رییس جمهور آینده ولایت را امری شوخی، تعارف و تشریفاتی تلقی نکند

آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ظهر امروز دیدار جمعی از معلمان منطقه هشت تهران، با بیان این‌که تا پایان خلقت عوامل فساد و سعادت در جهان وجود دارد، گفت: انسان همیشه بر سر دو راهی قرار دارد و این عقل او را به سویی و گرایشات شیطانی به سویی […]

mesbah-7آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ظهر امروز دیدار جمعی از معلمان منطقه هشت تهران، با بیان این‌که تا پایان خلقت عوامل فساد و سعادت در جهان وجود دارد، گفت: انسان همیشه بر سر دو راهی قرار دارد و این عقل او را به سویی و گرایشات شیطانی به سویی دیگر می‌کشاند.
وی با اشاره به این‌که بسیاری از مردم از انبیای الهی تبعیت نکردند، ابراز کرد: قوم حضرت شعیب دچار فسادهای اقتصادی و کم فروشی بودند و وقتی حضرت آنها را از کم فروشی بر حذر می داشت در جواب می‌گفتند؛ شما نمازتان را بخوانید و به مال و تجارت ما کاری نداشته باشید.
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: طبیعت اولیه انسان این است که زیر بار کسی نمی‌رود و قوم حضرت شعیب کم فروشی خود را آزادی در عمل اقتصادی عنوان می‌کردند و می‌گفتند در مسائل اقتصادی هرگونه که بخواهیم رفتار می‌کنیم.
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به آیات قرآن گفت: انسان اگر بر اساس دین و معیارهای دینی تربیت شود به دلخواه خود عمل نکرده اما اگر در محیط فاسد رشد پیدا کند هوا پرست شده و هرگونه که بخواهد رفتار می‌کند.
آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به تأثیر پذیری محیط در تربیت انسان، اظهار کرد: امروز افرادی پیدا می شوند که به خاطر تربیت نادرست با یک بمب هزاران نفر را می‌کشند و در مقابل نیز نوجوانی سیزده ساله با اقدامی بزرگ رهبر امام خمینی(ره) می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی با تأکید بر این‌که امام خمینی(ره) یکی از نعمت‌های بزرگ، کم نظیر یا بی نظیر خداوند به جامعه ما است، گفت: در طول تاریخ بعد از ائمه اطهار(ع) فردی همچون امام خمینی(ره) پیدا نمی‌شود که شرایط رهبری جامعه را داشته باشد.
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ماجرای حنظله غسیل الملائکه، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس کسانی بودند که حنظله باید شاگردی آنها را بکند، مادرانی که فرزندان خود را کفن پوش به جبهه‌ها می‌فرستادند و آرزو می‌کردند تا فرزندان بیشتری برای دفاع از دین داشتند.
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: در دوران جنگ عده‌ای با جان و دل برای دفاع از انقلاب جانفشانی می‌کردند و در مقابل صدام و جنایتکاران داخلی که به ملت خود خیانت و خون شهیدان را پایمال می‌کردند و این امر نشان می دهد که همیشه جنگ حق و باطل برقرار است.
باید در صراط مستقیم ثابت قدم بود
آیت‌الله مصباح یزدی با بیان این‌که راه و رشد و سعادت همیشه برای انسان فراهم است، ابراز کرد: انسان وقتی مسیر درست را انتخاب کرد باید در آن راه ثابت قدم باشد و زمینه رشد و پیشرفت خود را در آن مسیر فراهم کند.
وی یکی از سنت‌های الهی را اعطای توفیق به برخی از بندگان برای هدایت مردم دانست و گفت: معلمان از این نعمت الهی به خوبی برخوردار هستند و افزون بر هدایت خود می‌توانند افراد فراوانی را در مسیر صحیح عبادت و بندگی قرار دهند.
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که معلمی دارای اجر و مزد فراوانی نزد پروردگار است، ابراز کرد: هدایت کردن و پرورش انسان از همه آنچه که خورشید به آن می‌تابد با ارزش تر است.
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: بر اساس دستورات دینی باید انسان‌هایی را پرورش داد که عاشق حقیقت و پروردگار خویش باشند  و جامعه‌ای را بسازند که در جهت رضای الهی و پیشبرد مقاصد دینی گام بردارد.
شرایط کنونی دنیا و جامعه، ضرورت خلق حماسه را می طلبد
آیت‌الله مصباح یزدی در ادامه با اشاره به حماسه سیاسی و اقتصادی، گفت: شرایط کنونی دنیا، جامعه ما و شرایط حق و باطل در تاریخ کشور بسیار کم نظیر است و احتیاج به یک حماسه خدا پسندانه داریم؛ باید اول خودمان تحقیق کنیم چه نقشی را داریم و به چه کسی باید رأی بدهیم و بعد به دیگران معرفی کنیم که آنچه سبب سعادت ما است دنبال شود.
وی با تأکید بر این‌که سعادت ما تنها در پیروی از دین است و باید کسی را پیدا کنیم که دغدغه او اجرای دین باشد، تصریح کرد: در کنار این مسائل باید کسی را  انتخاب کرد که توان اداره کشور، تجربه، هوش و فراست داشته باشد که گول دشمنان را نخورد.
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری  با بیان این‌که متأسفانه اکثر افراد ابتداءً به دنبال فردی هستند که مشکلات اقتصادی آنها را برطرف کند، گفت: البته این نیاز جامعه است و وظیفه دولت اسلامی است که نیازهای اقتصادی مردم را تأمین کند، اما سعادت ابدی را دین فراهم می‌کند.
 اطاعت از ولی فقیه شرعا واجب است
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با تأکید بر این‌که مجری دین رهبری است، اظهار کرد: رییس جمهور آینده باید مطیع رهبری باشد و ولایت را امری شوخی، تعارف و تشریفاتی تلقی نکند، ولی فقیه جانشین پیامبر و اطاعتش واجب است.

آیت‌الله مصباح یزدی تاکیدکرد: رییس جمهور آینده باید مشکلات مردم را حل کند و اموری که خود تخصص ندارد را با کمک مشاوران و یاران مقبول انجام دهد.