شناخت مجدد انقلاب از ضروری‌ترین اقدامات کنونی است

حجت‌الاسلام سیدمحمود قائم مقامی مدرس و محقق حوزه علمیه ضمن تبریک سالگرد انقلاب اسلامی گفت:‌ ان‌شاءالله این انقلاب به مقصد نهایی خویش برسد که همان ظهور امام زمان(عج)‌ است. در گفت‌وگو با خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس وی اظهار داشت: از آنجایی که انقلاب اسلامی ایران ماهیتی کاملاً الهی، فرهنگی و معرفتی دارد یکی از […]

maghamحجت‌الاسلام سیدمحمود قائم مقامی مدرس و محقق حوزه علمیه ضمن تبریک سالگرد انقلاب اسلامی گفت:‌ ان‌شاءالله این انقلاب به مقصد نهایی خویش برسد که همان ظهور امام زمان(عج)‌ است.

در گفت‌وگو با خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس وی اظهار داشت: از آنجایی که انقلاب اسلامی ایران ماهیتی کاملاً الهی، فرهنگی و معرفتی دارد یکی از مقاطعی است که به معنای دقیق کلمه به آن «یوم‌الله» گفته می‌شود و در این روز تجلی اعظم پروردگار واقع شده است.

این مدرس حوزه علمیه با تأکید براینکه انقلاب اسلامی سرآغازی برای بازگشت انسان به خداوند و ایمان است، تصریح کرد: آنچه در درجه اول اهمیت پیدا می‌کند این است که ما بیش از پیش ماهیت انقلاب اسلامی را بشناسیم و آن را برای خودمان یادآوری کنیم؛ چرا که قرآن کریم می‌فرماید: «وَذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللّهِ» مسئله بسیار مهم تذکر به ایام‌ الله است.

وی ادامه داد: روز ۲۲ بهمن یکی از بزرگترین یوم‌الله‌های تاریخ است که در آن تجلی بزرگی از عنایات حق نسبت به بندگان، صورت پذیرفته و دریچه‌ای از عالم غیب و ملکوت ظاهر شده است.

حجت‌الاسلام قائم مقامی با بیان اینکه براساس آیات و روایات، این دنیا تنها عالم اسباب مادی، طبیعی و ظاهری نیست بلکه یوم‌الله است، عنوان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران سرآغازی برای بازگشت انسان به معنویت، در چنین عصری است و ما معتقدیم این سرآغاز، برگشت‌ناپذیر خواهد بود و امکان ندارد این وضعیت دوباره به عقب برگردد. بنابراین مؤمنین، اهل فکر و اندیشه وظیفه دارند این یوم‌الله را هرچه بیشتر شناخته و به خود، تذکر داده و یادآوری کنند، هرچند که آن را می‌پذیرند اما باز کافی نیست یک تذکر مجدد و مکرر لازم است و درک ابعاد گوناگون این واقع عظیم و تلاش برای تبیین این واقعه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: بزرگترین مسئله برای ما این است که ما این واقعه را برای جهانیان تبیین کرده و تفاوت‌های موجود در این انقلاب را اعلام کنیم؛ که ما چه سخن جدیدی داریم و چه پیام تازه‌ای در این انقلاب مطرح است. اگر از ما سؤال شود که چه چیزی را برای جهانیان به وسیله انقلاب اسلامی به ارمغان‌ آورده‌اید، باید بتوانیم پاسخ درخور و شایسته‌ای به آن بدهیم.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: از جمله افرادی که باید در راستای انتقال پیام انقلاب ایران به جهان پاسخگو باشند اندیشمندان، محققان، علما و روشنفکران هستند که باید به تبیین این مسئله بپردازند این خداپرستی که با پیروزی انقلاب محقق شده است چه تفاوتی با خداپرستی در زمان طاغوت دارد، عقلانیتی که در انقلاب اسلامی مطرح می‌شود با ادعای عقلانیتی که غرب مطرح می‌کند در کجاها با هم متفاوت هستند.

وی گفت: به نظر من بنده مهم‌ترین وظیفه، شناختن مجدد واقعه پیروزی انقلاب اسلامی و تذکر آن به خود و دیگران و تبیین حقایق جدید انقلاب اسلامی به مردم دنیا است.

قائم مقامی درباره رویکرد نسل جوان به مسئله انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: باید سنجشی واقعی و حقیقی از وضعیت موجود، در مقایسه با دوران قبل از انقلاب داشته و توجه کنیم که نسل‌های جدید به طور شایسته به انقلاب اسلامی بپیوندند و سربازان انقلاب باشند.