ساده‌زیستی علما باعث جذب جوانان می‌شود

در این پیام که توسط مدیر مرکز حوزه‌های علمیه فارس در مراسم آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه این استان قرائت شد، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری آورده است: اینجانب ضمن عرض تبریک فرا رسیدن سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه، توجه حوزویان گرانقدر را در راه حفظ و گسترش این سنت حسنه و حسن انجام رسالت ویژه […]

booshehri3در این پیام که توسط مدیر مرکز حوزه‌های علمیه فارس در مراسم آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه این استان قرائت شد، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری آورده است: اینجانب ضمن عرض تبریک فرا رسیدن سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه، توجه حوزویان گرانقدر را در راه حفظ و گسترش این سنت حسنه و حسن انجام رسالت ویژه حوزه‌های علمیه که همانا حراست از کیان اسلام و تشیع، مبارزه علمی و عملی با توطئه‌های دشمنان اسلام و پاسخ به شبهات و پرسش‌های نسل حاضر و هدایت جامعه به سمت معرفه‌الله است جلب می‌کنم.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، وی در این پیام ادامه داده است: سال تحصیلی حوزه‌های علمیه امسال در حالی آغاز می‌شود که پرتو نورانی اسلام اقصی نقاط جهان ستم را روشن کرده و به برکت انفاس قدسی معمار کبیر انقلاب اسلامی، احیاگر اسلام ناب محمدی حضرت امام خمینی (رض) و رهبری حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب، دوران تجدید حیات اسلام و ارزش‌های والای شریعت مقدس آغاز شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه در پیام خود افزوده است: این وضعیت نقش بی‌بدیل حوزه‌های علمیه که همواره در دوران‌های حساس و سرنوشت‌ساز جهان اسلام نقش اساسی و موثری را در هدایت و روشنگری داشته‌اند، فزونی بخشیده است.

آیت‌الله بوشهری تصریح کرده است: اهتمام اساتید و طلاب به سنت و سیره سلف صالح در تهذیب نفوس و تلاش برای استحکام علمی و عملی حوزه‌ها در پرتو شاگرد‌پروری روش‌مند و روزآمد و توجه وافر به امر تهذیب و اخلاق در کنار تحصیل و تدریس، به پدید آمدن حوزه علمیه‌ای منسجم و متعهد و مورد رضایت امام زمان (عج) می‌انجامد.

وی در ادامه با توصیه طلاب به نظم در امور و دقت در عمل، برنامه‌ریزی صحیح و حضور به موقع در درس و بحث را ضامن موفقیت و پیشرفت آنان دانسته و بیان کرده است: بهره‌بری از اساتید، تحصیل علم و کمال را وظیفه خود دانسته و به خودسازی و تهذیب نفس بپردازید.

ساده‌زیستی علما باعث جذب جوانان می‌شود

آیت‌الله بوشهری در ادامه با تاکید بر لزوم تبلیغ دین حنیف و گسترش معارف ائمه اطهار با مطالعه منش بزرگان و استفاده از ابزار روزآمد، ابراز داشته است: ساده‌زیستی و مناعت طبع و عدم وابستگی به مظاهر دنیایی موجب تثبیت باورها به ارزش‌های دینی و اسلامی در قلوب مردم و جذب جوانان می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه در پایان پیام خود با تاکید بر بصیرت سیاسی و فهم به‌هنگام و درست مسائل نظام، تبیین نقش ولایت فقیه به عنوان عامل عزت و اقتدار کشور را ضرورت اجتناب‌ناپذیر حوزه‌ها و روحانیت دانسته است.