سوابق دموکراسی آمریکا در عراق و افغانستان برای همه روشن است

حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار جمعی از سرمربیان شجره طیبه صالحین بسیج سراسر کشور، با تبریک به مناسبت میلاد امام رضا(ع)، گفت: در بحارالانوار آمده که پیامبر اسلام حضرت زهرا(س)، حضرت علی(ع) و امام رضا(ع) را پاره تن خود ذکر کرده است. به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی […]

hamedani-3حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار جمعی از سرمربیان شجره طیبه صالحین بسیج سراسر کشور، با تبریک به مناسبت میلاد امام رضا(ع)، گفت: در بحارالانوار آمده که پیامبر اسلام حضرت زهرا(س)، حضرت علی(ع) و امام رضا(ع) را پاره تن خود ذکر کرده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی ادامه داد: پیامبر اسلام فرمودند؛ پاره تن من در توس دفن می شود، هر غمدیده‌ای او را زیارت کند غم و اندوهش از بین می‌رود و هر گناهکاری که او را زیارت کند گناه او بخشیده می شود.
این مرجع تقلید با بیان این که در تاریخ ائمه(ع) درس‌های فراوانی وجود دارد، ابراز کرد: هجرت امام حسین(ع) هجرتی جهادی و هجرت امام رضا(ع) از مدینه به توس هجرتی فرهنگی سیاسی بود.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به این که امام رضا(ع) تهدید مأمون را به فرصت تبدیل کرد، اظهار داشت: امام رضا(ع) در هجرت فرهنگی سیاسی خود به تبلیغ و تبیین تشیع پرداخت.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که سریال امام رضا(ع) به خوبی نتوانست حق مطلب را ادا کند، گفت: امام رضا(ع) با در مناظرات خود با مذاهب دیگر از طریق دین و کتاب‌های مذاهب با آنها صحبت می‌کردند و بسیار سخت است که بتوان به درستی این مسائل را مطرح کرد.
وی با بیان این که هجرت امام رضا(ع) خدمتی اثرگذار در اسلام بود، ابراز کرد: امام رضا(ع) در این هجرت از حقانیت اسلام ناب و تشیع دفاع کردند.
این مرجع تقلید فرهنگ و جهاد را دو بازوی نگهداری اسلام خواند و گفت:‌ امروز باید به مسأله فرهنگ توجه جدی شود تا به وسیله فرهنگ بتوانیم در برابر توطئه‌های دشمن ایستادگی کنیم.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی در ادامه با اشاره به اتفاقات سوریه، اظهار داشت: در سوریه جنگ بین دو گروه نیست بلکه جنگ میان کفر و اسلام است.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این‌که هدف آمریکا و اسراییل غاصب در جنگ با سوریه از بین بردن مقاومت است، گفت:‌ استکبار جهانی با بهانه گیری و تبلیغات می خواهد در سوریه دموکراسی ایجاد کند در حالی که سوابق دمکراسی آنها در جنگ‌های عراق و افغانستان برای همه روشن است.
وی با اشاره به بهانه‌ گیری‌های آمریکا مبنی بر ساخت سلاح هسته‌ای در ایران، اظهار کرد:‌ کسانی که هیروشیما را با سلاح‌های هسته‌ای بمباران کردند و سرتا پا غرق در جنایت هستند می‌خواهند در منطقه دموکراسی برقرار کنند.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی تأکید کرد:‌ تا زمانی که فرهنگ و جهاد در میان ما زنده است ترقی و پیشرفت برای ما حاصل می شود و امام خمینی(ره) با فرهنگ و جهاد و شناساندن اسلام به مردم به موقفیت رسیدند.