سرنوشت فضای مجازی قربانی نگاه کاسب‌کارانه دولت

حجت‏ الاسلام رضا عزت زمانی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) قم، در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فعالیت سه ساله شورای عالی فضای مجازی گفت: از تدابیر ارزشمند رهبر معظم انقلاب راه اندازی شورای عالی فضای مجازی برای پرداختن به فرصت‌ها و پرهیز از آسیب‏های این فضای تأثیرگذار است. حجت‏ الاسلام رضا عزت زمانی، مدیر […]

ezzatحجت‏ الاسلام رضا عزت زمانی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) قم، در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فعالیت سه ساله شورای عالی فضای مجازی گفت: از تدابیر ارزشمند رهبر معظم انقلاب راه اندازی شورای عالی فضای مجازی برای پرداختن به فرصت‌ها و پرهیز از آسیب‏های این فضای تأثیرگذار است.

حجت‏ الاسلام رضا عزت زمانی، مدیر کل مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر قم، در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فعالیت سه ساله شورای عالی فضای مجازی گفت: از تدابیر ارزشمند رهبر معظم انقلاب راه اندازی شورای عالی فضای مجازی برای پرداختن به فرصت‌ها و پرهیز از آسیب‏های این فضای تأثیرگذار است.

وی در ادامه افزود: اعضای شورای عالی فضای مجازی در فرصت سه ساله خود متأسفانه قادر به پی گیری مناسب مطالبات رهبر انقلاب نبودند و برای عدم کنترل بر فضای مجازی استقبال مردم را بهانه کردند.

این مبلغ دینی خاطرنشان کرد: این در صورتی است که عموم مردم ایران مردمی دین دار هستند و اگر از آسیب‏های این فضا مطلع شوند بدون تردید مقابله با تهاجم فرهنگی غرب را آغاز خواهند کرد.

حجت‏ الاسلام عزت زمانی با انتقاد از عملکرد شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: پردرآمد بودن اینترنت به وسیله سرورهای خارجی برای دولت و برخی واسطه‏ها و نگاه اقتصادی صرف از دلایل عدم تشکیل شبکه ملی اطلاعات از سوی این شورا بوده است.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) تأکید کرد: متأسفانه در دولت، نگاه اقتصادی حاکم است و فرهنگ و آسیب‏های وارداتی فرهنگ غرب به کشور مورد توجه نیست و این نیز یکی از مهم‏ترین دلایل ضعف عملکرد فضای مجازی است.

وی در ادامه ابراز داشت: عدم آگاهی برخی دیگر از مسؤولان امر در مورد آسیب‏های فضاهای مجازی و اینترنت تحت سرور خارجی و بیگانه از دیگر دلایل عدم فعالیت مهم در راستای منویات رهبری در این شورا بوده است.

این کارشناس مذهبی فضای مجازی را فرصتی مناسب برای تبلیغ دین و معارف قرآنی دانست و اظهار داشت: رهبر انقلاب در سخنان خود در این رابطه این فضا را فرصتی مناسب برای تبلیغ معارف بومی معرفی کردند در صورتی که ما در فعالیت شورای عالی فضای مجازی تحرکی در این زمینه شاهد نبودیم.

وزیر ارتباطات به دنبال پهنای باند است نه ساماندهی شبکه ملی اطلاعات

وی با انتقاد از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: از صحبت‏های وزیر ارتباطات این‏طور استفاده می‏شود که اعتقادی به هجوم فرهنگی ناشی از رها کردن فضای مجازی که در سخنان رهبری نیز مورد تأکید بوده ندارند؛ بنابراین به جای بررسی روند ایجاد شبکه ملی اطلاعات به گسترش پهنای باند اینترنت می‏اندیشند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: استفاده از قید جنگ نرم و فرهنگی در سخنان رهبری قید بسیار مهمی است که مـتأسفانه از زبان برخی اعضای شورا سخنی غیر از این مطلب را می‎‏شود، احساس کرد./۱۳۲۹/ت۳۰۲/س