصطفی کیست؟ بوی پیراهن

دل‌اش از عطر احمدی روشن

خاک چرخی زد و خدایی شد

مصطفایی که مصطفایی شد