شب قدر حقیقی با ظهور امام زمان محقق می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی میرباقری، رییس فرهنگستان علوم و فرهنگ اسلامی در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در مسجد مقدس جمکران، با اشاره به این‌که مسجد جمکران یکی از بهترین مکان‌های عالم خلقت است، گفت: حضور در این مسجد توفیق الهی می‌خواهد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی افزود: شب قدر شب توسل به […]

mirbagheri-2حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی میرباقری، رییس فرهنگستان علوم و فرهنگ اسلامی در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در مسجد مقدس جمکران، با اشاره به این‌که مسجد جمکران یکی از بهترین مکان‌های عالم خلقت است، گفت: حضور در این مسجد توفیق الهی می‌خواهد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی افزود: شب قدر شب توسل به امام زمان(عج) است زیرا قلوب مرده به دست ایشان احیا میشود و شما که در این شب در مسجد امام زمان(عج) برای احیا گرد هم آمدید به توفیق بزرگی دست پیدا کرده‌اید.
زنده کردن قلوب افراد در زمین به امام زمان(عج) واگذار شده است
رییس فرهنگستان علوم و فرهنگ اسلامی با بیان این‌که خدای متعال قلوب بندگان را زنده میکند، اظهار داشت: این نقش عظیم در زمین به امام زمان(عج) سپرده شده است و ایشان نیز قلوب افراد را زنده میکنند، همان‌گونه که امام حسین(ع) وقتی به زهیر عنایت کرد او به حیات دست پیدا کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری خاطرنشان کرد: در قرآن به حیاتی که باید انسان به آن برسد تا زنده شود اشاره شده است و چنین آمده است که خدا و رسول شما را به چیزی دعوت می‌کنند که شما را زنده می‌کند.
رسیدن به حیات طیبه در گرو تمسک به ولایت
وی با اشاره به این‌که تنها در محیط ولایی است که به حیات طیبه می‌رسیم، تصریح کرد: در روایات آمده است آنچه که ما را احیا می‌کند، دست امام(ع) است و این نشان از این دارد که حیات طیبه قطعا به واسطه ولایت صورت می‌گیرد.
استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که خداوند می‌فرماید «ما شروع کردیم و شما را به حیات طیبه دعوت کردیم و حتی پیامبر نیز دعوتش از خودش نیست و از سوی خداست»، ادامه داد: ورود به وادی مغفرت و رحمت از سوی خداست و در این میان ما اگر می‌خواهیم وارد حیات طیبه شویم باید دعوت خدا و رسول را استجابت کنیم.
درجات ایمان با معارف اهل بیت(ع) حاصل می‌شود
وی ابراز داشت: ائمه اطهار(ع) می‌فرمایند که اگر می‌خواهید درجات ولایت و ایمان را دریابید ببینید که چقدر این معارف را درک کرده‌اید و در این میان باید به این نکته نیز توجه کرد که درجات ایمان با معارف اهل بیت(ع) حاصل می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری افزود: در روایت بسیاری آمده است که خداوند اهل بیت(ع) را در خود درآمیخته و ولایت ایشان را همان ولایت خود قرار داده است.
وی علم را یکی از شؤون امام علی(ع) برشمرد و اظهار داشت: پیامبر(ص) در این زمینه فرموده‌اند که «من شهر علم هستم و علی(ع) دروازه ورود به این شهر است».
همه معارف قرآن کریم در محضر امام علی(ع) است
رییس فرهنگستان علوم و فرهنگ اسلامی با بیان این‌که همه معارف قرآن کریم در محضر امام علی(ع) است، گفت: کتاب نهج‌البلاغه هم گوشه‌ای از بیانات امام علی(ع) و مربوط به سال‌های حکومت حضرت است و این یعنی در ۲۵ سال خانه‌نشینی ایشان بسیاری از این معارف ذکر نشده است.
وی با اشاره به این‌که یکی دیگر از اوصاف حضرت علی(ع)، شجاعت است که خداوند نیز به آن اشاره کرده است، خاطرنشان کرد: شجاعت و عدالت امام علی(ع) صرفا شجاعت و عدالت دنیوی نیست و قطعا افق معنوی بالایی را مد نظر دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری ابراز داشت: اگر می‌خواهیم همسفر اهل بیت(ع) شویم بدون شک باید همسان اهل‌بیت(ع) شویم و به دستورات آنها عمل کنیم.
دعوت اهل‌بیت(ع) به توحید و دوری از دنیا
وی با بیان این‌که اهل‌بیت(ع) ما را به توحید و دوری از دنیا دعوت می‌کنند و از ما می‌خواهند که ما نیز همین نگاه را به دنیا داشته و کم‌ترین اهمیت را برای آن قائل باشیم، تصریح کرد: حضرت از ما متوقع هستند که ما نیز همین نگاه را داشته باشیم و دنیا را بسیار کم در نظر بگیریم.

استاد حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: حقیقت شب قدر را انسان‌ها تنها در زمان ظهور امام زمان(عج) درک می‌کنند چون در آن زمان است که همه پرده‌های معنوی کنار می‌رود و مردم حقیقت نزول برکات و انوار الهی را حس می‌کنند.