رییس جمهور اصلح فردی است که مواضع دشمن شادکن نداشته باشد

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به انتخابات خردادماه، حضور حداکثری مردم در انتخابات را تضمین کننده دوام انقلاب و خنثی کننده توطئه های دشمنان ارزیابی کرد. به گزارش […]

hamedani-3حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به انتخابات خردادماه، حضور حداکثری مردم در انتخابات را تضمین کننده دوام انقلاب و خنثی کننده توطئه های دشمنان ارزیابی کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، این مرجع تقلید با تاکید بر این که مراجع به صورت مصداقی وارد عرصه انتخابات نشده و نمی شوند، بیان داشت: ما ملاک ها و معیارها را بیان می کنیم و از شخص خاصی حمایت نمی کنیم.
حضرت آیت الله نوری همدانی تحقق حماسه سیاسی را در گرو مشارکت آحاد ملت در انتخابات دانست و یادآورشد: مردم ما همان گونه که تاکنون در صحنه حاضر بوده و دین خود را به انقلاب ادا کرده اند در این دوره نیز با لبیک به فرمان رهبری حماسه ای دیگر خواهند آفرید.
 
این مرجع تقلید مسؤولیت ریاست جمهوری را غیر قابل قیاس با سایر مسؤولیت ها دانست و یادآورشد: رییس جهمور آینده باید از نظر ولایت مداری در حد اعلی باشد و توان ایستادگی در برابر دشمنان را داشته باشد.
 
وی اضافه کرد: رییس جمهور آینده باید به جهت مدیریت نیز قوی باشد تا بتواند مشکلات داخلی و خارجی کشور را حل کند،‌ همچنین رییس جمهور باید نسبت به مواضع انقلاب، ‌ارزش ها و ولایت امتحان پس داده باشد.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به توطئه وهابیت تندور هشدار داد و تاکید کرد: حوزه های علمیه، مراجع و علما باید درصدد پاسخگوی به وهابیت باشند.