شاخص‌های دولت اسلامی

از نظر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، خطی که انقلاب اسلامی دنبال می‌کند، خط رسیدن به «تمدن نوین اسلامی» است. اما سوال اساسی این است که انقلاب اسلامی چگونه و با چه فرآیندی می‌خواهد این آرمان بلند خود را محقق سازد؟ رهبر انقلاب اسلامی برای رسیدن به این هدف، فرآیندی پنج مرحله‌ای را ترسیم نموده‌اند که ابتدای […]

از نظر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، خطی که انقلاب اسلامی دنبال می‌کند، خط رسیدن به «تمدن نوین اسلامی» است. اما سوال اساسی این است که انقلاب اسلامی چگونه و با چه فرآیندی می‌خواهد این آرمان بلند خود را محقق سازد؟
رهبر انقلاب اسلامی برای رسیدن به این هدف، فرآیندی پنج مرحله‌ای را ترسیم نموده‌اند که ابتدای آن پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن پنجاه و هفت و انتهای آن نیز تشکیل همان تمدن نوین اسلامی و زمینه‌سازی برای ظهور حضرت حجت‌بن‌الحسن عج‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف است.
دومین گام این فرآیند از نظر ایشان تشکیل نظام اسلامی است. رهبر انقلاب در این‌باره می‌گویند: نظام اسلامى، یعنى طرح مهندسى و شکل کلّى اسلامى را در جایى پیاده کردن. مثل این‌که وقتى در کشور ما نظام سلطنتىِ استبدادىِ فردىِ موروثىِ اشرافىِ وابسته برداشته شد، به جاى آن، نظام دینىِ تقوایىِ مردمىِ گزینشى جایگزین مى‌شود؛ با همین شکل کلّى که قانون اساسى برایش معیّن کرده، تحقق پیدا مى‌کند.
http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/23539/C/13920525_0123539.jpg
سومین گام از این فرآیند تشکیل دولت اسلامی به معنای اسلامی‌شدن روش و منش دولتمردان و طراحی سازوکار کارها و نهادهای نظام براساس معارف اسلامی است.
گام چهارم نیز همان تشکیل جامعه‌ی الگو و نمونه‌ی اسلامی است که از سویی حیات طیبه را برای مردم ایران رقم می‌زند و از سوی دیگر الگویی برای سایر ملت‌های مسلمان است و به وسیله‌ی الگوسازی خود راه را برای تشکیل تمدن نوین اسلامی هموار می‌کند.
اما از نظر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ما هنوز در مرحله‌ی دولت‌سازی به سر می‌بریم و در حالِ گذار از دولت پیشا اسلامی به دولت اسلامی هستیم.
اکنون و به مناسبت سال روز تصویب قانون اساسی، نظام مقدس جمهوری اسلامی که تجلی‌گاه مرحله‌ی نظام‌سازی و نقطه‌ی آغاز ورود به مرحله‌ی دولت‌سازی بوده است پایگاه KHAMENEI.IR کلیپ تصویری دولت اسلامی را منتشر می‌کند.

نماهنگ :شاخص‌های دولت اسلامی

با توجه به پهنای باند اینترنت خود ، می توانید این فیلم را با کیفیت های مختلف زیر دریافت نمایید :