شناخت فرمانده، لازمه موفقیت در جنگ نرم

اگر بخواهیم جنگ نرم را همچون دفاع مقدس با موفقیت پشت سر بگذاریم باید درک درستی از فرمانده و منویات او داشته باشیم و امروز فرمانده جنگ نرم مقام معظم رهبری هستند. حاج حسین یکتا، فرمانده قرارگاه خاتم الاوصیا در همایش کوثر ولایت که با حضور جمعی از فعالان فرهنگی از سراسر کشور در مجتمع […]

kosar-yekta1اگر بخواهیم جنگ نرم را همچون دفاع مقدس با موفقیت پشت سر بگذاریم باید درک درستی از فرمانده و منویات او داشته باشیم و امروز فرمانده جنگ نرم مقام معظم رهبری هستند.
حاج حسین یکتا، فرمانده قرارگاه خاتم الاوصیا در همایش کوثر ولایت که با حضور جمعی از فعالان فرهنگی از سراسر کشور در مجتمع یاوران مهدی(عج) جمکران برگزار شد با اشاره به این که در دوران کنونی باید در جایگاه افسران جنگ نرم قرار بگیریم، اظهار داشت: باید وارد عملیاتی کردن این موضوع شویم؛ اگر این عملیات را خوب نشناسیم و ندانیم فرمانده چه چیزی می خواهد و قرار است به کجا برویم، حالمان همچون حال اوایل جنگ خواهد شد.
این فرمانده دفاع مقدس با بیان این که تجربه دو ساله غائله کردستان کمک بسزایی برای مدیریت دفاع هشت‌ساله نمود، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم جنگ نرم را همچون احوالات اوایل دفاع مقدس با موفقیت پشت سر بگذاریم باید درک درستی از فرمانده و منویات او داشته باشیم و امروز فرمانده جنگ نرم مقام معظم رهبری هستند.
وی افزود:  اگر فرمانده با بصیرت بوده، دقیقاً به تمدن اسلامی و سبک زندگی آشنا بوده و افق بلندای تاریخ را مد نظر داشته باشد ولی ما قدرت هضم و فهم این موارد و درک درستی از فرماندهی ایشان را نداشته باشیم در میدان مبارزه موفق نخواهیم بود.
عضو هیات مدیره  موسسه ولاء منتظر(عج) با بیان این که مقام معظم رهبری فرمانده کل قوای جنگ نرم هستند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمانده قوای فرهنگی کشور هستند؛ لذا باید تمام دستگاه‌های فرهنگی مستقیماً زیر نظر ایشان قرار گیرد.
وی یادآور شد: در شرایط فعلی می‌بینیم که مقام معظم رهبری گفتمان دقیق، ظریف، تخصصی، با تاثیرگذاری عمیق، مبتنی بر مبانی اصلی انقلاب اسلامی، ادامه راه حضرت امام(ره) و … را در پیش گرفته اند و می دانند این مسیر چه چیزی را طلب می کند.
فرمانده قرارگاه خاتم الاوصیا اضافه کرد: بارها خدا را شاکر بوده ام که عمر، جان، نفس و انشاءالله در پایان خون ما به پای این مجتهد، ولی فقیه و رهبر ریخته می شود و روز قیامت برای جواب دادن راحت هستیم. این از عنایات الهی است که چنین شخصیتی، رهبری جامعه اسلامی را برعهده دارد.
وی ضمن مقایسه شرایط امروز با وضعیت زمان جنگ تحمیلی اظهار داشت: انقلاب اسلامی در عصر کنونی جان برکفان بسیاری دارد، خون شهدای انقلاب اسلامی به مدت ده سال در دنیا تزریق شده، بیست سال در مبانی انقلاب اسلامی کار شده است در این بین شکوفه هایی زده شده، رویش نسل جوان جدید اتفاق افتاده و حزب الله های بسیاری در دنیا پرورش یافته اند و انقلاب اسلامی را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده اند.
این رزمنده دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در دنیا، فضایی ایجاد شده که از انقلاب اسلامی ایران تبیین و انتقال مواردی چون؛ بانکداری اسلامی، علوم انسانی، نظام تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی، مبانی تربیتی جهاد و شهادت و … را مطالبه می کنند.
وی با اشاره به اهمیت فعالیت در عرصه فرهنگی افزود: در جبهه فرهنگی، کارهای ارزنده و فراونی صورت می گیرد؛ متاسفانه متصدیان عرصه فرهنگی در جبهه جنگ نرم، همچون اوایل هشت سال دفاع مقدس از فعالیت های یکدیگر خبر چندانی ندارند و متاسفانه متصدیان جنگ نرم در این برهه از زمان، جنگ نرم را در رأس امور ندانسته و فعالیت های فرهنگی را از کارهای جانبی خود می پندارند.
وی با اشاره به کتاب دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری اظهار داشت: نباید به گونه ای باشیم که رهبری مستأصل بماند و حکایت شخصی باشیم که خدمت امام زمان(عج) رسیده و عرض می کند، آقا از ما راضی هستید؟ ایشان در پاسخ می گویند؛ اگر راضی نباشم چه کنم؛ جز شما یارانی ندارم!