شرکت ۱۷۰ نفر در دوره تربیت مربی و مبلغ فرهنگی در قم

حجت‌الاسلام رضا عزت‌زمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برگزاری دوره علمی فرهنگی ولایت اظهار کرد: این دوره دارای سابقه ۲۰ ساله است ولی دوره تربیت مربی و مبلغ فرهنگی از پنج سال گذشته شروع شده است. وی خاطرنشان کرد: طلاب سطح مقدماتی حوزه‌های علمیه در قالب دوره سه ساله […]

Captureحجت‌الاسلام رضا عزت‌زمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برگزاری دوره علمی فرهنگی ولایت اظهار کرد: این دوره دارای سابقه ۲۰ ساله است ولی دوره تربیت مربی و مبلغ فرهنگی از پنج سال گذشته شروع شده است.

وی خاطرنشان کرد: طلاب سطح مقدماتی حوزه‌های علمیه در قالب دوره سه ساله پذیرش می‌شوند و دوره تربیتی در زمینه موضوعات مدیریت فرهنگی، اصول و روش‌های تربیتی، اصول و روش‌های ارتباطات و انقلاب اسلامی را می‌گذرانند.

مدیر عامل موسسه ولاء منتظر عنوان داشت: مباحث علمی، تربیتی، کارورزی و تبلیغی در این دوره‌ها تبیین می‌شود تا افراد شرکت‌کننده از نظر اخلاقی و منش رشد کنند.

وی ادامه داد: کمیته علمی وجود دارد که به فراخور نیاز و تناوب برنامه‌ها نسبت به برنامه‌ریزی، ساماندهی و نظارت بر روش‌های تربیتی اقدام می‌کند.

عزت‌زمانی یادآور شد: دوره‌هایی به صورت کارورزی و آموزشی در زابل، کرمان و تهران برگزار شد ولی دوره اخیر کارورزی و آموزش در قم، مشهد و تهران برگزار شده است.

وی با اشاره به ارائه آموزش‌‌های تخصصی گفت: مهارت‌های تبلیغ در مجامع عمومی شهری، مهارت پرده‌خوانی، اصول و روش‌های تربیتی نوجوانان، آشنایی با تهران، جغرافیای تهران و مردم‌شناسی تهران از جمله مباحث ارائه شده در این بخش است.

مدیر عامل موسسه ولاء منتظر خاطرنشان کرد: کارگاه‌هایی به منظور ارائه روش‌های کلاس‌داری و خطابه برگزار شد که افراد شرکت کننده در این کارگاه‌ها با محتوای سبک زندگی اسلامی در قالب خانواده، نقش پدر و مادر و تغذیه آشنا شدند.

وی عنوان داشت: افراد شرکت‌کننده در این دوره‌ها موظف بودند محتوایی که آموخته‌اند و پژوهش‌های کتابخانه‌ای خود را به صورت خروجی و نتیجه ارائه دهند.

عزت‌زمانی تصریح کرد: رشد توانمندی و تبلیغ برای نوجوانان از جمله اهداف دوره تربیت مربی و مبلغ فرهنگی بوده تا بتوانند شناخت و توانمندی اولیه را کسب کنند.

وی با بیان اینکه ۴۵ طلبه در دوره اخیر تربیت مربی و مبلغ فرهنگی شرکت کردند گفت: تاکنون ۱۷۰ نفر در دوره تربیت مربی و مبلغ فرهنگی در حال آموزش بوده و یا فارغ‌التحصیل شدند.