زنان و خانواده، کانون عملیاتی اصلاح الگوی مصرف

بیست و نهمین شماره ماهنامه داخلی«‌سخن آشنا» از سوی مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) منتشر شد. به گزارش روابط عمومی موسسه ولاء منتظر(عج): «سخن آشنا»، نشریه داخلی مؤسسه است که به طور ماهانه انتشار می‌یابد و با رویکردی اطلاع رسانی و فرهنگی، علاوه بر پرداختن به مناسبت‌های ماه، موضوعات متنوع و متعددی را در حوزه مربوطه […]

sokhanبیست و نهمین شماره ماهنامه داخلی«‌سخن آشنا» از سوی مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه ولاء منتظر(عج): «سخن آشنا»، نشریه داخلی مؤسسه است که به طور ماهانه انتشار می‌یابد و با رویکردی اطلاع رسانی و فرهنگی، علاوه بر پرداختن به مناسبت‌های ماه، موضوعات متنوع و متعددی را در حوزه مربوطه به چاپ می‌رساند.
در قسمتی از این نشریه با عنوان “علم، اقتدار است”، ارزش تولید علم و بررسی جایگاه علوم انسانی در کلام رهبر معظم انقلاب بیان شده است.
همچنین به مناسبت ایام عزاداری سالار شهیدان، مطلبی تحت عنوان “فلسفه اشک” به قلم آیت الله جوادی آملی آمده است؛ در قسمتی از این نوشتار می خوانیم: سرّ این که سفارش کرده‏اند هر روز زیارت عاشورا بخوانید و نسبت به اهل‏بیت(علیهم‏السلام) تولّی داشته و بر آنان صلوات و درود بفرستید و از دشمنانشان تبرّی بجویید، برای آن است که طرز فکر معاندان ایشان منفور شود وگرنه هم‏اکنون سخن از معاویه و یزید نیست تا آنها را لعنت کنیم. نام و یاد آنها رخت‏بربسته و قبرشان نیز زباله‏دانی بیش نیست… .
عنوان دیگر این شماره از نشریه سخن آشنا “مهاجر بی قرار” است که به تشریح مختصری از زندگی مرحوم حضرت آیت الله حاج شیخ محمد باقر خالصی می پردازد.
“زنان و خانواده، کانون عملیاتی اصلاح الگوی مصرف” مقاله ایی است به قلم دکتر فهیمه فرهمند پور(عضو هیأت علمی دانشگاه تهران) که به بررسی نقش زنان و خانواده در نظام تربیت و ساختار فرهنگ می پردازد.
در پایان این نشریه گزارش اجمالی عملکرد دو ماهه مهر و آبان سال ۸۸ معاونت های مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) درج شده است که اولین دوره تربیت محقق با گرایش عصر امام خمینی(ره)، دومین دوره تربیت مدرس با گرایش پاسخ به شبهات دینی معرفتی ، طرح وظایف متقابل حوزه و نظام اسلامی، گفتارپژوهی پیرامون مهندسی فرهنگ و مهندسی فرهنگی، گفتارپژوهی پیرامون موضوع اسلامی شدن دانشگاه‌ها، گفتارپژوهی مدیریت تحول حوزه علمیه ، جلسات نقد و نظر در مدل توسعه در دولت اسلامی و … از اهم فعالیت های درج شده در این شماره‌ هستند.

لازم به ذکر است، مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) با تهیه و توزیع ماهنامه بین اعضاء و مرتبطین خود، در اطلاع‌رسانی و ارتباط با مخاطبین طرحها و برنامه‌های خود فعال بوده و از مهرماه سال ۱۳۸۵ اقدام به تهیه و چاپ نشریه‌ای داخلی کرد تا در کنار اطلاع‌رسانی از برنامه‌ها و عملکرد مؤسسه به ارتقاء سطح آگاهی و دانش مخاطبان نیز بپردازد.