شعار “مرگ بر ضد ولایت فقیه” در زمان ظهور باید قدرتمندتر سرداده شود/ قوام این مملکت به ولایت فقیه است + فیلم

چندی پیش مواضع پایگاه اطلاع رسانی آقای هاشمی رفسنجانی نسبت به شعارهای “مرگ بر آمریکا” و “مرگ بر ضدّ ولایت فقیه”، بازتاب های مختلفی را در پی داشت. یکی از مهمترین این بازتاب ها سخنان تأمل برانگیز حجت الاسلام صالحان در جمع دانش پژوهان نخبه بود که در آن، سخنان و خاطرات آقای هاشمی درباره‏ی […]

چندی پیش مواضع پایگاه اطلاع رسانی آقای هاشمی رفسنجانی نسبت به شعارهای “مرگ بر آمریکا” و “مرگ بر ضدّ ولایت فقیه”، بازتاب های مختلفی را در پی داشت. یکی از مهمترین این بازتاب ها سخنان تأمل برانگیز حجت الاسلام صالحان در جمع دانش پژوهان نخبه بود که در آن، سخنان و خاطرات آقای هاشمی درباره‏ی این دو شعار، از حیث کلامی و همچنین تاریخی نقد شد.

به گزارش رجانیوز، حجت الاسلام صالحان در بخشی از سخنان خود گفت: «در اواسط سال ۶۹ که یک سال و اندی بود حضرت آقا به رهبری رسیده بودند، در مجلس سوّم برخی از نمایندگان که حالا من اسمشان را نمی‌برم، حرف هایی زدند که مقام معظم رهبری در دیداری با مردم نسبت به آن سخنان فرمودند: “این مجلس براى ملت سنگر است؛ اما سنگرى در مقابل دشمنان، در مقابل آمریکا، در مقابل ضد انقلاب. آن کسى که مردم او را به این سنگر مى‌فرستند، مى‌فرستند تا در این سنگر، از انقلاب دفاع کند. در این چند وقتِ گذشته، بعضى حرف‏ها از بعضى از نمایندگان مجلس شنیده شد که حرف خودی‏ها نبود؛ حرف غریبه‌ها بود! ما شبیه آن حرف‏ها را در این چند ساله، جز از رادیوى اسرائیل و رادیوى آمریکا و رادیوى منافق نشنیده بودیم و در مجلس، کسى از این حرف‏ها نزده بود! نروند بگویند ما در مجلس آزاد نیستیم. خیر، نماینده در مجلس آزاد است. کسى نباید بیاید آزادى را به ماها، یا به این مسؤولان امروز کشور یاد بدهد که عمرشان را براى آزادى به مجاهدت گذراندند. آزادى، حق نماینده و حق ملت است؛ اما آزادى در چه؟ آزادى در این‌که علیه ملت و برعکس خواسته‌ى ملت در آن‌جا بایستند و مثل سخنگوى رادیو اسرائیل حرف بزنند؟! نه، این آزادى نیست. در جامعه‌ى اسلامى، این آزادى براى هیچ‌کس نیست.”

خب از سویی یک رهبر جوان که یک سال و چند ماه است به رهبری رسیده‏اند، و از سوی دیگر برخی از نمایندگان مجلس که گستاخی کردند. حالا من می خواهم در این زمینه خاطره‏ای عرض کنم. بعد از اینکه آقا این مطلب را فرمودند، در قم، بنده به اتفاق حجت‏الاسلام حاج آقای باقی زاده (داماد حضرت آیت‏الله شرعی) و حضرت آیت‏الله سیّد احمد خاتمی (امام جمعه موقت تهران) جلسه‏ای را تشکیل دادیم که قم یک حرکتی برای حمایت از این سخنان رهبری و تبرّی از این سخنانی که در مجلس شده، داشته باشد. این راهپیمایی در روز جمعه اتّفاق افتاد. جناب آقای هاشمی شاهد نقل نکردند، امّا ما شاهد نقل می‏کنیم که اگر کسی می‏خواهد، برود بپرسد. راهپیمایی که شروع شد، یک چند قدمی که از حرم حضرت معصومه (سلام‏الله علیها) فاصله گرفتیم به سمت مصلّی، جناب حجت‏الاسلام حاج آقای حسینی (اخلاق در خانواده) را دیدیم که آمده بودند قم برای زیارت. ایشان وقتی دیدند راهپیمایی شکل گرفته، خودجوش و از روی غیرت دینی رفتند پشت آن وانتی که بلندگوها را بسته بودند و میکروفن بود و شروع کردند به شعار دادن. و با آن ادبیات بیانی که دارند، جوش و خروش خاصّی ایجاد کردند.

راهپیمایی رسید به مصلّی. مرحوم آقای فاکر به عنوان سخنران پیش از خطبه‏ها سخنرانی کرده و سپس حضرت آیت‏الله مشکینی (رحمت الله علیه)  برای خطبه‏ها آمدند. هنگام خطبه‏ها بنده در کنار حضرت آیت الله سیّد احمد خاتمی و حضرت آیت الله سیّد محمّد سعیدی (تولیت فعلی آستانه مقدسه حضرت معصومه (سلام الله علیها)) بودم. این‏ها را به عنوان شاهد عرض می‏کنم که بدانید. مرحوم آیت الله مشکینی خطبه خواندند.»

سپس حجت‏الاسلام صالحان جملات مهمّی را به نقل از آیت الله مشکینی(ره) که ریاست مجلس خبرگان رهبری را برعهده داشتند، درباره ی شعار “مرگ بر ضد ولایت فقیه” مطرح کرد. از آنجا که این سخنان مرحوم آیت‏الله مشکینی(ره) از حیث اعتقادی و همچنین تاریخی سخنان مهمّی بود، در طول این مدّت در پی تلاش دست اندرکاران هیئت رهپویان آل طه(ع) و با کمک برخی برادران متعهّد و انقلابی در صدا و سیما، فیلم این خطبه‏ی تاریخی به دست آمد. لذا بر آن شدیم تا بخشی از فیلم این سخنرانی را تقدیم کنیم.

 

 

دانلود

 

(منبع: رجانیوز)