سخنان متناقض اوباما نشانه ضعف آمریکا است

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی، از مراجع تقلید پیش از ظهر امروز در دیدار دست اندرکاران بازسازی واقعه غدیر، سخنان متناقض رییس جمهور آمریکا را مسخره توصیف کرد و اظهار داشت: اوباما خود در سازمان ملل گفت که رهبر ایران استفاده از سلاح هسته ای را جایز نمی داند و از طرف دیگر در […]

hamedani-7حضرت آیت الله حسین نوری همدانی، از مراجع تقلید پیش از ظهر امروز در دیدار دست اندرکاران بازسازی واقعه غدیر، سخنان متناقض رییس جمهور آمریکا را مسخره توصیف کرد و اظهار داشت: اوباما خود در سازمان ملل گفت که رهبر ایران استفاده از سلاح هسته ای را جایز نمی داند و از طرف دیگر در دیدار با نتانیاهو گفت گزینه حمله نظامی همچنان روی میز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ وی تلاش آمریکایی‌ها برای نزدیک شدن به ایران را ناشی از ضعف آنها دانست و افزود: آنها چون ایمان ندارند و منافق هستند هر روز یک حرفی می زنند؛ آمریکایی‌ها پیش‌تر هم گفته بودند که حمله نظامی ما به ایران نسبت به عراق متفاوت خواهد بود و ظرف ۲۴ ساعت با حمله هوایی اهداف خود را عملی خواهیم کرد اما وقتی مجاهدت‌های امثال سردار سلیمانی و سایر دریا دلان را دیدند از موضع خود کوتاه آمدند.

این مرجع تقلید با تأکید بر این که همه ملت ما در برابر قدرت‌های استکباری یک دل و یک صدا، حول محور ولایت ایستاده اند، گفت: تحریم‌ها هم هیچ اثری در مقاومت ما ندارد؛ اوایل انقلاب که ما صنایع و تجهیزات نظامی نداشتیم آنها نتوانستند کاری از پیش ببرند، امروز که ایران در اوج قدرت است چه کاری می توانند بکنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی ادامه داد: درست است که ما استفاده از سلاح هسته ای را جایز نمی دانیم اما در مقابل اجرای برنامه های هسته ای صلح آمیز را واجب می دانیم بنابراین آن را ادامه خواهیم داد و آمریکایی‌ها هم هر کاری می خواهند بکنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ارزیابی عملکرد هیأت ایرانی در سفری که به نیویورک داشتند، گفت: حضور ایران و سخنانی که در صحن علنی سازمان ملل مطرح شد جامع بود.

این مرجع تقلید در بخش دیگر سخنان خود به اهمیت واقع غدیر پرداخت و ابراز داشت: در مورد مسأله غدیر کوتاهی شده و آن گونه که باید در این زمینه فرهنگ سازی نشده است؛ باید مراسم غدیر همانند عاشورا با عظمت و با شکوه برگزار شود به نحوی که همه ساله در این ایام همه دنیا متوجه این واقعه بزرگ تاریخی شوند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که همه مشکلات و عقب ماندگی جوامع اسلامی ناشی از انحراف و غفلت از فرهنگ غدیر است، گفت: خداوند در غدیرخم اهمیت و جایگاه ولایت را بر همگان مشخص کرد؛ اگر کشورهای لیبی، بحرین، عربستان از نعمت ولایت فقیه بهره مند بودند در حرکت خود پیشرفت می کردند.

وی همه موفقیت‌ها و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران را مرهون ولایت فقیه دانست و تأکید کرد: هیچ مملکتی قدرت ایران را ندارد؛ همدلی و استقامت در حمایت از مواضع ولی فقیه به ما چنین قدرتی داده است.

گفتنی است در این دیدار سردار علی فضلی، جانشین بسیج مستضعفین کشور و فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور به ارائه گزارشی از عملکرد دست اندرکاران بازسازی واقعه غدیر و قرارگاه راهیان نور ارائه و به پیشرفت‌هایی که در این دو بخش حاصل شده اشاره کرد.